vytisknout velikost písma Mercedes predstavuje svoju víziu autonómneho vozidla na koncepte F 015

Mercedes predstavuje svoju víziu autonómneho vozidla na koncepte F 015
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion
  2. Fotogaléria: Mercedes-Benz F 015

Automobilka Mercedes-Benz predstavuje na veľtrhu spotrebnej elektroniky CES 2015 v Las Vegas koncept autonómneho vozidla F 015 Luxury in Motion. 

14C1540_336.jpg14C1540_157.jpg14C1540_099.jpg
O Mercedese triedy S sa hovorí, že prináša veci, ktoré budú za dvadsať rokov bežným štandardom. Bude to platiť aj pre koncept F 015?

Podľa Mercedesu sa jedná o veľmi dôležité auto, pretože s nástupom autonómnych automobilov prestanú ľudia chápať autá len ako prostriedok prepravy, ale skôr ich začnú vnímať ako miesto pre život, ako ďalšiu miestnosť alebo kanceláriu.

Mnohí tak samozrejme vnímajú auta už dnes. Jediný rozdiel je v tom, že v súčasných autách sa musíte ešte obťažovať s takými vecami, ako je riadenie. V Mercedese F 015 už proste len sedíte a nič nerobíte.

14C1450_120.jpg14C1540_232.jpg14C1540_160.jpg
Interiér je plný dotykových a multifunkčných displejov a vyzerá skôr ako obchod so spotrebnou elektronikou. Zabudnite na klasické poňatie interiéru vozu, ako ho poznáme dnes

Zaujímavé je, že na pohon vozidla slúži systém použitý už v koncepte F 125 z roku 2011. Jedná sa teda o vodíkové palivové články dodávajúce elektrickú energiu štyrom elektromotorom. Každý z nich poháňa jedno koleso.

Novinkou je systém komunikácie auta s okolím. Nepoužíva k tomu doteraz bežné svetlá a blinkre, ale premieta obrazce na ceste okolo seba. Niektoré z príkladov si môžete pozrieť vo fotogalérii. Nás zaujal zadný LED panel, ktorý vytvára miesto nudného tretieho brzdového svetla nápisy.

14C1450_089.jpg14C1450_090.jpg14C1450_107.jpgMercedes F 015 premieta na ceste pekné grafické obrazce. Otázka je, ako to bude fungovať v praxi. Ľuďom asi bude chvíľu trvať, než pochopia, čo sa auto snaží ukázať

To by šlo určite využiť na komunikáciu s ostatnými vodičmi a posielať im odkazy typu "Uhnite z toho ľavého pruhu doprava!" Alebo napríklad "Tie zrkadlá máte k čomu?"

Interaktívny interiér umožňuje cestujúcim komunikovať s autom úplne novým spôsobom. Nie sú tu klasické gombíky alebo len dotykové displeje, ale auto rozpoznáva aj gestá a sleduje, kam sa práve pozeráte.

Pokiaľ ide o konštrukciu, je koncept F 015 vyrobený z plastov posilnených uhlíkovými vláknami. Karoséria je tak podľa Mercedesu asi o 40% ľahšia ako konvenčné riešenia z ocele, pritom je ale pevnejšia. Dokonca nepotrebuje ani B stĺpik, takže sa dvere môžu otvárať proti sebe v uhle až 90°.

Mercedes tiež predstavuje svoju víziu blízkej budúcnosti pod názvom "Mesto budúcnosti 2030+", v ktorej sa predpokladá, že popri dnešných nízkoemisných zónach budú existovať aj akési zóny bezpečnosti, kam sa nebude smieť s bežným autom, ale iba s autonómnym vozidlom. Dúfajme, že aspoň život na dedine bude ďalej pomerne slobodný...

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY