vytisknout velikost písma Mercedes S 500 Plug-in Hybrid: 2,8 l/100 km za 101 tisíc eur

Mercedes S 500 Plug-in Hybrid: 2,8 l/100 km za 101 tisíc eur

Mercedes-Benz S500 Plug-in hybrid je už tretím hybridný variantom novej triedy S. Jeho najdôležitejšie prevádzkové údaje sme vám prezradili už začiatkom júla, teraz však automobilka s trojcípou hviezdou v znaku zverejnila jeden, ktorý doteraz chýbal: slovenskú cenu.

Mercedes-Benz S500 Plug-in hybrid bude stáť 110 tisíc eur. Je teda o niečo drahšie ako S500, ktorý sa však nemôže pochváliť senzačne nízkou hodnotou kombinovanej spotreby. Tá v prípade plug-in hybridu činí len 2,8 l/100 km.

Nikto vrátane samotnej automobilky samozrejme nepredstiera, že obria dvojtonová limuzína bude za necelé tri litre benzínu jazdiť aj v reálnej prevádzke. Konštruktéri len využili to, že hybridy nastupujú k normovanej skúške meraniue spotreby s plnými batériami, ktoré dokážu spotrebu počas krátkeho cyklu poriadne vylepšiť.

Rovnako ako v iných podobných prípadoch ide o to, že nízka hodnota spotreby, respektíve emisií CO2 znamená pre zákazníkov z niektorých európskych krajín dramatickú úsporu na registračnej dani, dani z motorových vozidiel, mýtnom či podobných poplatkoch.

Model S 500 PLUG-IN HYBRID
Spalovací motor:  
Počet/usporiadanie valcov 6/V
Príprava zmesi vysokotlakové vstrekovanie, 2 turbodúchadlá
Zdvihový objem (cm3) 2996
Najväčší výkon (kW/k pri 1/min) 245/333 pri 5250-6000
Najväčší krútiaci moment (N.m pri 1/min) 480 pri 1600-4000
Elektromotor:  
Výkon (kW) 85
Krútiaci moment (N.m) 340
Výkon systému (kW/k) 325/442
Krútiaci moment systému (N.m)1 650
Kombinovaná spotreba paliva, od (l/100 km)2 2,8
Kombinované emisie CO2, od (g/km)2 65
Trieda hospodárnosti A+
Dojazd s čisto elektrickým pohonom (km) 33
Doba nabíjania 20 %-100 % (400 V/16 A – 230 V/8 A)3 (h) 2 – 4,1
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 5,2
Najväčšia rýchlosť (km/h)1 250
Najväčšia rýchlosť, čisto elektrický pohon (km/h)1 140
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY