vytisknout velikost písma Mercedes-Benz Vito 119 BlueTEC dostal pohon všetkých kolies

Mercedes-Benz Vito 119 BlueTEC dostal pohon všetkých kolies

Mercedes uzatvára predstavovanie novej generácie modelu Vito. Tento automobil už sa ukázal vo variante s pohonom prednej aj zadnej nápravy, ako posledné prevedenie nemecká automobilka predstavila štvorkolku. Práve ponuka troch rôznych pohonov robí z Vita svojím spôsobom unikátny model. Štvorkolku možno zatiaľ zaobstarať iba k naftovému štvorvalcu naladenému na 140 kW (190 k). Neskôr prídu aj slabšia verzia.

Systém použitý v Mercedese-Benz Vito 4x4 je podobný tomu, čo poznáme z ostatných modelov tejto značky. Ako základ tu poslúžil variant s pohonom zadnej nápravy. K automatickej prevodovke sa však nasťahoval ešte medzinápravový diferenciál pracujúci s pomerom 45/55 v prospech zadnej nápravy.

Nechýbajú ani obvyklé systémy typu kontroly trakcie alebo 4ETS, teda elektronické náhradky uzávierok nápravových diferenciálov. Mimochodom štvorkolka váži len o 50 kg viac ako Vito so zadným pohonom.

Ako prvý dostal pohon všetkých kolies Mercedes-Benz Vito 119 BlueTEC. Naftový štvorvalec ponúkne parametre 140 kW (190 k) a 440 Nm. Automatická prevodovka je sedemstupňová a vďaka systému vstrekovania močoviny aj tento voz plní limity normy Euro 6. V kombinovanej prevádzke by si mal vystačiť s prídelom 6,4 l/100 km.

V Nemecku sa Vito 4x4 už predáva, základná cena je 36 120 eur. Neskôr dorazí ešte slabšia motorizácia s výkonom 100 kW (136 k) a 120 kW (163 k). 

vito44_1.jpgvito44_2.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY