vytisknout velikost písma Mercedes navyšuje produkciu dvanásťvalcov. Narastá dopyt

Kvůli rostoucí poptávce po motoru V12 bi-turbo Mercedes upraví výrobní linku v Mannheimu, kam se výroba přesune, a samozřejmě bude následovat filozofii „jeden motor — jeden člověk“.
Mercedes navyšuje produkciu dvanásťvalcov. Narastá dopyt

Tak to vidíte. Zatiaľ čo sa ostatné automobilky do nás snažia pchať downsizing a hybridy, zákazníci sú tým priamo znechutení a na truc, z princípu samotného, si kupujcí ten najväčší motor, ktorý je práve k dispozícii. A keď už nie je, pretože sa niekto v automobilke rozhodol, že veľké motory sú zle, idú ku konkurencii, ktorá im ho rada predá.

000.jpg001.jpg002.jpg
Výroba dvanásťvalcov sa presunie z Affalterbachu do Mannheimu. Tým sa uvoľnia kapacity pre viac osemvalcov AMG, ale zároveň sa navýši produkcia motorov V12.

Automobilka Mercedes-Benz je teraz nútená navýšiť produkciu dvanásťvalcov. Nestíha dodávať, objednávky sa len hrnú. Len pripomenieme, že šesťlitrový dvanásťvalec bi-turbo si kúpite v triede S vo verzii sedan i kupé, k dispozícii je (napriek skorším špekuláciám) aj v novom SL a dokonca aj v šialenom Mercedese G65, čo je zrejme najmenej politicky korektné auto na svete.

Kvôli rastúcemu dopytu po motore V12 bi-turbo dokonca Mercedes upraví výrobnú linku v Mannheime, kam sa výroba presunie, a samozrejme bude nasledovať filozofia "jeden motor - jeden človek", teda že každý jednotlivý motor bude zostavený jedným mechanikom.

Presunutie výroby navyše umožní uvoľniť kapacity v motorárni v Affalterbachu, takže automobilka uspokojí aj rastúci dopyt po osemvalcoch, ktoré tu zostanú vo výrobe.

Náš zákazník, náš pán. Tu vidíte, že keď necháte vo výrobe motor, ktorý s vašimi korporátnymi emisiami urobí presne to, čo manažéri ponorení do svojich excellovských tabuliek a grafov nechcú, zákazníci sa len pohrnú.

Niektorí ľudia si navyše kupujú veľké motory už len preto, že neustále žijú v strachu, že raz nebudú, tak aby už náhodou nebolo neskoro. Skrátka, keď si kúpite dvanásťvalec teraz, už vám ho nikto nezoberie, aj keby sa v EÚ postavili na hlavu.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY