vytisknout velikost písma Mercedes bude mať hneď štyri plne elektrické modely vrátane limuzíny

Nové plne elektrické modely dostanú vlastnú platformu podobnú tej, akú používa Tesla.
Mercedes bude mať hneď štyri plne elektrické modely vrátane limuzíny

Aj napriek pretrvávajúcim problémom s dojazdom, dĺžkou nabíjania a sietí dobíjacích staníc chce nemecká automobilka Mercedes-Benz už v roku 2018 predávať prvé plne elektrické auto z novej generácie produktov. Má ísť o akúsi obdobu radu modelov aj od BMW a samozrejme konkurenciu americkej spoločnosti Tesla.

Elektrické Mercedesy majú obsiahnuť najširšiu časť trhu, teda luxusný sedan veľkosti triedy S, dva crossovery či SUV a tiež sedan strednej veľkosti. Nové plne elektrické modely dostanú vlastnú platformu podobnú tej, akú používa Tesla. Autá budú mať pohon zadných alebo všetkých kolies a akumulátory uložené pod podlahou.

Jednotný má byť aj systém pohonu, líšiť sa budú len podľa dostupného výkonu. V ponuke majú byť tri základné prevedenie o výkonoch 300 kW (408 k), 390 kW (530 k) a dokonca aj 450 kW (612 k). Najsilnejší bude k dispozícii výhradne s pohonom všetkých kolies.

Cieľom Mercedesu je ponúknuť dojazd aspoň 500 km a počíta sa s tým, že balíček akumulátorov bude vážiť cez 400 kg. Dynamika má byť podobná ako pri aktuálnych modeloch značky Tesla, takže by sa menší sedan mohol v najsilnejšom prevedení dostať z pokoja na 100 km/h za tri sekundy.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY