vytisknout velikost písma Mercedes-Benz ukáže vo Frankfurte aerodynamický koncept IAA

Mercedes-Benz ukáže vo Frankfurte aerodynamický koncept IAA

Vlastnú víziu aerodynamického vozidla po vzore Volkswagenu XL1 privezie na autosalón do Frankfurtu automobilka Mercedes-Benz. Hoci sú technické detaily ešte stále tajné, koncept IAA bude mať súčiniteľ odporu vzduchu len cd = 0,19.

mercedes-iaa-teaser-1-1.jpgmercedes-iaa-teaser-2-1.jpg
Mercedes zatiaľ ukázal len dve upútavky aerodynamického konceptu IAA

Má ísť o štvordverové kupé a viac informácií vlastne Mercedes neprezradil. Vieme len to, že sa novinka volá IAA a to má znamenať "Intelligent Aerodynamic Automobile". Nie je náhoda, že sa rovnakou skratkou označuje tradične aj autosalón vo Frankfurte.

Volkswagen u svojho modelu XL1 udáva súčiniteľ odporu vzduchu cd = 0,189, takže sa dá predpokladať, že koncept Mercedes-Benz IAA bude veľmi podobný a tiež ponúkne skôr užšiu a nižšiu karosériu s veľmi natiahnutou zadnou časťou. Ešte nevieme, či ide o elektromobil alebo hybrid.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY