vytisknout velikost písma Mercedes s motorom uprostred a technikou z F1 čaká na schválenie

Mercedes s motorom uprostred a technikou z F1 čaká na schválenie

Mercedes pravdepodobne zaradí do výrobného programu ďalší superšport, ktorý sa postaví nad súčasné kupé Mercedes-AMG GT. Má to byť nástupca modelov SLR a SLS a konkurencia modelom automobiliek Porsche, Ferrari, McLaren alebo Lamborghini.

Nemecká automobilka chce ale opustiť koncepciu s motorom vpredu a vrátiť sa k motoru uprostred. Takéto auto sme naposledy videli na konci 90. rokov ako Mercedes-Benz CLK GTR. Jednalo by sa tak o duchovného nástupcu, ale ťažko povedať, či by Mercedes taký model nasadil do pretekov. CLK-GTR bol vlastne homologizačný špeciál, zatiaľ čo nový superšport má byť skôr ukážkou technológií a zručností. Mercedes by rád využil svojho mena vo Formule 1 a nasadil preplňovaný motor s hybridným systémom odvodeným od toho z pretekárskeho programu F1.

Mercedes ale nechce automobil z kategórie LaFerrari, skôr má ísť o menší model porovnateľný s McLarenom 650S a Ferrari 488 GTB, píše britský Autocar. Použitím hybridnej techniky by to bolo niečo ako BMW i8, ale s úplne inými dynamickými parametrami. Projekt teraz čaká na schválenie a ak všetko pôjde podľa plánu, svet by ho mohol uvidieť v roku 2019.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY