vytisknout velikost písma Mercedes s motorom uprostred a technikou z F1 čaká na schválenie

Mercedes s motorom uprostred a technikou z F1 čaká na schválenie

Mercedes pravdepodobne zaradí do výrobného programu ďalší superšport, ktorý sa postaví nad súčasné kupé Mercedes-AMG GT. Má to byť nástupca modelov SLR a SLS a konkurencia modelom automobiliek Porsche, Ferrari, McLaren alebo Lamborghini.

Nemecká automobilka chce ale opustiť koncepciu s motorom vpredu a vrátiť sa k motoru uprostred. Takéto auto sme naposledy videli na konci 90. rokov ako Mercedes-Benz CLK GTR. Jednalo by sa tak o duchovného nástupcu, ale ťažko povedať, či by Mercedes taký model nasadil do pretekov. CLK-GTR bol vlastne homologizačný špeciál, zatiaľ čo nový superšport má byť skôr ukážkou technológií a zručností. Mercedes by rád využil svojho mena vo Formule 1 a nasadil preplňovaný motor s hybridným systémom odvodeným od toho z pretekárskeho programu F1.

Mercedes ale nechce automobil z kategórie LaFerrari, skôr má ísť o menší model porovnateľný s McLarenom 650S a Ferrari 488 GTB, píše britský Autocar. Použitím hybridnej techniky by to bolo niečo ako BMW i8, ale s úplne inými dynamickými parametrami. Projekt teraz čaká na schválenie a ak všetko pôjde podľa plánu, svet by ho mohol uvidieť v roku 2019.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY