vytisknout velikost písma Mercedes chystá radový šesťvalec pre triedu E, trojvalec pre triedu C

Mercedes chystá radový šesťvalec pre triedu E, trojvalec pre triedu C

Automobilka Mercedes-Benz sa vráti k radovým šesťvalcom. Stať by sa tak malo v roku 2016, kedy sa svetu predstaví nová generácia triedy E a práve tá bude prvá, kde sa nový motor objaví. Teda aspoň podľa informácií pochádzajúcich zo zdrojov Autocar.

Akokoľvek to vyzerá na prvý pohľad prekvapujúco (Mercedes už pekne dlho vsádza na vidlicový šesťvalec), dôvody takéhoto rozhodnutia nie sú vôbec zložité. Nový motor bude vychádzať z modulárnej platformy  čo znamená, že rad komponentov dostane aj od neho odvodený štvorvalec i trojvalec. Mercedes týmto spôsobom chce znížiť výrobné náklady.

Kým radový šesťvalec sa predstaví v novej generácii triedy E, chystaný trojvalec by sa mal objaviť o rok neskôr v kombinácii s triedou C. Opakom pre tento model sa stane vrcholné C AMG , ktoré bude mať pod kapotou vidlicový osemvalec s objemom štyroch litrov. Spolu s novými motormi Mercedes chystá tiež deväťstupňový automat.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY