vytisknout velikost písma Mercedes bude mať hneď štyri plne elektrické modely vrátane limuzíny

Nové plne elektrické modely dostanú vlastnú platformu podobnú tej, akú používa Tesla.
Mercedes bude mať hneď štyri plne elektrické modely vrátane limuzíny

Aj napriek pretrvávajúcim problémom s dojazdom, dĺžkou nabíjania a sietí dobíjacích staníc chce nemecká automobilka Mercedes-Benz už v roku 2018 predávať prvé plne elektrické auto z novej generácie produktov. Má ísť o akúsi obdobu radu modelov aj od BMW a samozrejme konkurenciu americkej spoločnosti Tesla.

Elektrické Mercedesy majú obsiahnuť najširšiu časť trhu, teda luxusný sedan veľkosti triedy S, dva crossovery či SUV a tiež sedan strednej veľkosti. Nové plne elektrické modely dostanú vlastnú platformu podobnú tej, akú používa Tesla. Autá budú mať pohon zadných alebo všetkých kolies a akumulátory uložené pod podlahou.

Jednotný má byť aj systém pohonu, líšiť sa budú len podľa dostupného výkonu. V ponuke majú byť tri základné prevedenie o výkonoch 300 kW (408 k), 390 kW (530 k) a dokonca aj 450 kW (612 k). Najsilnejší bude k dispozícii výhradne s pohonom všetkých kolies.

Cieľom Mercedesu je ponúknuť dojazd aspoň 500 km a počíta sa s tým, že balíček akumulátorov bude vážiť cez 400 kg. Dynamika má byť podobná ako pri aktuálnych modeloch značky Tesla, takže by sa menší sedan mohol v najsilnejšom prevedení dostať z pokoja na 100 km/h za tri sekundy.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY