vytisknout velikost písma Mercedes-Maybach S600 Guard vás ochráni aj pred útokom z Kalašnikova

Mercedes-Maybach má o 20 cm dlhší rázvor ako predĺžená trieda S. Pokiaľ ide ale o technické riešenia obrnenej limuzíny, tie sú samozrejme tajné.
Mercedes-Maybach S600 Guard vás ochráni aj pred útokom z Kalašnikova

Automobilka Mercedes-Benz predstavila obrnenou verziu luxusnej limuzíny S600 Maybach, ktorá spĺňa stupeň balistickej ochrany VR10. Konštrukcia auta odolá aj útoku z útočných pušiek, napríklad z obľúbenej AK 47. Maybach spĺňa aj direktívu ERC 2010, ktorá zase predpisuje vysoký štandard ochrany pred útokom napríklad granátom alebo inou náložou.

Mercedes-Benz-S600_Maybach_Guard_2016_1600x1200_wallpaper_0a.jpgMercedes-Benz-S600_Maybach_Guard_2016_1600x1200_wallpaper_08.jpgMercedes-Benz-S600_Maybach_Guard_2016_1600x1200_wallpaper_09.jpg
Obrnený Mercedes-Maybach Guard ochráni posádku pred útokom napríklad z klasického Kalašnikova. Sklá i karosérie zastavia strely s tvrdým jadrom a odolajú aj silnému výbuchu

Mercedes-Maybach má o 20 cm dlhší rázvor ako predĺžená trieda S. Pokiaľ ide ale o technické riešenia obrnenej limuzíny, tie sú samozrejme tajné. Mercedes ani nezverejňuje metodiku skúšania balistickej ochrany. Základom pancierovania sú špeciálne oceľové a kevlarové pláty, auto si vlastne vezie svojou nepriestrelnú vestu.

Pokiaľ ide o ochranu pred náložami, Mercedes sa sústredil nielen na útok hodeným granátom alebo výbušninou, ktorá exploduje vedľa vozidla, ale aj na situáciu, keď auto nabehne na mínu. Iste, každá ochrana má svoje obmedzenia a úplne nezničiteľný Maybach nebude. Avšak cestujúcim poskytuje slušnú šancu na prežitie.

Možno si hovoríte, k čomu také pancierovanie je, ale na svete sú miesta, kde dochádza k väčšej mele ako u nás ráno pred výpredajom v Lidli. Ako diktátor v nejakej stredoafrickej krajine by ste určite ocenili možnosť hulákať na svojich poddaných zo štandardne dodávaného ampliónu, bez toho aby ste museli vystupovať zo svojho luxusného vozidla medzi tú Lúzu.

Mercedes-Benz-S600_Maybach_Guard_2016_1600x1200_wallpaper_07.jpgMercedes-Benz-S600_Maybach_Guard_2016_1600x1200_wallpaper_02.jpgMercedes-Benz-S600_Maybach_Guard_2016_1600x1200_wallpaper_0b.jpg
Podrobnosti o konštrukcii Mercedes tají, ale základom sú špeciálne ocelové a kevlarové pláty podobne ako pri neprestrelných vestách. Cena sa odvíja od požiadaviek koncového klienta

Mercedes tají hmotnosť obrnenej limuzíny S600 Maybach Guard, ale ak odhadujete niečo okolo 3,5 tony, nebudete ďaleko od pravdy. Dvoma turbami preplňovaný dvanásťvalec s výkonom 530 koní a krútiacim momentom 830 Nm tak bude mať s pancierovanou limuzínou trochu viac práce. Maximálna rýchlosť vozidla je obmedzená na 210 km/h kvôli životnosti špeciálnych zosilnených pneumatík.

Mercedes-Benz-S600_Maybach_Guard_2016_1600x1200_wallpaper_01.jpgMercedes-Benz-S600_Maybach_Guard_2016_1600x1200_wallpaper_03.jpgMercedes-Benz-S600_Maybach_Guard_2016_1600x1200_wallpaper_04.jpgMercedes-Benz-S600_Maybach_Guard_2016_1600x1200_wallpaper_05.jpgMercedes-Benz-S600_Maybach_Guard_2016_1600x1200_wallpaper_06.jpg
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY