vytisknout velikost písma Mercedes-Benz v Paríži: nové C 63 AMG, AMG GT a aj facelift B

Mercedes-Benz v Paríži: nové C 63 AMG, AMG GT a aj facelift B

Všetky novinky Mercedesu sa predstavili už s predstihom, tak si ich teraz poďme pozrieť naživo a pripomeňme si tie najdôležitejšie údaje. Na rozdiel od iných automobiliek nepristupuje Mercedes k emisnému downsizingu tak bláznivo.

Mercedes-Benz AMG GT

O novom kupé, ktoré má konkurovať napríklad Porsche 911 alebo Jaguaru F-Type toho bolo napísané už dosť. Poháňa ho dvakrát preplňovaný benzínový osemvalec 4,0 l a môžete si vybrať z dvoch verzií. AMG GT posiela na zadné kolesá 463 koní, silnejšie AMG GT S potom 510 koní. Slabšia verzia má široký rozsah krútiaceho momentu 600 Nm medzi 1600 a 5000 ot./min. Základný model má vraj hmotnosť 1540 kg.

Mercedes-Benz C 63 AMG

Aj keď sú oba motory v AMG GT a C 63 AMG príbuzné, nie sú úplne rovnaké a majú dokonca iné kódové označenie. No v novom supersedane ponúkne osemvalec 4,0 l s dvojitým preplňovaním výkon 510 koní vo verzii S a to je veľmi pekná porcia. Základná verzia disponuje už tak veľmi slušným maximom 476 koní.

Mercedes-Benz triedy B

Facelift pre triedu B priniesol predovšetkým nové a efektívnejšie pohonné jednotky, no nad dieselom 1,5 l od Renaultu pre verziu 180 CDI možno budú niektorí krútiť hlavou. Ale to je proste globalizácia a Mercedes určite na jednotkách zapracoval, aby boli kultivovanejšie. Navyše majú fungovať hlavne ako lákadlo na "cena dieselu od...". Mercedes predstavil aj elektrické Béčko, ktoré má výkon 180 koní, stovku zvládne za 7,9 sekundy a s jeho prípravou pomáhala Tesla.

14C1136_008.jpgmercedes_01.jpgmercedes_02.jpgmercedes_03.jpgmercedes_04.jpgmercedes_05.jpgmercedes_06.jpgmercedes_07.jpgmercedes_08.jpgmercedes_09.jpgmercedes_10.jpgmercedes_11.jpgmercedes_12.jpgmercedes_13.jpgmercedes_14.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY