vytisknout velikost písma Mercedes-Maybach triedy S: Superluxusná limuzína odhalená

Mercedes-Maybach triedy S: Superluxusná limuzína odhalená

Meno Maybach sa vracia späť na scénu. Mercedes aktuálne predstavil limuzínu, ktorá sa oficiálne volá Mercedes-Maybach triedy S. Máte záujem? Vyberať môžete medzi osemvalcovým a dvanásťvalcovým variantom. Nech zvolíte čokoľvek, vnútri o vás bude kráľovsky postarané.

Mercedes-Maybach triedy S dostal rázvor predĺžený na 3365 mm a celkovú dĺžku 5453 mm. Automobilka uvádza, že Maybach prerastá o dvadsať centimetrov na rázvore aj dĺžke klasickú triedu S s predĺženým rázvorom náprav. Rozdiel nájdete aj keď sa starostlivo pozriete na zadné dvere. Maybach ju má kratšiu, ale nemá tam trojuholníkové okienko. To sa presťahovalo priamo do zadného stĺpika.

Popisovať interiér snáď ani nemá zmysel. Keď si pozriete priloženú fotogalériu, iste viac než dobre pochopíte, ako luxusné toto auto bude. Patričný dojem má podčiarknuť navyše odhlučnenie. Mercedes o novom Maybachu hovorí ako o aute s najtichším interiérom na svete.

Ponuka motorizácií je skutočne pekná. "Sporiví" jedinci siahnu po S 500 s osemvalcom naladeným na 335 kW (455 k) a s krútiacim momentom 700 Nm. Kto chce naozaj všetko, ten dostane S 600 vybavený dvanásťvalcom s parametrami 390 kW (530 k) a 830 Nm. Naviac ale získa iba dobrý pocit, pretože obe varianty zvládnu stovku za päť sekúnd a obe majú maximálnu rýchlosť obmedzenú na 250 km/h.

Patrí sa doplniť, že osemvalec spolupracuje s deväťstupňovým automatom, zatiaľ čo dvanásťvalec používa sedemstupňovú automatickú prevodovku. V júni budúceho roka dorazí ešte prevedenie S 500 s pohonom všetkých kolies 4MATIC.

maybach_18.jpgmaybach_16.jpgmaybach_09.jpgmaybach_10.jpgmaybach_11.jpgmaybach_13.jpgmaybach_23.jpgmaybach_24.jpgmaybach_19.jpgmaybach_28.jpgmaybach_20.jpgmaybach_31.jpgmaybach_27.jpgmaybach_32.jpgmaybach_33.jpgmaybach_04.jpgmaybach_06.jpgmaybach_01.jpgmaybach_35.jpgmaybach_22.jpgmaybach_02.jpgmaybach_03.jpgmaybach_05.jpgmaybach_07.jpgmaybach_08.jpgmaybach_12.jpgmaybach_14.jpgmaybach_15.jpgmaybach_17.jpgmaybach_21.jpgmaybach_25.jpgmaybach_26.jpgmaybach_29.jpgmaybach_30.jpgmaybach_34.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY