vytisknout velikost písma Mercedes-Benz V Marco Polo: Nemecká novinka vo voľnočasovom prevedení

Mercedes-Benz V Marco Polo: Nemecká novinka vo voľnočasovom prevedení

Nová generácia veľkopriestorového Mercedesu-Benz, ktorá je aktuálne označená ako trieda V, sa dočkala nového prevedenia. Okrem klasických verzií bol na Caravan Salone v Düsseldorfe predstavený aj Mercedes-Benz triedy V Marco Polo. Áno, tušíte správne, ide o obytný voz schopný "ubytovať" až štyri osoby.

Novinka vznikla v spolupráci s tradičným partnerom - spoločnosťou Westfalia. Mercedes sľubuje prvotriedne materiály a nečakaný priestor. Verzia Marco Polo má byť prinajmenšom veľmi dobrá na dlhé cesty aj jazdu po meste. Dôvodom je údajna obratnosť, rozumné vonkajšie rozmery, pohodlné odpruženie a výkonné, ale zároveň úsporné motory.

Kuchynka ponúkne dva plynové horáky, chladničku veľkosti 40 litrov, tečúcu vodu (nádrž má objem 38 litrov), drez a štyridsaťlitrovú nádrž na odpadovú vodu. Dve osoby môžu prespať na posteli umiestnenej pod výklopnou strechou (posteľ má rozmer 2,05 x 1,13 m), ďalšie dve miesta vzniknú sklopením operadiel zadných sedadiel. Všetko sa samozrejme deje na pokyn tlačidlom, nie manuálne. Tunajšia posteľ je o niečo kratšia (2,03 m).

Pre čo najlepšie kempovanie potom Mercedes pridal aj dve skladacie stoličky a stôl. To keby ste si chceli dať večeru vonku pred autom. Čo sa motorov týka, záujemcovia môžu zvoliť jeden z troch dieselov. K dispozícii sú verzie 200 CDI, 220 CDI a 250 CDI. Predaj odštartuje 29. júla.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY