vytisknout velikost písma Mercedes-Benz už tiež pripravuje elektrické turbo

Mercedes-Benz už tiež pripravuje elektrické turbo

Mercedes-Benz nechce zostať pozadu a začal údajne pracovať na preplňovaní pomocou turbodúchadla ovládaného elektrinou. Reaguje tak na konkurenčné Audi, ktoré už systém testuje v sériových vozidlách.

Audi nedávno predstavilo prototyp RS5 TDI, ktorý je poháňaný naftovým motorom práve s elektrickým preplňovaním. Mercedes teraz úzko spolupracuje s tímom F1, ktorý so svojou pohonnou jednotkou vyhráva všetko, čo sa dá (iste, okrem Kanady, kde obe vozidlá potrápili technické problémy).

Mercedes netvrdí, že vezme motor z F1 a dá ho do sériového auta, pretože zameranie oboch koncepcií je úplne iné. V osobnom aute je dôležitá spoľahlivosť a dostupný výkon v širokom spektre nízkych otáčok, vo formule maximálny výkon v úzkom spektre veľmi vysokých otáčok.

Avšak princíp elektricky ovládaného dúchadla je veľmi lákavou cestou, ako ďalej zvýšiť efektivitu spaľovacích motorov osobných áut. Konkurenčné Audi vsádza na kombináciu elektrického a výfukového dúchadla, Mercedes vraj zvažuje ísť cestou iba elektricky riadenej turbíny, ktorá nebude klásť výfukovým plynom odpor.

Do sériovej výroby sa elektrické turbo v Mercedesoch ešte len tak nedostane, ale automobilka by si mala poponáhľať, pretože v Audi je už výroba na spadnutie a svoj ​​vlastný systém pripravuje aj BMW a Subaru.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY