vytisknout velikost písma Mercedes sa vracia k radovým šesťvalcom

Radové šesťvalce na benzín aj naftu dostane najprv trieda S. Majú 48V systém, elektrický kompresor a integrovaný štartér-generátor. Nový benzínový osemvalec bude mať aj filter pevných častíc.
Mercedes sa vracia k radovým šesťvalcom

Radové šesťvalce si zvyčajne spájame s inou nemeckou automobilkou, ale tá sa ich postupne vzdáva. Avšak pred rokmi nebola táto koncepcia nijako neobvyklá ani pri iných výrobcoch. Svoje radové šesťvalce mal aj Mercedes, donedávna napríklad aj Volvo alebo Land Rover.

Teraz sa práve Mercedes-Benz vracia k radovým šesťvalcom. Nová generácia pohonných jednotiek obsahuje zážihový aj vznetový motor, oba s objemom 3,0 l. A k tomu ešte nový štvorlitrový osemvalec. Všetky motory sú samozrejme preplňované. Šesťvalce majú tiež integrovaný štartér-generátor, 48V elektrický systém a elektricky poháňaný kompresor eZV.

Nový osemvalec dostanete v modeli Mercedes-Benz S500. Podľa automobilky patrí k najúspornejším osemvalcom na svete. Má označenie M176, pri čiastočnom zaťažení beží len na štyri valce a turbá má umiestnené medzi valcami. To by malo priniesť rýchlejšiu odozvu na zošliapnutie plynu. Motor V8 4,0 l v modeli S500 má výkon 350 kW (476 k) a krútiaci moment 700 Nm. Budúci rok dostane benzínový motor v triede S aj filter pevných častíc.

Šesťvalce majú už spomínaný elektrický kompresor, podobný tomu v Audi SQ7. Mercedes k tomu pridáva ešte systém ISG, teda integrovaný štartér a generátor. To pomáha rýchlo a účinne zbierať elektrickú energiu pri brzdení alebo jazde zotrvačnosťou. Podľa Mercedesu je výsledný efekt porovnateľný so staršími mild-hybridmi. Zážihový šesťvalec M256 vyvinie výkon "cez" 300 kW (408 k) a krútiaci moment cez 500 Nm. Presné čísla značka zatiaľ neuvádza. Proti motore V6 má nový motor o 15% nižšiu spotrebu a emisie.

Pokiaľ ide o šesťvalcový radový diesel OM656 s premenným časovaním ventilov (prvýkrát u Mercedesu v dieselu), ten má o 41 kW vyšší výkon než predchodca. Celkovo tak vyvinie až 230 kW (313 k) a podľa značky je to najvýkonnejší diesel, aký kedy Mercedes namontoval do osobného auta. Hodnotu krútiaceho momentu firma neuvádza. Nový diesel má v porovnaní s predchodcom o sedem percent nižšiu spotrebu. V predaji sa nové motory objaví na začiatku roka 2017.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY