vytisknout velikost písma Mercedes chystá radový šesťvalec pre triedu E, trojvalec pre triedu C

Mercedes chystá radový šesťvalec pre triedu E, trojvalec pre triedu C

Automobilka Mercedes-Benz sa vráti k radovým šesťvalcom. Stať by sa tak malo v roku 2016, kedy sa svetu predstaví nová generácia triedy E a práve tá bude prvá, kde sa nový motor objaví. Teda aspoň podľa informácií pochádzajúcich zo zdrojov Autocar.

Akokoľvek to vyzerá na prvý pohľad prekvapujúco (Mercedes už pekne dlho vsádza na vidlicový šesťvalec), dôvody takéhoto rozhodnutia nie sú vôbec zložité. Nový motor bude vychádzať z modulárnej platformy  čo znamená, že rad komponentov dostane aj od neho odvodený štvorvalec i trojvalec. Mercedes týmto spôsobom chce znížiť výrobné náklady.

Kým radový šesťvalec sa predstaví v novej generácii triedy E, chystaný trojvalec by sa mal objaviť o rok neskôr v kombinácii s triedou C. Opakom pre tento model sa stane vrcholné C AMG , ktoré bude mať pod kapotou vidlicový osemvalec s objemom štyroch litrov. Spolu s novými motormi Mercedes chystá tiež deväťstupňový automat.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY