vytisknout velikost písma Mercedes chystá radový šesťvalec pre triedu E, trojvalec pre triedu C

Mercedes chystá radový šesťvalec pre triedu E, trojvalec pre triedu C

Automobilka Mercedes-Benz sa vráti k radovým šesťvalcom. Stať by sa tak malo v roku 2016, kedy sa svetu predstaví nová generácia triedy E a práve tá bude prvá, kde sa nový motor objaví. Teda aspoň podľa informácií pochádzajúcich zo zdrojov Autocar.

Akokoľvek to vyzerá na prvý pohľad prekvapujúco (Mercedes už pekne dlho vsádza na vidlicový šesťvalec), dôvody takéhoto rozhodnutia nie sú vôbec zložité. Nový motor bude vychádzať z modulárnej platformy  čo znamená, že rad komponentov dostane aj od neho odvodený štvorvalec i trojvalec. Mercedes týmto spôsobom chce znížiť výrobné náklady.

Kým radový šesťvalec sa predstaví v novej generácii triedy E, chystaný trojvalec by sa mal objaviť o rok neskôr v kombinácii s triedou C. Opakom pre tento model sa stane vrcholné C AMG , ktoré bude mať pod kapotou vidlicový osemvalec s objemom štyroch litrov. Spolu s novými motormi Mercedes chystá tiež deväťstupňový automat.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY