vytisknout velikost písma Mercedes-Benz v Paríži: nové C 63 AMG, AMG GT a aj facelift B

Mercedes-Benz v Paríži: nové C 63 AMG, AMG GT a aj facelift B

Všetky novinky Mercedesu sa predstavili už s predstihom, tak si ich teraz poďme pozrieť naživo a pripomeňme si tie najdôležitejšie údaje. Na rozdiel od iných automobiliek nepristupuje Mercedes k emisnému downsizingu tak bláznivo.

Mercedes-Benz AMG GT

O novom kupé, ktoré má konkurovať napríklad Porsche 911 alebo Jaguaru F-Type toho bolo napísané už dosť. Poháňa ho dvakrát preplňovaný benzínový osemvalec 4,0 l a môžete si vybrať z dvoch verzií. AMG GT posiela na zadné kolesá 463 koní, silnejšie AMG GT S potom 510 koní. Slabšia verzia má široký rozsah krútiaceho momentu 600 Nm medzi 1600 a 5000 ot./min. Základný model má vraj hmotnosť 1540 kg.

Mercedes-Benz C 63 AMG

Aj keď sú oba motory v AMG GT a C 63 AMG príbuzné, nie sú úplne rovnaké a majú dokonca iné kódové označenie. No v novom supersedane ponúkne osemvalec 4,0 l s dvojitým preplňovaním výkon 510 koní vo verzii S a to je veľmi pekná porcia. Základná verzia disponuje už tak veľmi slušným maximom 476 koní.

Mercedes-Benz triedy B

Facelift pre triedu B priniesol predovšetkým nové a efektívnejšie pohonné jednotky, no nad dieselom 1,5 l od Renaultu pre verziu 180 CDI možno budú niektorí krútiť hlavou. Ale to je proste globalizácia a Mercedes určite na jednotkách zapracoval, aby boli kultivovanejšie. Navyše majú fungovať hlavne ako lákadlo na "cena dieselu od...". Mercedes predstavil aj elektrické Béčko, ktoré má výkon 180 koní, stovku zvládne za 7,9 sekundy a s jeho prípravou pomáhala Tesla.

14C1136_008.jpgmercedes_01.jpgmercedes_02.jpgmercedes_03.jpgmercedes_04.jpgmercedes_05.jpgmercedes_06.jpgmercedes_07.jpgmercedes_08.jpgmercedes_09.jpgmercedes_10.jpgmercedes_11.jpgmercedes_12.jpgmercedes_13.jpgmercedes_14.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY