vytisknout velikost písma Mercedes S 500 Plug-in Hybrid: 2,8 l/100 km za 101 tisíc eur

Mercedes S 500 Plug-in Hybrid: 2,8 l/100 km za 101 tisíc eur

Mercedes-Benz S500 Plug-in hybrid je už tretím hybridný variantom novej triedy S. Jeho najdôležitejšie prevádzkové údaje sme vám prezradili už začiatkom júla, teraz však automobilka s trojcípou hviezdou v znaku zverejnila jeden, ktorý doteraz chýbal: slovenskú cenu.

Mercedes-Benz S500 Plug-in hybrid bude stáť 110 tisíc eur. Je teda o niečo drahšie ako S500, ktorý sa však nemôže pochváliť senzačne nízkou hodnotou kombinovanej spotreby. Tá v prípade plug-in hybridu činí len 2,8 l/100 km.

Nikto vrátane samotnej automobilky samozrejme nepredstiera, že obria dvojtonová limuzína bude za necelé tri litre benzínu jazdiť aj v reálnej prevádzke. Konštruktéri len využili to, že hybridy nastupujú k normovanej skúške meraniue spotreby s plnými batériami, ktoré dokážu spotrebu počas krátkeho cyklu poriadne vylepšiť.

Rovnako ako v iných podobných prípadoch ide o to, že nízka hodnota spotreby, respektíve emisií CO2 znamená pre zákazníkov z niektorých európskych krajín dramatickú úsporu na registračnej dani, dani z motorových vozidiel, mýtnom či podobných poplatkoch.

Model S 500 PLUG-IN HYBRID
Spalovací motor:  
Počet/usporiadanie valcov 6/V
Príprava zmesi vysokotlakové vstrekovanie, 2 turbodúchadlá
Zdvihový objem (cm3) 2996
Najväčší výkon (kW/k pri 1/min) 245/333 pri 5250-6000
Najväčší krútiaci moment (N.m pri 1/min) 480 pri 1600-4000
Elektromotor:  
Výkon (kW) 85
Krútiaci moment (N.m) 340
Výkon systému (kW/k) 325/442
Krútiaci moment systému (N.m)1 650
Kombinovaná spotreba paliva, od (l/100 km)2 2,8
Kombinované emisie CO2, od (g/km)2 65
Trieda hospodárnosti A+
Dojazd s čisto elektrickým pohonom (km) 33
Doba nabíjania 20 %-100 % (400 V/16 A – 230 V/8 A)3 (h) 2 – 4,1
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 5,2
Najväčšia rýchlosť (km/h)1 250
Najväčšia rýchlosť, čisto elektrický pohon (km/h)1 140
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY