vytisknout velikost písma Mercedes-Maybach S600 Guard vás ochráni aj pred útokom z Kalašnikova

Mercedes-Maybach má o 20 cm dlhší rázvor ako predĺžená trieda S. Pokiaľ ide ale o technické riešenia obrnenej limuzíny, tie sú samozrejme tajné.
Mercedes-Maybach S600 Guard vás ochráni aj pred útokom z Kalašnikova

Automobilka Mercedes-Benz predstavila obrnenou verziu luxusnej limuzíny S600 Maybach, ktorá spĺňa stupeň balistickej ochrany VR10. Konštrukcia auta odolá aj útoku z útočných pušiek, napríklad z obľúbenej AK 47. Maybach spĺňa aj direktívu ERC 2010, ktorá zase predpisuje vysoký štandard ochrany pred útokom napríklad granátom alebo inou náložou.

Mercedes-Benz-S600_Maybach_Guard_2016_1600x1200_wallpaper_0a.jpgMercedes-Benz-S600_Maybach_Guard_2016_1600x1200_wallpaper_08.jpgMercedes-Benz-S600_Maybach_Guard_2016_1600x1200_wallpaper_09.jpg
Obrnený Mercedes-Maybach Guard ochráni posádku pred útokom napríklad z klasického Kalašnikova. Sklá i karosérie zastavia strely s tvrdým jadrom a odolajú aj silnému výbuchu

Mercedes-Maybach má o 20 cm dlhší rázvor ako predĺžená trieda S. Pokiaľ ide ale o technické riešenia obrnenej limuzíny, tie sú samozrejme tajné. Mercedes ani nezverejňuje metodiku skúšania balistickej ochrany. Základom pancierovania sú špeciálne oceľové a kevlarové pláty, auto si vlastne vezie svojou nepriestrelnú vestu.

Pokiaľ ide o ochranu pred náložami, Mercedes sa sústredil nielen na útok hodeným granátom alebo výbušninou, ktorá exploduje vedľa vozidla, ale aj na situáciu, keď auto nabehne na mínu. Iste, každá ochrana má svoje obmedzenia a úplne nezničiteľný Maybach nebude. Avšak cestujúcim poskytuje slušnú šancu na prežitie.

Možno si hovoríte, k čomu také pancierovanie je, ale na svete sú miesta, kde dochádza k väčšej mele ako u nás ráno pred výpredajom v Lidli. Ako diktátor v nejakej stredoafrickej krajine by ste určite ocenili možnosť hulákať na svojich poddaných zo štandardne dodávaného ampliónu, bez toho aby ste museli vystupovať zo svojho luxusného vozidla medzi tú Lúzu.

Mercedes-Benz-S600_Maybach_Guard_2016_1600x1200_wallpaper_07.jpgMercedes-Benz-S600_Maybach_Guard_2016_1600x1200_wallpaper_02.jpgMercedes-Benz-S600_Maybach_Guard_2016_1600x1200_wallpaper_0b.jpg
Podrobnosti o konštrukcii Mercedes tají, ale základom sú špeciálne ocelové a kevlarové pláty podobne ako pri neprestrelných vestách. Cena sa odvíja od požiadaviek koncového klienta

Mercedes tají hmotnosť obrnenej limuzíny S600 Maybach Guard, ale ak odhadujete niečo okolo 3,5 tony, nebudete ďaleko od pravdy. Dvoma turbami preplňovaný dvanásťvalec s výkonom 530 koní a krútiacim momentom 830 Nm tak bude mať s pancierovanou limuzínou trochu viac práce. Maximálna rýchlosť vozidla je obmedzená na 210 km/h kvôli životnosti špeciálnych zosilnených pneumatík.

Mercedes-Benz-S600_Maybach_Guard_2016_1600x1200_wallpaper_01.jpgMercedes-Benz-S600_Maybach_Guard_2016_1600x1200_wallpaper_03.jpgMercedes-Benz-S600_Maybach_Guard_2016_1600x1200_wallpaper_04.jpgMercedes-Benz-S600_Maybach_Guard_2016_1600x1200_wallpaper_05.jpgMercedes-Benz-S600_Maybach_Guard_2016_1600x1200_wallpaper_06.jpg
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY