vytisknout velikost písma Mercedes S 500 Plug-in Hybrid: 2,8 l/100 km za 101 tisíc eur

Mercedes S 500 Plug-in Hybrid: 2,8 l/100 km za 101 tisíc eur

Mercedes-Benz S500 Plug-in hybrid je už tretím hybridný variantom novej triedy S. Jeho najdôležitejšie prevádzkové údaje sme vám prezradili už začiatkom júla, teraz však automobilka s trojcípou hviezdou v znaku zverejnila jeden, ktorý doteraz chýbal: slovenskú cenu.

Mercedes-Benz S500 Plug-in hybrid bude stáť 110 tisíc eur. Je teda o niečo drahšie ako S500, ktorý sa však nemôže pochváliť senzačne nízkou hodnotou kombinovanej spotreby. Tá v prípade plug-in hybridu činí len 2,8 l/100 km.

Nikto vrátane samotnej automobilky samozrejme nepredstiera, že obria dvojtonová limuzína bude za necelé tri litre benzínu jazdiť aj v reálnej prevádzke. Konštruktéri len využili to, že hybridy nastupujú k normovanej skúške meraniue spotreby s plnými batériami, ktoré dokážu spotrebu počas krátkeho cyklu poriadne vylepšiť.

Rovnako ako v iných podobných prípadoch ide o to, že nízka hodnota spotreby, respektíve emisií CO2 znamená pre zákazníkov z niektorých európskych krajín dramatickú úsporu na registračnej dani, dani z motorových vozidiel, mýtnom či podobných poplatkoch.

Model S 500 PLUG-IN HYBRID
Spalovací motor:  
Počet/usporiadanie valcov 6/V
Príprava zmesi vysokotlakové vstrekovanie, 2 turbodúchadlá
Zdvihový objem (cm3) 2996
Najväčší výkon (kW/k pri 1/min) 245/333 pri 5250-6000
Najväčší krútiaci moment (N.m pri 1/min) 480 pri 1600-4000
Elektromotor:  
Výkon (kW) 85
Krútiaci moment (N.m) 340
Výkon systému (kW/k) 325/442
Krútiaci moment systému (N.m)1 650
Kombinovaná spotreba paliva, od (l/100 km)2 2,8
Kombinované emisie CO2, od (g/km)2 65
Trieda hospodárnosti A+
Dojazd s čisto elektrickým pohonom (km) 33
Doba nabíjania 20 %-100 % (400 V/16 A – 230 V/8 A)3 (h) 2 – 4,1
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 5,2
Najväčšia rýchlosť (km/h)1 250
Najväčšia rýchlosť, čisto elektrický pohon (km/h)1 140
Dvojtest Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI a 1.4 TSI DSG: Zlý sen

Dvojtest Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI a 1.4 TSI DSG: Zlý sen

Nástupcu zvýšeného Golfu Plus sme podrobili redakčnému testu rovno v dvoch variantoch: cenovo dostupné 1.2 TSI Comfortline s manuálnym radením a rozmarné 1.4 TSI Highline s automatom DSG.

dnes | Jiří Červenka | 1 příspěvek
Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

22. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY