vytisknout velikost písma Mercedes s motorom uprostred a technikou z F1 čaká na schválenie

Mercedes s motorom uprostred a technikou z F1 čaká na schválenie

Mercedes pravdepodobne zaradí do výrobného programu ďalší superšport, ktorý sa postaví nad súčasné kupé Mercedes-AMG GT. Má to byť nástupca modelov SLR a SLS a konkurencia modelom automobiliek Porsche, Ferrari, McLaren alebo Lamborghini.

Nemecká automobilka chce ale opustiť koncepciu s motorom vpredu a vrátiť sa k motoru uprostred. Takéto auto sme naposledy videli na konci 90. rokov ako Mercedes-Benz CLK GTR. Jednalo by sa tak o duchovného nástupcu, ale ťažko povedať, či by Mercedes taký model nasadil do pretekov. CLK-GTR bol vlastne homologizačný špeciál, zatiaľ čo nový superšport má byť skôr ukážkou technológií a zručností. Mercedes by rád využil svojho mena vo Formule 1 a nasadil preplňovaný motor s hybridným systémom odvodeným od toho z pretekárskeho programu F1.

Mercedes ale nechce automobil z kategórie LaFerrari, skôr má ísť o menší model porovnateľný s McLarenom 650S a Ferrari 488 GTB, píše britský Autocar. Použitím hybridnej techniky by to bolo niečo ako BMW i8, ale s úplne inými dynamickými parametrami. Projekt teraz čaká na schválenie a ak všetko pôjde podľa plánu, svet by ho mohol uvidieť v roku 2019.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY