vytisknout velikost písma Mercedes kúpi podiel v MV Agusta. Bude robiť aj motorky?

Mercedes kúpi podiel v MV Agusta. Bude robiť aj motorky?

Koncern Daimler dokončuje dohodu ohľadom kúpy štvrtinového podielu výrobcu exkluzívnych motocyklov MV Agusta. Ďalšia nemecká automobilka sa tak chce dostať na dve kolesá. 

Po BMW, ku ktorému motocykle patrili ešte pred autami, a Volkswagene, ktorý kúpil taliansku značku Ducati, sa pridáva aj Mercedes a jeho divízia AMG, cez ktorú Daimler, podľa informácií magazínu Automotive News, podiel kupuje. 

Mercedes chce pomôcť legendárnej značke späť na nohy. MV Agusta patrí k ikonám. Na konte má 75 titulov pohárov jazdcov a konštruktérov zo zlatej éry motocyklových pretekov, no v sedemdesiatych rokoch postupne zmizla zo scény potom, čo ju vytlačila silná japonská konkurencia. 

MV Agustu vrátil na scénu na začiatku deväťdesiatych rokov Claudio Castiglioni a dizajnér Massimo Tamburini. Upadajúcu značku MV Agusta vlastnil Harley-Davidson, potom malajský štátny podnik Proton, aby ju nakoniec opäť kúpil tesne pred svojou smrťou Castiglioni. Firmu teraz riadi jeho syn.

titulné foto: wikipedia

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY