vytisknout velikost písma Mercedes-Benz v Paríži: nové C 63 AMG, AMG GT a aj facelift B

Mercedes-Benz v Paríži: nové C 63 AMG, AMG GT a aj facelift B

Všetky novinky Mercedesu sa predstavili už s predstihom, tak si ich teraz poďme pozrieť naživo a pripomeňme si tie najdôležitejšie údaje. Na rozdiel od iných automobiliek nepristupuje Mercedes k emisnému downsizingu tak bláznivo.

Mercedes-Benz AMG GT

O novom kupé, ktoré má konkurovať napríklad Porsche 911 alebo Jaguaru F-Type toho bolo napísané už dosť. Poháňa ho dvakrát preplňovaný benzínový osemvalec 4,0 l a môžete si vybrať z dvoch verzií. AMG GT posiela na zadné kolesá 463 koní, silnejšie AMG GT S potom 510 koní. Slabšia verzia má široký rozsah krútiaceho momentu 600 Nm medzi 1600 a 5000 ot./min. Základný model má vraj hmotnosť 1540 kg.

Mercedes-Benz C 63 AMG

Aj keď sú oba motory v AMG GT a C 63 AMG príbuzné, nie sú úplne rovnaké a majú dokonca iné kódové označenie. No v novom supersedane ponúkne osemvalec 4,0 l s dvojitým preplňovaním výkon 510 koní vo verzii S a to je veľmi pekná porcia. Základná verzia disponuje už tak veľmi slušným maximom 476 koní.

Mercedes-Benz triedy B

Facelift pre triedu B priniesol predovšetkým nové a efektívnejšie pohonné jednotky, no nad dieselom 1,5 l od Renaultu pre verziu 180 CDI možno budú niektorí krútiť hlavou. Ale to je proste globalizácia a Mercedes určite na jednotkách zapracoval, aby boli kultivovanejšie. Navyše majú fungovať hlavne ako lákadlo na "cena dieselu od...". Mercedes predstavil aj elektrické Béčko, ktoré má výkon 180 koní, stovku zvládne za 7,9 sekundy a s jeho prípravou pomáhala Tesla.

14C1136_008.jpgmercedes_01.jpgmercedes_02.jpgmercedes_03.jpgmercedes_04.jpgmercedes_05.jpgmercedes_06.jpgmercedes_07.jpgmercedes_08.jpgmercedes_09.jpgmercedes_10.jpgmercedes_11.jpgmercedes_12.jpgmercedes_13.jpgmercedes_14.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY