vytisknout velikost písma Mercedes Ener-G-Force sa stal realitou založenou na modeli Tata Xenon

Mercedes Ener-G-Force sa stal realitou založenou na modeli Tata Xenon

Niekedy sa stane, že sa svetu ukáže koncept, ktorý vzbudí pozitívnu odozvu, ale sériová verzia sa už akosi nedostaví. A tak príde k slovu ľudská tvorivosť, stovky hodín práce a koncept nakoniec vyrazí do prevádzky. Podobný príbeh má za sebou napríklad Burek H2X a na rovnakom princípe vznikol aj reálny Mercedes-Benz Ener-G-Force.

Koncept zaujímavo vyzerajúceho off-roadu sa predstavil v roku 2012 a niekoho v Indii zaujal natoľko, že si auto postavil, akurát nasadil karosériu pick-up. Samozrejme ako základ nemohol poslúžiť žiaden Mercedes, pretože terénny pick-up v ponuke táto automobilka nemá, a tak dotyčný siahol po domácej produkcii, konkrétne po modeli Tata Xenon.

Na tú sa pokúsil naskladať všetko, s čím prišiel spomínaný koncept a výsledok nevyzerá vôbec zle, respektíve vyzerá celkom aj reálne. Teraz by to chcelo len doladiť zadné partie a indický Mercedes bude takmer dokonalý.

gforce_3.jpg gforce_2.jpggforce_1.jpg
Foto: Hottest Cars in India

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY