vytisknout velikost písma Mercedes-Benz Vito 119 BlueTEC dostal pohon všetkých kolies

Mercedes-Benz Vito 119 BlueTEC dostal pohon všetkých kolies

Mercedes uzatvára predstavovanie novej generácie modelu Vito. Tento automobil už sa ukázal vo variante s pohonom prednej aj zadnej nápravy, ako posledné prevedenie nemecká automobilka predstavila štvorkolku. Práve ponuka troch rôznych pohonov robí z Vita svojím spôsobom unikátny model. Štvorkolku možno zatiaľ zaobstarať iba k naftovému štvorvalcu naladenému na 140 kW (190 k). Neskôr prídu aj slabšia verzia.

Systém použitý v Mercedese-Benz Vito 4x4 je podobný tomu, čo poznáme z ostatných modelov tejto značky. Ako základ tu poslúžil variant s pohonom zadnej nápravy. K automatickej prevodovke sa však nasťahoval ešte medzinápravový diferenciál pracujúci s pomerom 45/55 v prospech zadnej nápravy.

Nechýbajú ani obvyklé systémy typu kontroly trakcie alebo 4ETS, teda elektronické náhradky uzávierok nápravových diferenciálov. Mimochodom štvorkolka váži len o 50 kg viac ako Vito so zadným pohonom.

Ako prvý dostal pohon všetkých kolies Mercedes-Benz Vito 119 BlueTEC. Naftový štvorvalec ponúkne parametre 140 kW (190 k) a 440 Nm. Automatická prevodovka je sedemstupňová a vďaka systému vstrekovania močoviny aj tento voz plní limity normy Euro 6. V kombinovanej prevádzke by si mal vystačiť s prídelom 6,4 l/100 km.

V Nemecku sa Vito 4x4 už predáva, základná cena je 36 120 eur. Neskôr dorazí ešte slabšia motorizácia s výkonom 100 kW (136 k) a 120 kW (163 k). 

vito44_1.jpgvito44_2.jpg

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY