vytisknout velikost písma Mercedes kúpi podiel v MV Agusta. Bude robiť aj motorky?

Mercedes kúpi podiel v MV Agusta. Bude robiť aj motorky?

Koncern Daimler dokončuje dohodu ohľadom kúpy štvrtinového podielu výrobcu exkluzívnych motocyklov MV Agusta. Ďalšia nemecká automobilka sa tak chce dostať na dve kolesá. 

Po BMW, ku ktorému motocykle patrili ešte pred autami, a Volkswagene, ktorý kúpil taliansku značku Ducati, sa pridáva aj Mercedes a jeho divízia AMG, cez ktorú Daimler, podľa informácií magazínu Automotive News, podiel kupuje. 

Mercedes chce pomôcť legendárnej značke späť na nohy. MV Agusta patrí k ikonám. Na konte má 75 titulov pohárov jazdcov a konštruktérov zo zlatej éry motocyklových pretekov, no v sedemdesiatych rokoch postupne zmizla zo scény potom, čo ju vytlačila silná japonská konkurencia. 

MV Agustu vrátil na scénu na začiatku deväťdesiatych rokov Claudio Castiglioni a dizajnér Massimo Tamburini. Upadajúcu značku MV Agusta vlastnil Harley-Davidson, potom malajský štátny podnik Proton, aby ju nakoniec opäť kúpil tesne pred svojou smrťou Castiglioni. Firmu teraz riadi jeho syn.

titulné foto: wikipedia

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY