vytisknout velikost písma Mercedes-Benz Vito 119 BlueTEC dostal pohon všetkých kolies

Mercedes-Benz Vito 119 BlueTEC dostal pohon všetkých kolies

Mercedes uzatvára predstavovanie novej generácie modelu Vito. Tento automobil už sa ukázal vo variante s pohonom prednej aj zadnej nápravy, ako posledné prevedenie nemecká automobilka predstavila štvorkolku. Práve ponuka troch rôznych pohonov robí z Vita svojím spôsobom unikátny model. Štvorkolku možno zatiaľ zaobstarať iba k naftovému štvorvalcu naladenému na 140 kW (190 k). Neskôr prídu aj slabšia verzia.

Systém použitý v Mercedese-Benz Vito 4x4 je podobný tomu, čo poznáme z ostatných modelov tejto značky. Ako základ tu poslúžil variant s pohonom zadnej nápravy. K automatickej prevodovke sa však nasťahoval ešte medzinápravový diferenciál pracujúci s pomerom 45/55 v prospech zadnej nápravy.

Nechýbajú ani obvyklé systémy typu kontroly trakcie alebo 4ETS, teda elektronické náhradky uzávierok nápravových diferenciálov. Mimochodom štvorkolka váži len o 50 kg viac ako Vito so zadným pohonom.

Ako prvý dostal pohon všetkých kolies Mercedes-Benz Vito 119 BlueTEC. Naftový štvorvalec ponúkne parametre 140 kW (190 k) a 440 Nm. Automatická prevodovka je sedemstupňová a vďaka systému vstrekovania močoviny aj tento voz plní limity normy Euro 6. V kombinovanej prevádzke by si mal vystačiť s prídelom 6,4 l/100 km.

V Nemecku sa Vito 4x4 už predáva, základná cena je 36 120 eur. Neskôr dorazí ešte slabšia motorizácia s výkonom 100 kW (136 k) a 120 kW (163 k). 

vito44_1.jpgvito44_2.jpg

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY