vytisknout velikost písma Mercedes chystá radový šesťvalec pre triedu E, trojvalec pre triedu C

Mercedes chystá radový šesťvalec pre triedu E, trojvalec pre triedu C

Automobilka Mercedes-Benz sa vráti k radovým šesťvalcom. Stať by sa tak malo v roku 2016, kedy sa svetu predstaví nová generácia triedy E a práve tá bude prvá, kde sa nový motor objaví. Teda aspoň podľa informácií pochádzajúcich zo zdrojov Autocar.

Akokoľvek to vyzerá na prvý pohľad prekvapujúco (Mercedes už pekne dlho vsádza na vidlicový šesťvalec), dôvody takéhoto rozhodnutia nie sú vôbec zložité. Nový motor bude vychádzať z modulárnej platformy  čo znamená, že rad komponentov dostane aj od neho odvodený štvorvalec i trojvalec. Mercedes týmto spôsobom chce znížiť výrobné náklady.

Kým radový šesťvalec sa predstaví v novej generácii triedy E, chystaný trojvalec by sa mal objaviť o rok neskôr v kombinácii s triedou C. Opakom pre tento model sa stane vrcholné C AMG , ktoré bude mať pod kapotou vidlicový osemvalec s objemom štyroch litrov. Spolu s novými motormi Mercedes chystá tiež deväťstupňový automat.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY