vytisknout velikost písma Mercedes-Benz Vito ponúkne pohon predných, zadných i všetkých štyroch kolies

Mercedes-Benz Vito ponúkne pohon predných, zadných i všetkých štyroch kolies
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz Vito novej generácie
  2. Fotogaléria

Mercedes predstavil novú generáciu modelu Vito. Tá podľa očakávania nemá dizajnovo príliš ďaleko k triede V, ponúkať sa ale bude vo viacerých verziách. Automobilka sľubuje tri dĺžky, dva rázvory a hneď tri verzie pohonu. Nové Vito sa bude ponúkať ako predokolka, tak aj s pohonom zadných a všetkých štyroch kolies. Do predaja dorazí tento rok na jeseň.

Mercedes-Benz Vito novej generácie si budú môcť záujemcovia zaobstarať v troch dĺžkach: 4895 mm, 5140 mm a 5370 mm. Vo všetkých prípadoch platí, že je novinka dlhšia než staršie verzie.

Rodina modelov Vito zahŕňa klasickú dodávku, verzii Crew a Tourer. Automobilka ponúkne dve možnosti odpruženia. Tourer dostane štandardne komfortný podvozok, u zvyšných variantov bude možný mäkší podvozok, s ktorým sa na druhú stranu spája nižšia úžitková hmotnosť, dodať na prianie zákazníka. Najschopnejšie prevedenie zvládne odviezť až 1369 kg.

Najlacnejšie a tiež najľahšie Vito s pohonom prednej nápravy dostane naftový štvorvalec s objemom 1,6 l. Základná verzia 109 CDI disponuje výkonom 65 kW (88 k), silnejšia alternatíva 111 CDI má 84 kW (144 k). Pre varianty s pohonom zadnej nápravy a pre 4x4 bude k dispozícii štvorvalec o objeme 2,15 l. V ponuke nájdeme tri prevedenia: Vito 114 CDI (100 kW, 136 k), Vito 116 CDI (120 kW, 163 k) a Vito 119 BlueTEC (140 kW, 190 k).

Štandardom je šesťstupňová manuálna prevodovka. K verziám 114 CDI a 116 CDI bude možné dokúpiť sedemstupňový automat. Vrcholné prevedenie 119 BlueTEC je s automatickou prevodovkou spojené vždy, rovnako (ako je tomu v Mercedese zvykom) ako verzia osadená pohonom 4x4.

Nové Vito ponúkne taktiež celý rad elektronických pomocníkov. Ako príklad môžeme uviesť sledovanie únavy vodiča, Corsswind Assist, stráženie mŕtveho uhla, Lane Keeping Assist, Active Parking Assist a tak ďalej.

Ako prvý sa dočkajú záujemcovia v Nemecku, kde sa novinka začne predávať v októbri. Ďalšie trhy budú nasledovať. Nemecká "cena od" za základnú dodávku 109 CDI začína na sume 17 990 eur.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY