vytisknout velikost písma Mercedes-Maybach od Brabusu: 900 koní a maximálka 350 km/h

Mercedes-Maybach od Brabusu: 900 koní a maximálka 350 km/h

Prehľad frankfurtského tuningu sme vám ukázali už včera, ale špeciálne jedno zo všetkých upravených áut si zaslúži osobitnú pozornosť. Brabus priviezol do Frankfurtu okrem iného aj vylepšený Mercedes-Maybach. Áno, aj luxusné limuzíny možno podrobiť tuningu. Výsledok je ohromujúci a určite patrí medzi to absolútne najluxusnejšie, čo je vo Frankfurte tento rok vidieť.

Brabus vzal vrcholné dvanásťvalcové prevedenie a motor kompletne prerobil. Základom úprav je objem zvýšený zo šiestich litrov na 6,3 litrov a od toho sa odvíjajúce ďalšie zmeny. Navyše technici nasadili väčšie turbodúchadlá, väčšie zvody, nerezový výfuk a tak ďalej. Celkový výkon motora je 662 kW (900 k) dostupný pri 5500 ot./min, krútiaci moment končí hodnotou 1500 Nm pri 4200 ot./min.

Auto váži približne 2,8 tony, ale výkon motora je taký, že túto loď dostane na stovku už za 3,7 s. Maximálne sa vozidlo rozbehne na 350 km/h. Ďalšie úpravy zahŕňajú o 25 mm znížený podvozok, kolesá vo veľkosti 21 alebo 22 palcov a decentné vylepšenie vzhľadu. Brabus napríklad vymenil predný nárazník, masku, dozadu nasadil veľký difúzor a väčšie koncovky výfuku.

brabus_mayb_10.jpgbrabus_mayb_11.jpgbrabus_mayb_14.jpgMožno vyzerá ako trochu "vyladená" trieda S, ale keď sa začítate do oficiálnych materiálov, veľmi rýchlo zistíte, že to tu Brabus vzal veľmi dôkladne. Táto loď môže ísť až 350 km/h!

Keď sa posadíte za volant, možno vás zaujme luxusné čalúnenie kožou, ktoré sa nasťahovalo všade možne, ale zrejme ešte viac pozornosti pritiahne tachometer. Ten totiž končí hodnotou 400 km/h. Prevedenie interiéru ako takého samozrejme závisí na prianiach zákazníka, možné je prakticky čokoľvek.

V druhom rade potom nájdete vďaka predĺženému rázvoru nadbytok priestoru a dve luxusné kreslá. Nechýbajú stolíky, držiaky na tablety, obrazovka multimediálneho systému, pripojenie na internet a tak ďalej.
Brabus vám toto auto predá ako nové, pokiaľ už svoj Mercedes-Maybach máte, nemusíte zúfať. Možná je aj prestavba staršieho exemplára. A že nevlastníte vrcholný dvanásťvalec? Tiež nevadí. V Brabuse vedia zdvihnúť výkon aj slabšej S 500 osadenej osemvalcom. Navyše dostanete 62 kW (85 k, celkom 540 k) a 120 Nm (celkom 820 Nm).

brabus_mayb_12.jpgbrabus_mayb_13.jpgbrabus_mayb_01.jpgbrabus_mayb_02.jpgbrabus_mayb_03.jpgbrabus_mayb_04.jpgbrabus_mayb_05.jpgbrabus_mayb_06.jpgbrabus_mayb_07.jpgbrabus_mayb_08.jpgbrabus_mayb_09.jpg

BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY