vytisknout velikost písma Mercedes-Benz zvažuje dva superšporty vrátane nástupcu SLR

Mercedes-Benz zvažuje dva superšporty vrátane nástupcu SLR

Už je to dlho, čo Mercedes-Benz vyrábal pravoverný superšport. Teraz síce kúpite napríklad kupé Mercedes-AMG GT, ale to je skôr konkurencia pre "bežné" športové vozidlá ako Porsche 911 Turbo. Skutočný superšport v ponuke chýba, takže Audi má so svojím R8 V10 pomerne voľné pole pôsobnosti, rovnako tak Porsche s modelom 918 Spyder.

Mercedes-Benz-C112_Concept_1991_1600x1200_wallpaper_01.jpgMercedes-Benz-CLK_GTR_1999_1600x1200_wallpaper_03.jpgMercedes-Benz-SLR_722_Edition_2007_1600x1200_wallpaper_03.jpg
Mercedes-Benz to so superšportmi skúšal už v minulosti, ale do výroby sa nakoniec dostala len homologizačná séria CLK GTR a následne pomerne civilné SLR

Mercedes ale nelení. Hovorí sa nie o jednom, ale dokonca o dvoch vrcholných modeloch. Jeden má využívať platformu Mercedesu SL s motorom vpredu. V zásade by malo ísť o duchovného nástupcu modelu McLaren-Mercedes SLR. Druhý model by mohol byť karbónový superšport s motorom uprostred ako pokračovateľ modelu CLK-GTR.

Mercedes síce skôr podobné špekulácie odmietal s tým, že rovnako nemá na vrcholný športový model výrobné kapacity, ale to neznamená, že by nemohol pomôcť niekto iný. Zaujímavé tiež je, že nemecký Auto Bild prišiel s pomerne konkrétnymi technickými informáciami.

Nástupca SLR má mať vpredu preplňovaný šesťvalec, výkon okolo 650 koní a pohon zadných kolies. Prednej náprave potom pomôžu elektromotory a cenovka pomerne konvenčného vozidla s aktívnou aerodynamikou by sa mala pohybovať okolo 280-tisíc eur.

Vrcholný superšport by mal byť prakticky celý z uhlíkových vlákien. Dostane preplňovaný osemvalec umiestnený uprostred a zatiaľ čo motor bude poháňať zadné kolesá, vpredu budú opäť dva elektromotory. Celkový výkon by mal prekročiť tisíc koní a cenovka milión eur. Všetko je ale ešte v štádiu diskusií a zvažovaní, takže skôr ako o štyri až päť rokov sériové auto neuvidíme. Ak vôbec...

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY