vytisknout velikost písma Mercedes-Maybach od Brabusu: 900 koní a maximálka 350 km/h

Mercedes-Maybach od Brabusu: 900 koní a maximálka 350 km/h

Prehľad frankfurtského tuningu sme vám ukázali už včera, ale špeciálne jedno zo všetkých upravených áut si zaslúži osobitnú pozornosť. Brabus priviezol do Frankfurtu okrem iného aj vylepšený Mercedes-Maybach. Áno, aj luxusné limuzíny možno podrobiť tuningu. Výsledok je ohromujúci a určite patrí medzi to absolútne najluxusnejšie, čo je vo Frankfurte tento rok vidieť.

Brabus vzal vrcholné dvanásťvalcové prevedenie a motor kompletne prerobil. Základom úprav je objem zvýšený zo šiestich litrov na 6,3 litrov a od toho sa odvíjajúce ďalšie zmeny. Navyše technici nasadili väčšie turbodúchadlá, väčšie zvody, nerezový výfuk a tak ďalej. Celkový výkon motora je 662 kW (900 k) dostupný pri 5500 ot./min, krútiaci moment končí hodnotou 1500 Nm pri 4200 ot./min.

Auto váži približne 2,8 tony, ale výkon motora je taký, že túto loď dostane na stovku už za 3,7 s. Maximálne sa vozidlo rozbehne na 350 km/h. Ďalšie úpravy zahŕňajú o 25 mm znížený podvozok, kolesá vo veľkosti 21 alebo 22 palcov a decentné vylepšenie vzhľadu. Brabus napríklad vymenil predný nárazník, masku, dozadu nasadil veľký difúzor a väčšie koncovky výfuku.

brabus_mayb_10.jpgbrabus_mayb_11.jpgbrabus_mayb_14.jpgMožno vyzerá ako trochu "vyladená" trieda S, ale keď sa začítate do oficiálnych materiálov, veľmi rýchlo zistíte, že to tu Brabus vzal veľmi dôkladne. Táto loď môže ísť až 350 km/h!

Keď sa posadíte za volant, možno vás zaujme luxusné čalúnenie kožou, ktoré sa nasťahovalo všade možne, ale zrejme ešte viac pozornosti pritiahne tachometer. Ten totiž končí hodnotou 400 km/h. Prevedenie interiéru ako takého samozrejme závisí na prianiach zákazníka, možné je prakticky čokoľvek.

V druhom rade potom nájdete vďaka predĺženému rázvoru nadbytok priestoru a dve luxusné kreslá. Nechýbajú stolíky, držiaky na tablety, obrazovka multimediálneho systému, pripojenie na internet a tak ďalej.
Brabus vám toto auto predá ako nové, pokiaľ už svoj Mercedes-Maybach máte, nemusíte zúfať. Možná je aj prestavba staršieho exemplára. A že nevlastníte vrcholný dvanásťvalec? Tiež nevadí. V Brabuse vedia zdvihnúť výkon aj slabšej S 500 osadenej osemvalcom. Navyše dostanete 62 kW (85 k, celkom 540 k) a 120 Nm (celkom 820 Nm).

brabus_mayb_12.jpgbrabus_mayb_13.jpgbrabus_mayb_01.jpgbrabus_mayb_02.jpgbrabus_mayb_03.jpgbrabus_mayb_04.jpgbrabus_mayb_05.jpgbrabus_mayb_06.jpgbrabus_mayb_07.jpgbrabus_mayb_08.jpgbrabus_mayb_09.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY