vytisknout velikost písma Mercedes-Benz Vito 119 BlueTEC dostal pohon všetkých kolies

Mercedes-Benz Vito 119 BlueTEC dostal pohon všetkých kolies

Mercedes uzatvára predstavovanie novej generácie modelu Vito. Tento automobil už sa ukázal vo variante s pohonom prednej aj zadnej nápravy, ako posledné prevedenie nemecká automobilka predstavila štvorkolku. Práve ponuka troch rôznych pohonov robí z Vita svojím spôsobom unikátny model. Štvorkolku možno zatiaľ zaobstarať iba k naftovému štvorvalcu naladenému na 140 kW (190 k). Neskôr prídu aj slabšia verzia.

Systém použitý v Mercedese-Benz Vito 4x4 je podobný tomu, čo poznáme z ostatných modelov tejto značky. Ako základ tu poslúžil variant s pohonom zadnej nápravy. K automatickej prevodovke sa však nasťahoval ešte medzinápravový diferenciál pracujúci s pomerom 45/55 v prospech zadnej nápravy.

Nechýbajú ani obvyklé systémy typu kontroly trakcie alebo 4ETS, teda elektronické náhradky uzávierok nápravových diferenciálov. Mimochodom štvorkolka váži len o 50 kg viac ako Vito so zadným pohonom.

Ako prvý dostal pohon všetkých kolies Mercedes-Benz Vito 119 BlueTEC. Naftový štvorvalec ponúkne parametre 140 kW (190 k) a 440 Nm. Automatická prevodovka je sedemstupňová a vďaka systému vstrekovania močoviny aj tento voz plní limity normy Euro 6. V kombinovanej prevádzke by si mal vystačiť s prídelom 6,4 l/100 km.

V Nemecku sa Vito 4x4 už predáva, základná cena je 36 120 eur. Neskôr dorazí ešte slabšia motorizácia s výkonom 100 kW (136 k) a 120 kW (163 k). 

vito44_1.jpgvito44_2.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY