vytisknout velikost písma Mercedes-Maybach S600 Guard vás ochráni aj pred útokom z Kalašnikova

Mercedes-Maybach má o 20 cm dlhší rázvor ako predĺžená trieda S. Pokiaľ ide ale o technické riešenia obrnenej limuzíny, tie sú samozrejme tajné.
Mercedes-Maybach S600 Guard vás ochráni aj pred útokom z Kalašnikova

Automobilka Mercedes-Benz predstavila obrnenou verziu luxusnej limuzíny S600 Maybach, ktorá spĺňa stupeň balistickej ochrany VR10. Konštrukcia auta odolá aj útoku z útočných pušiek, napríklad z obľúbenej AK 47. Maybach spĺňa aj direktívu ERC 2010, ktorá zase predpisuje vysoký štandard ochrany pred útokom napríklad granátom alebo inou náložou.

Mercedes-Benz-S600_Maybach_Guard_2016_1600x1200_wallpaper_0a.jpgMercedes-Benz-S600_Maybach_Guard_2016_1600x1200_wallpaper_08.jpgMercedes-Benz-S600_Maybach_Guard_2016_1600x1200_wallpaper_09.jpg
Obrnený Mercedes-Maybach Guard ochráni posádku pred útokom napríklad z klasického Kalašnikova. Sklá i karosérie zastavia strely s tvrdým jadrom a odolajú aj silnému výbuchu

Mercedes-Maybach má o 20 cm dlhší rázvor ako predĺžená trieda S. Pokiaľ ide ale o technické riešenia obrnenej limuzíny, tie sú samozrejme tajné. Mercedes ani nezverejňuje metodiku skúšania balistickej ochrany. Základom pancierovania sú špeciálne oceľové a kevlarové pláty, auto si vlastne vezie svojou nepriestrelnú vestu.

Pokiaľ ide o ochranu pred náložami, Mercedes sa sústredil nielen na útok hodeným granátom alebo výbušninou, ktorá exploduje vedľa vozidla, ale aj na situáciu, keď auto nabehne na mínu. Iste, každá ochrana má svoje obmedzenia a úplne nezničiteľný Maybach nebude. Avšak cestujúcim poskytuje slušnú šancu na prežitie.

Možno si hovoríte, k čomu také pancierovanie je, ale na svete sú miesta, kde dochádza k väčšej mele ako u nás ráno pred výpredajom v Lidli. Ako diktátor v nejakej stredoafrickej krajine by ste určite ocenili možnosť hulákať na svojich poddaných zo štandardne dodávaného ampliónu, bez toho aby ste museli vystupovať zo svojho luxusného vozidla medzi tú Lúzu.

Mercedes-Benz-S600_Maybach_Guard_2016_1600x1200_wallpaper_07.jpgMercedes-Benz-S600_Maybach_Guard_2016_1600x1200_wallpaper_02.jpgMercedes-Benz-S600_Maybach_Guard_2016_1600x1200_wallpaper_0b.jpg
Podrobnosti o konštrukcii Mercedes tají, ale základom sú špeciálne ocelové a kevlarové pláty podobne ako pri neprestrelných vestách. Cena sa odvíja od požiadaviek koncového klienta

Mercedes tají hmotnosť obrnenej limuzíny S600 Maybach Guard, ale ak odhadujete niečo okolo 3,5 tony, nebudete ďaleko od pravdy. Dvoma turbami preplňovaný dvanásťvalec s výkonom 530 koní a krútiacim momentom 830 Nm tak bude mať s pancierovanou limuzínou trochu viac práce. Maximálna rýchlosť vozidla je obmedzená na 210 km/h kvôli životnosti špeciálnych zosilnených pneumatík.

Mercedes-Benz-S600_Maybach_Guard_2016_1600x1200_wallpaper_01.jpgMercedes-Benz-S600_Maybach_Guard_2016_1600x1200_wallpaper_03.jpgMercedes-Benz-S600_Maybach_Guard_2016_1600x1200_wallpaper_04.jpgMercedes-Benz-S600_Maybach_Guard_2016_1600x1200_wallpaper_05.jpgMercedes-Benz-S600_Maybach_Guard_2016_1600x1200_wallpaper_06.jpg
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY