vytisknout velikost písma Mercedes-Benz triedy S v prvom ladení z dielní firmy Carlsson

Špecializovaná spoločnosť Carlsson je zrejme prvou firmou svojho druhu, ktorá si posvietila na najnovšiu generáciu modelu Mercedes-Benz triedy S (W222).
Mercedes-Benz triedy S v prvom ladení z dielní firmy Carlsson

Polovica tohto roku sa do dejín zapíše ako leto MB triedy S. Stalo sa tak zrejme aj vďaka absolútnemu nedostatku iných významných premiér, ale pravdou zostáva, že premiéra novej vlajkovej lode koncernu Daimler v podobe sedanu Mercedes-Benz S (W222) sa stala naozaj zásadnou novinkou súdobej automobilovej techniky. Prvé živé skúsenosti s týmto autom sme vám ponúkli už v polovici júla, ale tým to nekončí.

Mercedes S Class 2014 Carlsson 02.jpgMercedes S Class 2014 Carlsson 03.jpgMercedes S Class 2014 Carlsson 04.jpg
Modifikácia Carlsson sa nesú vo veľmi decentnom duchu

Ešte pred tým bolo predstavené (zatiaľ) špičkové prevedenie Mercedes-Benz S 63 AMG a všetkému nasadila korunu premiéra konceptu Mercedes-Benz S Coupé na tohtoročnom autosalóne vo Frankfurte. Teraz vám ale môžeme ukázať zrejme prvý ladičský program pre tento impozantný automobil. Postarali sa o neho páni z Carlssonu.

Na prvý pohľad si na voze všimneme nového predného nárazníka s lízatkom pod jeho stredovou časťou. Nadväzujú na neho podobne tvarované prahové obklady a spodnou časťou zadného nárazníka vystupujú dva páry koncoviek športovej výfukovej sústavy s viacuholníkovým prierezom a rôznymi priemermi. Dojem dotvoria niektoré zo špecifických zliatinových ráfikov s priemerom 19 až 21 palcov.

Je nutné dodať, že k ladeniu exteriéru nového MB triedy S u Carlsson pristúpili so značnou dávkou decentnosti, skoro by to chcelo povedať až bezradnosti. Podobný dojem prestupuje aj do útrob karosérie tohto vozidla, kde zatiaľ nájdeme len drobné novinky vylepšujúce vlastnosti zábavných a multimediálnych sústav. Čo sa pohonných jednotiek týka, napríklad verzia S 63 AMG môže zásahom Carlssonu posilniť až na 780 koní (573 kW) a 1 050 Nm, čo je mimochodom o 195 koní, resp. 150 Nm viac než v štandarde.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY