vytisknout velikost písma Mercedes S Coupé Concept: aká bude produkčná realita?

Mercedes S Coupé Concept: aká bude produkčná realita?

Jedným z tých zaujímavejších automobilov, ktoré sme si mohli prezrieť na autosalóne vo Frankfurte, bol koncept naznačujúci podobu budúceho kupé odvodeného od triedy S. Už z prvých fotografií bolo zrejmé, že toto auto príliš ďaleko k sériovej výrobe nemá, čo tiež potvrdil v rozhovore pre Autocar India dizajnér Mercedesu Jan Kaul.

Koncept používa ako svoj ​​základ predchádzajúcu generáciu triedy S. Sériová verzia, ktorá by sa mala objaviť na trhu budúci rok, bude približne o desať milimetrov vyššia a o dvadsať milimetrov užšia. To teda znamená výšku 1419 mm a šírku 1938 mm. Zmien sa dočká aj predná časť, ktorá by mala dostať menej "žraločí nos". Na miesto diskov o veľkosti 21" potom v budú k videniu v konečnom prevedení disky o palec menšie.

Čo by sa naopak už meniť nemalo, to je napríklad volič prevodovky, volant, ovládače na stredovom paneli (pokiaľ možno o nejakom paneli vôbec hovoriť)... Všetko spomínané poznáme z aktuálne predajne veľmi úspešnej triedy S. Zaručene sa potom môžeme rozlúčiť napríklad s výduchmi klimatizácie, ktoré sú čisto záležitosťou konceptu (môžeme si byť takmer istí, že aj toto preberie kupé od S) alebo malým displejom so štyrmi hodinami ukazujúcimi čas v rôznych svetových mestách. Dizajnéri si pri návrhu auta predstavovali vozidlo atraktívne pre Jamesa Bonda a toto mal byť jeden z detailov, ktorý danú skutočnosť dokladá.

Na záver dobrá správa pre všetkých, ktorí očakávajú okrem kupé aj otvorenú verziu. Kabriolet by sa mal objaviť nedlho po predstavení veľkého kupé.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY