vytisknout velikost písma Mercedes-Benz Vito 119 BlueTEC dostal pohon všetkých kolies

Mercedes-Benz Vito 119 BlueTEC dostal pohon všetkých kolies

Mercedes uzatvára predstavovanie novej generácie modelu Vito. Tento automobil už sa ukázal vo variante s pohonom prednej aj zadnej nápravy, ako posledné prevedenie nemecká automobilka predstavila štvorkolku. Práve ponuka troch rôznych pohonov robí z Vita svojím spôsobom unikátny model. Štvorkolku možno zatiaľ zaobstarať iba k naftovému štvorvalcu naladenému na 140 kW (190 k). Neskôr prídu aj slabšia verzia.

Systém použitý v Mercedese-Benz Vito 4x4 je podobný tomu, čo poznáme z ostatných modelov tejto značky. Ako základ tu poslúžil variant s pohonom zadnej nápravy. K automatickej prevodovke sa však nasťahoval ešte medzinápravový diferenciál pracujúci s pomerom 45/55 v prospech zadnej nápravy.

Nechýbajú ani obvyklé systémy typu kontroly trakcie alebo 4ETS, teda elektronické náhradky uzávierok nápravových diferenciálov. Mimochodom štvorkolka váži len o 50 kg viac ako Vito so zadným pohonom.

Ako prvý dostal pohon všetkých kolies Mercedes-Benz Vito 119 BlueTEC. Naftový štvorvalec ponúkne parametre 140 kW (190 k) a 440 Nm. Automatická prevodovka je sedemstupňová a vďaka systému vstrekovania močoviny aj tento voz plní limity normy Euro 6. V kombinovanej prevádzke by si mal vystačiť s prídelom 6,4 l/100 km.

V Nemecku sa Vito 4x4 už predáva, základná cena je 36 120 eur. Neskôr dorazí ešte slabšia motorizácia s výkonom 100 kW (136 k) a 120 kW (163 k). 

vito44_1.jpgvito44_2.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY