vytisknout velikost písma Mercedes navyšuje produkciu dvanásťvalcov. Narastá dopyt

Kvůli rostoucí poptávce po motoru V12 bi-turbo Mercedes upraví výrobní linku v Mannheimu, kam se výroba přesune, a samozřejmě bude následovat filozofii „jeden motor — jeden člověk“.
Mercedes navyšuje produkciu dvanásťvalcov. Narastá dopyt

Tak to vidíte. Zatiaľ čo sa ostatné automobilky do nás snažia pchať downsizing a hybridy, zákazníci sú tým priamo znechutení a na truc, z princípu samotného, si kupujcí ten najväčší motor, ktorý je práve k dispozícii. A keď už nie je, pretože sa niekto v automobilke rozhodol, že veľké motory sú zle, idú ku konkurencii, ktorá im ho rada predá.

000.jpg001.jpg002.jpg
Výroba dvanásťvalcov sa presunie z Affalterbachu do Mannheimu. Tým sa uvoľnia kapacity pre viac osemvalcov AMG, ale zároveň sa navýši produkcia motorov V12.

Automobilka Mercedes-Benz je teraz nútená navýšiť produkciu dvanásťvalcov. Nestíha dodávať, objednávky sa len hrnú. Len pripomenieme, že šesťlitrový dvanásťvalec bi-turbo si kúpite v triede S vo verzii sedan i kupé, k dispozícii je (napriek skorším špekuláciám) aj v novom SL a dokonca aj v šialenom Mercedese G65, čo je zrejme najmenej politicky korektné auto na svete.

Kvôli rastúcemu dopytu po motore V12 bi-turbo dokonca Mercedes upraví výrobnú linku v Mannheime, kam sa výroba presunie, a samozrejme bude nasledovať filozofia "jeden motor - jeden človek", teda že každý jednotlivý motor bude zostavený jedným mechanikom.

Presunutie výroby navyše umožní uvoľniť kapacity v motorárni v Affalterbachu, takže automobilka uspokojí aj rastúci dopyt po osemvalcoch, ktoré tu zostanú vo výrobe.

Náš zákazník, náš pán. Tu vidíte, že keď necháte vo výrobe motor, ktorý s vašimi korporátnymi emisiami urobí presne to, čo manažéri ponorení do svojich excellovských tabuliek a grafov nechcú, zákazníci sa len pohrnú.

Niektorí ľudia si navyše kupujú veľké motory už len preto, že neustále žijú v strachu, že raz nebudú, tak aby už náhodou nebolo neskoro. Skrátka, keď si kúpite dvanásťvalec teraz, už vám ho nikto nezoberie, aj keby sa v EÚ postavili na hlavu.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY