vytisknout velikost písma Mercedes-Benz Vito ponúkne pohon predných, zadných i všetkých štyroch kolies

Mercedes-Benz Vito ponúkne pohon predných, zadných i všetkých štyroch kolies
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz Vito novej generácie
  2. Fotogaléria

Mercedes predstavil novú generáciu modelu Vito. Tá podľa očakávania nemá dizajnovo príliš ďaleko k triede V, ponúkať sa ale bude vo viacerých verziách. Automobilka sľubuje tri dĺžky, dva rázvory a hneď tri verzie pohonu. Nové Vito sa bude ponúkať ako predokolka, tak aj s pohonom zadných a všetkých štyroch kolies. Do predaja dorazí tento rok na jeseň.

Mercedes-Benz Vito novej generácie si budú môcť záujemcovia zaobstarať v troch dĺžkach: 4895 mm, 5140 mm a 5370 mm. Vo všetkých prípadoch platí, že je novinka dlhšia než staršie verzie.

Rodina modelov Vito zahŕňa klasickú dodávku, verzii Crew a Tourer. Automobilka ponúkne dve možnosti odpruženia. Tourer dostane štandardne komfortný podvozok, u zvyšných variantov bude možný mäkší podvozok, s ktorým sa na druhú stranu spája nižšia úžitková hmotnosť, dodať na prianie zákazníka. Najschopnejšie prevedenie zvládne odviezť až 1369 kg.

Najlacnejšie a tiež najľahšie Vito s pohonom prednej nápravy dostane naftový štvorvalec s objemom 1,6 l. Základná verzia 109 CDI disponuje výkonom 65 kW (88 k), silnejšia alternatíva 111 CDI má 84 kW (144 k). Pre varianty s pohonom zadnej nápravy a pre 4x4 bude k dispozícii štvorvalec o objeme 2,15 l. V ponuke nájdeme tri prevedenia: Vito 114 CDI (100 kW, 136 k), Vito 116 CDI (120 kW, 163 k) a Vito 119 BlueTEC (140 kW, 190 k).

Štandardom je šesťstupňová manuálna prevodovka. K verziám 114 CDI a 116 CDI bude možné dokúpiť sedemstupňový automat. Vrcholné prevedenie 119 BlueTEC je s automatickou prevodovkou spojené vždy, rovnako (ako je tomu v Mercedese zvykom) ako verzia osadená pohonom 4x4.

Nové Vito ponúkne taktiež celý rad elektronických pomocníkov. Ako príklad môžeme uviesť sledovanie únavy vodiča, Corsswind Assist, stráženie mŕtveho uhla, Lane Keeping Assist, Active Parking Assist a tak ďalej.

Ako prvý sa dočkajú záujemcovia v Nemecku, kde sa novinka začne predávať v októbri. Ďalšie trhy budú nasledovať. Nemecká "cena od" za základnú dodávku 109 CDI začína na sume 17 990 eur.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY