vytisknout velikost písma Mercedes chystá radový šesťvalec pre triedu E, trojvalec pre triedu C

Mercedes chystá radový šesťvalec pre triedu E, trojvalec pre triedu C

Automobilka Mercedes-Benz sa vráti k radovým šesťvalcom. Stať by sa tak malo v roku 2016, kedy sa svetu predstaví nová generácia triedy E a práve tá bude prvá, kde sa nový motor objaví. Teda aspoň podľa informácií pochádzajúcich zo zdrojov Autocar.

Akokoľvek to vyzerá na prvý pohľad prekvapujúco (Mercedes už pekne dlho vsádza na vidlicový šesťvalec), dôvody takéhoto rozhodnutia nie sú vôbec zložité. Nový motor bude vychádzať z modulárnej platformy  čo znamená, že rad komponentov dostane aj od neho odvodený štvorvalec i trojvalec. Mercedes týmto spôsobom chce znížiť výrobné náklady.

Kým radový šesťvalec sa predstaví v novej generácii triedy E, chystaný trojvalec by sa mal objaviť o rok neskôr v kombinácii s triedou C. Opakom pre tento model sa stane vrcholné C AMG , ktoré bude mať pod kapotou vidlicový osemvalec s objemom štyroch litrov. Spolu s novými motormi Mercedes chystá tiež deväťstupňový automat.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY