vytisknout velikost písma Mercedes-Benz triedy S v prvom ladení z dielní firmy Carlsson

Špecializovaná spoločnosť Carlsson je zrejme prvou firmou svojho druhu, ktorá si posvietila na najnovšiu generáciu modelu Mercedes-Benz triedy S (W222).
Mercedes-Benz triedy S v prvom ladení z dielní firmy Carlsson

Polovica tohto roku sa do dejín zapíše ako leto MB triedy S. Stalo sa tak zrejme aj vďaka absolútnemu nedostatku iných významných premiér, ale pravdou zostáva, že premiéra novej vlajkovej lode koncernu Daimler v podobe sedanu Mercedes-Benz S (W222) sa stala naozaj zásadnou novinkou súdobej automobilovej techniky. Prvé živé skúsenosti s týmto autom sme vám ponúkli už v polovici júla, ale tým to nekončí.

Mercedes S Class 2014 Carlsson 02.jpgMercedes S Class 2014 Carlsson 03.jpgMercedes S Class 2014 Carlsson 04.jpg
Modifikácia Carlsson sa nesú vo veľmi decentnom duchu

Ešte pred tým bolo predstavené (zatiaľ) špičkové prevedenie Mercedes-Benz S 63 AMG a všetkému nasadila korunu premiéra konceptu Mercedes-Benz S Coupé na tohtoročnom autosalóne vo Frankfurte. Teraz vám ale môžeme ukázať zrejme prvý ladičský program pre tento impozantný automobil. Postarali sa o neho páni z Carlssonu.

Na prvý pohľad si na voze všimneme nového predného nárazníka s lízatkom pod jeho stredovou časťou. Nadväzujú na neho podobne tvarované prahové obklady a spodnou časťou zadného nárazníka vystupujú dva páry koncoviek športovej výfukovej sústavy s viacuholníkovým prierezom a rôznymi priemermi. Dojem dotvoria niektoré zo špecifických zliatinových ráfikov s priemerom 19 až 21 palcov.

Je nutné dodať, že k ladeniu exteriéru nového MB triedy S u Carlsson pristúpili so značnou dávkou decentnosti, skoro by to chcelo povedať až bezradnosti. Podobný dojem prestupuje aj do útrob karosérie tohto vozidla, kde zatiaľ nájdeme len drobné novinky vylepšujúce vlastnosti zábavných a multimediálnych sústav. Čo sa pohonných jednotiek týka, napríklad verzia S 63 AMG môže zásahom Carlssonu posilniť až na 780 koní (573 kW) a 1 050 Nm, čo je mimochodom o 195 koní, resp. 150 Nm viac než v štandarde.

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY