vytisknout velikost písma Mercedes-Maybach od Brabusu: 900 koní a maximálka 350 km/h

Mercedes-Maybach od Brabusu: 900 koní a maximálka 350 km/h

Prehľad frankfurtského tuningu sme vám ukázali už včera, ale špeciálne jedno zo všetkých upravených áut si zaslúži osobitnú pozornosť. Brabus priviezol do Frankfurtu okrem iného aj vylepšený Mercedes-Maybach. Áno, aj luxusné limuzíny možno podrobiť tuningu. Výsledok je ohromujúci a určite patrí medzi to absolútne najluxusnejšie, čo je vo Frankfurte tento rok vidieť.

Brabus vzal vrcholné dvanásťvalcové prevedenie a motor kompletne prerobil. Základom úprav je objem zvýšený zo šiestich litrov na 6,3 litrov a od toho sa odvíjajúce ďalšie zmeny. Navyše technici nasadili väčšie turbodúchadlá, väčšie zvody, nerezový výfuk a tak ďalej. Celkový výkon motora je 662 kW (900 k) dostupný pri 5500 ot./min, krútiaci moment končí hodnotou 1500 Nm pri 4200 ot./min.

Auto váži približne 2,8 tony, ale výkon motora je taký, že túto loď dostane na stovku už za 3,7 s. Maximálne sa vozidlo rozbehne na 350 km/h. Ďalšie úpravy zahŕňajú o 25 mm znížený podvozok, kolesá vo veľkosti 21 alebo 22 palcov a decentné vylepšenie vzhľadu. Brabus napríklad vymenil predný nárazník, masku, dozadu nasadil veľký difúzor a väčšie koncovky výfuku.

brabus_mayb_10.jpgbrabus_mayb_11.jpgbrabus_mayb_14.jpgMožno vyzerá ako trochu "vyladená" trieda S, ale keď sa začítate do oficiálnych materiálov, veľmi rýchlo zistíte, že to tu Brabus vzal veľmi dôkladne. Táto loď môže ísť až 350 km/h!

Keď sa posadíte za volant, možno vás zaujme luxusné čalúnenie kožou, ktoré sa nasťahovalo všade možne, ale zrejme ešte viac pozornosti pritiahne tachometer. Ten totiž končí hodnotou 400 km/h. Prevedenie interiéru ako takého samozrejme závisí na prianiach zákazníka, možné je prakticky čokoľvek.

V druhom rade potom nájdete vďaka predĺženému rázvoru nadbytok priestoru a dve luxusné kreslá. Nechýbajú stolíky, držiaky na tablety, obrazovka multimediálneho systému, pripojenie na internet a tak ďalej.
Brabus vám toto auto predá ako nové, pokiaľ už svoj Mercedes-Maybach máte, nemusíte zúfať. Možná je aj prestavba staršieho exemplára. A že nevlastníte vrcholný dvanásťvalec? Tiež nevadí. V Brabuse vedia zdvihnúť výkon aj slabšej S 500 osadenej osemvalcom. Navyše dostanete 62 kW (85 k, celkom 540 k) a 120 Nm (celkom 820 Nm).

brabus_mayb_12.jpgbrabus_mayb_13.jpgbrabus_mayb_01.jpgbrabus_mayb_02.jpgbrabus_mayb_03.jpgbrabus_mayb_04.jpgbrabus_mayb_05.jpgbrabus_mayb_06.jpgbrabus_mayb_07.jpgbrabus_mayb_08.jpgbrabus_mayb_09.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY