vytisknout velikost písma Mercedes-Benz v Paríži: nové C 63 AMG, AMG GT a aj facelift B

Mercedes-Benz v Paríži: nové C 63 AMG, AMG GT a aj facelift B

Všetky novinky Mercedesu sa predstavili už s predstihom, tak si ich teraz poďme pozrieť naživo a pripomeňme si tie najdôležitejšie údaje. Na rozdiel od iných automobiliek nepristupuje Mercedes k emisnému downsizingu tak bláznivo.

Mercedes-Benz AMG GT

O novom kupé, ktoré má konkurovať napríklad Porsche 911 alebo Jaguaru F-Type toho bolo napísané už dosť. Poháňa ho dvakrát preplňovaný benzínový osemvalec 4,0 l a môžete si vybrať z dvoch verzií. AMG GT posiela na zadné kolesá 463 koní, silnejšie AMG GT S potom 510 koní. Slabšia verzia má široký rozsah krútiaceho momentu 600 Nm medzi 1600 a 5000 ot./min. Základný model má vraj hmotnosť 1540 kg.

Mercedes-Benz C 63 AMG

Aj keď sú oba motory v AMG GT a C 63 AMG príbuzné, nie sú úplne rovnaké a majú dokonca iné kódové označenie. No v novom supersedane ponúkne osemvalec 4,0 l s dvojitým preplňovaním výkon 510 koní vo verzii S a to je veľmi pekná porcia. Základná verzia disponuje už tak veľmi slušným maximom 476 koní.

Mercedes-Benz triedy B

Facelift pre triedu B priniesol predovšetkým nové a efektívnejšie pohonné jednotky, no nad dieselom 1,5 l od Renaultu pre verziu 180 CDI možno budú niektorí krútiť hlavou. Ale to je proste globalizácia a Mercedes určite na jednotkách zapracoval, aby boli kultivovanejšie. Navyše majú fungovať hlavne ako lákadlo na "cena dieselu od...". Mercedes predstavil aj elektrické Béčko, ktoré má výkon 180 koní, stovku zvládne za 7,9 sekundy a s jeho prípravou pomáhala Tesla.

14C1136_008.jpgmercedes_01.jpgmercedes_02.jpgmercedes_03.jpgmercedes_04.jpgmercedes_05.jpgmercedes_06.jpgmercedes_07.jpgmercedes_08.jpgmercedes_09.jpgmercedes_10.jpgmercedes_11.jpgmercedes_12.jpgmercedes_13.jpgmercedes_14.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY