vytisknout velikost písma Mercedes S 500 Plug-in Hybrid: 2,8 l/100 km za 101 tisíc eur

Mercedes S 500 Plug-in Hybrid: 2,8 l/100 km za 101 tisíc eur

Mercedes-Benz S500 Plug-in hybrid je už tretím hybridný variantom novej triedy S. Jeho najdôležitejšie prevádzkové údaje sme vám prezradili už začiatkom júla, teraz však automobilka s trojcípou hviezdou v znaku zverejnila jeden, ktorý doteraz chýbal: slovenskú cenu.

Mercedes-Benz S500 Plug-in hybrid bude stáť 110 tisíc eur. Je teda o niečo drahšie ako S500, ktorý sa však nemôže pochváliť senzačne nízkou hodnotou kombinovanej spotreby. Tá v prípade plug-in hybridu činí len 2,8 l/100 km.

Nikto vrátane samotnej automobilky samozrejme nepredstiera, že obria dvojtonová limuzína bude za necelé tri litre benzínu jazdiť aj v reálnej prevádzke. Konštruktéri len využili to, že hybridy nastupujú k normovanej skúške meraniue spotreby s plnými batériami, ktoré dokážu spotrebu počas krátkeho cyklu poriadne vylepšiť.

Rovnako ako v iných podobných prípadoch ide o to, že nízka hodnota spotreby, respektíve emisií CO2 znamená pre zákazníkov z niektorých európskych krajín dramatickú úsporu na registračnej dani, dani z motorových vozidiel, mýtnom či podobných poplatkoch.

Model S 500 PLUG-IN HYBRID
Spalovací motor:  
Počet/usporiadanie valcov 6/V
Príprava zmesi vysokotlakové vstrekovanie, 2 turbodúchadlá
Zdvihový objem (cm3) 2996
Najväčší výkon (kW/k pri 1/min) 245/333 pri 5250-6000
Najväčší krútiaci moment (N.m pri 1/min) 480 pri 1600-4000
Elektromotor:  
Výkon (kW) 85
Krútiaci moment (N.m) 340
Výkon systému (kW/k) 325/442
Krútiaci moment systému (N.m)1 650
Kombinovaná spotreba paliva, od (l/100 km)2 2,8
Kombinované emisie CO2, od (g/km)2 65
Trieda hospodárnosti A+
Dojazd s čisto elektrickým pohonom (km) 33
Doba nabíjania 20 %-100 % (400 V/16 A – 230 V/8 A)3 (h) 2 – 4,1
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 5,2
Najväčšia rýchlosť (km/h)1 250
Najväčšia rýchlosť, čisto elektrický pohon (km/h)1 140
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY