vytisknout velikost písma Mercedes Ener-G-Force sa stal realitou založenou na modeli Tata Xenon

Mercedes Ener-G-Force sa stal realitou založenou na modeli Tata Xenon

Niekedy sa stane, že sa svetu ukáže koncept, ktorý vzbudí pozitívnu odozvu, ale sériová verzia sa už akosi nedostaví. A tak príde k slovu ľudská tvorivosť, stovky hodín práce a koncept nakoniec vyrazí do prevádzky. Podobný príbeh má za sebou napríklad Burek H2X a na rovnakom princípe vznikol aj reálny Mercedes-Benz Ener-G-Force.

Koncept zaujímavo vyzerajúceho off-roadu sa predstavil v roku 2012 a niekoho v Indii zaujal natoľko, že si auto postavil, akurát nasadil karosériu pick-up. Samozrejme ako základ nemohol poslúžiť žiaden Mercedes, pretože terénny pick-up v ponuke táto automobilka nemá, a tak dotyčný siahol po domácej produkcii, konkrétne po modeli Tata Xenon.

Na tú sa pokúsil naskladať všetko, s čím prišiel spomínaný koncept a výsledok nevyzerá vôbec zle, respektíve vyzerá celkom aj reálne. Teraz by to chcelo len doladiť zadné partie a indický Mercedes bude takmer dokonalý.

gforce_3.jpg gforce_2.jpggforce_1.jpg
Foto: Hottest Cars in India

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY