vytisknout velikost písma Mercedes-Benz Vito ponúkne pohon predných, zadných i všetkých štyroch kolies

Mercedes-Benz Vito ponúkne pohon predných, zadných i všetkých štyroch kolies
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz Vito novej generácie
  2. Fotogaléria

Mercedes predstavil novú generáciu modelu Vito. Tá podľa očakávania nemá dizajnovo príliš ďaleko k triede V, ponúkať sa ale bude vo viacerých verziách. Automobilka sľubuje tri dĺžky, dva rázvory a hneď tri verzie pohonu. Nové Vito sa bude ponúkať ako predokolka, tak aj s pohonom zadných a všetkých štyroch kolies. Do predaja dorazí tento rok na jeseň.

Mercedes-Benz Vito novej generácie si budú môcť záujemcovia zaobstarať v troch dĺžkach: 4895 mm, 5140 mm a 5370 mm. Vo všetkých prípadoch platí, že je novinka dlhšia než staršie verzie.

Rodina modelov Vito zahŕňa klasickú dodávku, verzii Crew a Tourer. Automobilka ponúkne dve možnosti odpruženia. Tourer dostane štandardne komfortný podvozok, u zvyšných variantov bude možný mäkší podvozok, s ktorým sa na druhú stranu spája nižšia úžitková hmotnosť, dodať na prianie zákazníka. Najschopnejšie prevedenie zvládne odviezť až 1369 kg.

Najlacnejšie a tiež najľahšie Vito s pohonom prednej nápravy dostane naftový štvorvalec s objemom 1,6 l. Základná verzia 109 CDI disponuje výkonom 65 kW (88 k), silnejšia alternatíva 111 CDI má 84 kW (144 k). Pre varianty s pohonom zadnej nápravy a pre 4x4 bude k dispozícii štvorvalec o objeme 2,15 l. V ponuke nájdeme tri prevedenia: Vito 114 CDI (100 kW, 136 k), Vito 116 CDI (120 kW, 163 k) a Vito 119 BlueTEC (140 kW, 190 k).

Štandardom je šesťstupňová manuálna prevodovka. K verziám 114 CDI a 116 CDI bude možné dokúpiť sedemstupňový automat. Vrcholné prevedenie 119 BlueTEC je s automatickou prevodovkou spojené vždy, rovnako (ako je tomu v Mercedese zvykom) ako verzia osadená pohonom 4x4.

Nové Vito ponúkne taktiež celý rad elektronických pomocníkov. Ako príklad môžeme uviesť sledovanie únavy vodiča, Corsswind Assist, stráženie mŕtveho uhla, Lane Keeping Assist, Active Parking Assist a tak ďalej.

Ako prvý sa dočkajú záujemcovia v Nemecku, kde sa novinka začne predávať v októbri. Ďalšie trhy budú nasledovať. Nemecká "cena od" za základnú dodávku 109 CDI začína na sume 17 990 eur.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY