vytisknout velikost písma Mercedes navyšuje produkciu dvanásťvalcov. Narastá dopyt

Kvůli rostoucí poptávce po motoru V12 bi-turbo Mercedes upraví výrobní linku v Mannheimu, kam se výroba přesune, a samozřejmě bude následovat filozofii „jeden motor — jeden člověk“.
Mercedes navyšuje produkciu dvanásťvalcov. Narastá dopyt

Tak to vidíte. Zatiaľ čo sa ostatné automobilky do nás snažia pchať downsizing a hybridy, zákazníci sú tým priamo znechutení a na truc, z princípu samotného, si kupujcí ten najväčší motor, ktorý je práve k dispozícii. A keď už nie je, pretože sa niekto v automobilke rozhodol, že veľké motory sú zle, idú ku konkurencii, ktorá im ho rada predá.

000.jpg001.jpg002.jpg
Výroba dvanásťvalcov sa presunie z Affalterbachu do Mannheimu. Tým sa uvoľnia kapacity pre viac osemvalcov AMG, ale zároveň sa navýši produkcia motorov V12.

Automobilka Mercedes-Benz je teraz nútená navýšiť produkciu dvanásťvalcov. Nestíha dodávať, objednávky sa len hrnú. Len pripomenieme, že šesťlitrový dvanásťvalec bi-turbo si kúpite v triede S vo verzii sedan i kupé, k dispozícii je (napriek skorším špekuláciám) aj v novom SL a dokonca aj v šialenom Mercedese G65, čo je zrejme najmenej politicky korektné auto na svete.

Kvôli rastúcemu dopytu po motore V12 bi-turbo dokonca Mercedes upraví výrobnú linku v Mannheime, kam sa výroba presunie, a samozrejme bude nasledovať filozofia "jeden motor - jeden človek", teda že každý jednotlivý motor bude zostavený jedným mechanikom.

Presunutie výroby navyše umožní uvoľniť kapacity v motorárni v Affalterbachu, takže automobilka uspokojí aj rastúci dopyt po osemvalcoch, ktoré tu zostanú vo výrobe.

Náš zákazník, náš pán. Tu vidíte, že keď necháte vo výrobe motor, ktorý s vašimi korporátnymi emisiami urobí presne to, čo manažéri ponorení do svojich excellovských tabuliek a grafov nechcú, zákazníci sa len pohrnú.

Niektorí ľudia si navyše kupujú veľké motory už len preto, že neustále žijú v strachu, že raz nebudú, tak aby už náhodou nebolo neskoro. Skrátka, keď si kúpite dvanásťvalec teraz, už vám ho nikto nezoberie, aj keby sa v EÚ postavili na hlavu.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY