vytisknout velikost písma Mercedes predstavuje svoj ​​nový preplňovaný motor 4.0 V8 AMG

Mercedes predstavuje svoj ​​nový preplňovaný motor 4.0 V8 AMG

Downsizing dopadá aj na výrobcu luxusných prémiových vozidiel a rýchlych supersedanov, ku ktorým samozrejme patrí aj divízia AMG od Mercedesu. Nový motor M178, hoci s menším objemom, ale rozhodne nemožno označiť za podvyživený. Zo štyroch litrov zdvihového objemu doluje výkon cez päťsto koní.

Nový preplňovaný osemvalec sa prvýkrát predstaví pod kapotou dlho očakávaného športového kupé Mercedes-Benz AMG GT, ktoré si to rozdá napríklad s Porsche 911 alebo Jaguarom F-Type. Pre poriadok si najprv dáme tabuľku základných technických parametrov.

Typ motoru V8, 90°
Počet ventilov na valec 4
Zdvihový objem 3982 cm3
Vrtanie x zdvih 83,0 x 92,0 mm
Kompresný pomer 10,5 : 1
Výkon 375 kW / 510 k v 6250 ot./min.
Meraný výkon 94 kW / 128 k na liter
Krútiaci moment 650 Nm v 1750 - 4750 ot./min.
Meraný krútiaci moment 163,2 Nm na liter
Maximálne otáčky 7200 ot./min.
Maximálny plniaci tlak 1,2 baru
Hmotnosť motoru bez náplní 209 kg
Emisná trieda Euro 6

Zaujímavé je, že vŕtanie a zdvih presne sedia na dvojlitrový štvorvalec použitý v Mercedese A45 AMG. Skoro by sa dalo povedať, že Meredes iba spojil dva štvorvalce do V. V skutočnosti to ale takto jednoducho povedať nemožno.

Jedná sa o v skutku modernú pohonnú jednotku. Celohliníkový osemvalec so suchou skriňou využíva najnovšieho know-how automobilky Mercedes-Benz. Napríklad dvojica chladených turbodúchadiel je schopná dosiahnuť plniaceho tlaku až 1,2 baru a roztočiť sa rýchlosťou 186 000 otáčok za minútu.

Mercedes vyvinul nové zosilnené hliníkové piesty a tiež nové piestne krúžky so zníženým trením, ktoré majú pomôcť nielen vyšším otáčkam, ale aj nižšej spotrebe oleja a benzínu. Kľudnému chodu motora pomáha dvojhmotový zotrvačník a tiež sada aktívnych silentblokov.

Opäť došlo k použitiu výrobnej technológie označovanej ako Nanoslide. Tou Mercedes upravuje vnútorný povrch valca pre väčšiu pevnosť a nižšie trenie. Povrch je vraj dvakrát pevnejší než bežne používané liatinové vložky valcov.

Po športovom kupé Mercedes AMG GT sa tento osemvalec určite pozrie aj do ďalších modelov AMG. Pravdepodobne ho nájdeme pod kapotou modelu C 63 AMG (ak sa tak bude volať) a je možné, že sa neskôr nasťahuje aj do veľkého E 63 AMG, ktoré sa teraz spolieha na dvakrát preplňovaný osemvalec 5,4 l.

14A856.jpg14C609_001.jpg14C609_006.jpg

14C609_034.jpg14C609_042.jpg14C609_046.jpg

14C609_047.jpg14C609_050.jpg14C609_055.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY