vytisknout velikost písma Mercedes S Coupé Concept: aká bude produkčná realita?

Mercedes S Coupé Concept: aká bude produkčná realita?

Jedným z tých zaujímavejších automobilov, ktoré sme si mohli prezrieť na autosalóne vo Frankfurte, bol koncept naznačujúci podobu budúceho kupé odvodeného od triedy S. Už z prvých fotografií bolo zrejmé, že toto auto príliš ďaleko k sériovej výrobe nemá, čo tiež potvrdil v rozhovore pre Autocar India dizajnér Mercedesu Jan Kaul.

Koncept používa ako svoj ​​základ predchádzajúcu generáciu triedy S. Sériová verzia, ktorá by sa mala objaviť na trhu budúci rok, bude približne o desať milimetrov vyššia a o dvadsať milimetrov užšia. To teda znamená výšku 1419 mm a šírku 1938 mm. Zmien sa dočká aj predná časť, ktorá by mala dostať menej "žraločí nos". Na miesto diskov o veľkosti 21" potom v budú k videniu v konečnom prevedení disky o palec menšie.

Čo by sa naopak už meniť nemalo, to je napríklad volič prevodovky, volant, ovládače na stredovom paneli (pokiaľ možno o nejakom paneli vôbec hovoriť)... Všetko spomínané poznáme z aktuálne predajne veľmi úspešnej triedy S. Zaručene sa potom môžeme rozlúčiť napríklad s výduchmi klimatizácie, ktoré sú čisto záležitosťou konceptu (môžeme si byť takmer istí, že aj toto preberie kupé od S) alebo malým displejom so štyrmi hodinami ukazujúcimi čas v rôznych svetových mestách. Dizajnéri si pri návrhu auta predstavovali vozidlo atraktívne pre Jamesa Bonda a toto mal byť jeden z detailov, ktorý danú skutočnosť dokladá.

Na záver dobrá správa pre všetkých, ktorí očakávajú okrem kupé aj otvorenú verziu. Kabriolet by sa mal objaviť nedlho po predstavení veľkého kupé.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY