vytisknout velikost písma Mercedes kúpi podiel v MV Agusta. Bude robiť aj motorky?

Mercedes kúpi podiel v MV Agusta. Bude robiť aj motorky?

Koncern Daimler dokončuje dohodu ohľadom kúpy štvrtinového podielu výrobcu exkluzívnych motocyklov MV Agusta. Ďalšia nemecká automobilka sa tak chce dostať na dve kolesá. 

Po BMW, ku ktorému motocykle patrili ešte pred autami, a Volkswagene, ktorý kúpil taliansku značku Ducati, sa pridáva aj Mercedes a jeho divízia AMG, cez ktorú Daimler, podľa informácií magazínu Automotive News, podiel kupuje. 

Mercedes chce pomôcť legendárnej značke späť na nohy. MV Agusta patrí k ikonám. Na konte má 75 titulov pohárov jazdcov a konštruktérov zo zlatej éry motocyklových pretekov, no v sedemdesiatych rokoch postupne zmizla zo scény potom, čo ju vytlačila silná japonská konkurencia. 

MV Agustu vrátil na scénu na začiatku deväťdesiatych rokov Claudio Castiglioni a dizajnér Massimo Tamburini. Upadajúcu značku MV Agusta vlastnil Harley-Davidson, potom malajský štátny podnik Proton, aby ju nakoniec opäť kúpil tesne pred svojou smrťou Castiglioni. Firmu teraz riadi jeho syn.

titulné foto: wikipedia

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY