vytisknout velikost písma Mercedes-Benz triedy V (W447): prvá ochutnávka exteriéru

Ponúkame vám ďalšiu ochutnávku z pripravovanej triedy V. Nahradiť má už za niekoľko týždňov doterajší rad Viano
Mercedes-Benz triedy V (W447): prvá ochutnávka exteriéru

Máme pre vás ďalšie snímky a informácie k úplne novej rade vozidiel s trojcípou hviezdou v znaku. Ponesie označenie Mercedes-Benz triedy V a vo výrobe nahradí nielen existujúce Mercedes-Benz Viano, ale tiež veľkopriestorový model Mercedes-Benz triedy R. S ohľadom na neuspokojivé predaje "erka" sa hovorilo o jeho konci už na sklonku minulej dekády, namiesto toho prešiel rad R v roku 2010 faceliftom.

Mercedes V prev 0.jpgMercedes V prev 7.jpgMercedes V prev 3.jpg
Nový Mercedes-Benz triedy V bude viac osobným než úžitkovým autom

Meno Viano tak zrejme ustúpi do pozadia a definitívne sa rozíde s radom Vito. Nový Mercedes-Benz triedy V tak bude primárne zameraný na prepravu cestujúcich, ktorí sa môžu tešiť na komfortnejšie ladený životný priestor s luxusnými čalúnnickými a obkladovými materiálmi a prvotriednymi multimediálnymi sústavami, to všetko pri komfortnejším naladení podvozku a kvalitnejším odhlučnení.

Nový Mercedes-Benz triedy V bude tiež predávaný v showroomoch po boku ostatných osobných vozidlách značky. O zavedení radu V sa pritom v Stuttgarte uvažovalo už pred nejakými desiatimi rokmi. Špekuluje sa o použití vznetového radového štvorvalca s objemom 2,1 l, ktorý by mohol byť dodávaný vo výkonových verziách 136, 170 a 190 koní (100, 125, resp. 139 kW) v kombinácii s osemstupňovou automatickou prevodovkou a príplatkovým pohonom všetkých kolies.

Mercedes V prev 4.jpgMercedes V prev 5.jpgMercedes V prev 1.jpg
Tešiť sa môžeme na komfortnejšie ladenie interiéru

Svoju výstavnú premiéru si nový Mercedes-Benz triedy V odbije na jarnom autosalóne v Ženeve, avšak oficiálne bude predstavený už 30. januára, kedy sa tiež dozvieme všetky technické podrobnosti.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY