vytisknout velikost písma Mercedes bude mať hneď štyri plne elektrické modely vrátane limuzíny

Nové plne elektrické modely dostanú vlastnú platformu podobnú tej, akú používa Tesla.
Mercedes bude mať hneď štyri plne elektrické modely vrátane limuzíny

Aj napriek pretrvávajúcim problémom s dojazdom, dĺžkou nabíjania a sietí dobíjacích staníc chce nemecká automobilka Mercedes-Benz už v roku 2018 predávať prvé plne elektrické auto z novej generácie produktov. Má ísť o akúsi obdobu radu modelov aj od BMW a samozrejme konkurenciu americkej spoločnosti Tesla.

Elektrické Mercedesy majú obsiahnuť najširšiu časť trhu, teda luxusný sedan veľkosti triedy S, dva crossovery či SUV a tiež sedan strednej veľkosti. Nové plne elektrické modely dostanú vlastnú platformu podobnú tej, akú používa Tesla. Autá budú mať pohon zadných alebo všetkých kolies a akumulátory uložené pod podlahou.

Jednotný má byť aj systém pohonu, líšiť sa budú len podľa dostupného výkonu. V ponuke majú byť tri základné prevedenie o výkonoch 300 kW (408 k), 390 kW (530 k) a dokonca aj 450 kW (612 k). Najsilnejší bude k dispozícii výhradne s pohonom všetkých kolies.

Cieľom Mercedesu je ponúknuť dojazd aspoň 500 km a počíta sa s tým, že balíček akumulátorov bude vážiť cez 400 kg. Dynamika má byť podobná ako pri aktuálnych modeloch značky Tesla, takže by sa menší sedan mohol v najsilnejšom prevedení dostať z pokoja na 100 km/h za tri sekundy.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY