vytisknout velikost písma Mercedes-Benz triedy S v prvom ladení z dielní firmy Carlsson

Špecializovaná spoločnosť Carlsson je zrejme prvou firmou svojho druhu, ktorá si posvietila na najnovšiu generáciu modelu Mercedes-Benz triedy S (W222).
Mercedes-Benz triedy S v prvom ladení z dielní firmy Carlsson

Polovica tohto roku sa do dejín zapíše ako leto MB triedy S. Stalo sa tak zrejme aj vďaka absolútnemu nedostatku iných významných premiér, ale pravdou zostáva, že premiéra novej vlajkovej lode koncernu Daimler v podobe sedanu Mercedes-Benz S (W222) sa stala naozaj zásadnou novinkou súdobej automobilovej techniky. Prvé živé skúsenosti s týmto autom sme vám ponúkli už v polovici júla, ale tým to nekončí.

Mercedes S Class 2014 Carlsson 02.jpgMercedes S Class 2014 Carlsson 03.jpgMercedes S Class 2014 Carlsson 04.jpg
Modifikácia Carlsson sa nesú vo veľmi decentnom duchu

Ešte pred tým bolo predstavené (zatiaľ) špičkové prevedenie Mercedes-Benz S 63 AMG a všetkému nasadila korunu premiéra konceptu Mercedes-Benz S Coupé na tohtoročnom autosalóne vo Frankfurte. Teraz vám ale môžeme ukázať zrejme prvý ladičský program pre tento impozantný automobil. Postarali sa o neho páni z Carlssonu.

Na prvý pohľad si na voze všimneme nového predného nárazníka s lízatkom pod jeho stredovou časťou. Nadväzujú na neho podobne tvarované prahové obklady a spodnou časťou zadného nárazníka vystupujú dva páry koncoviek športovej výfukovej sústavy s viacuholníkovým prierezom a rôznymi priemermi. Dojem dotvoria niektoré zo špecifických zliatinových ráfikov s priemerom 19 až 21 palcov.

Je nutné dodať, že k ladeniu exteriéru nového MB triedy S u Carlsson pristúpili so značnou dávkou decentnosti, skoro by to chcelo povedať až bezradnosti. Podobný dojem prestupuje aj do útrob karosérie tohto vozidla, kde zatiaľ nájdeme len drobné novinky vylepšujúce vlastnosti zábavných a multimediálnych sústav. Čo sa pohonných jednotiek týka, napríklad verzia S 63 AMG môže zásahom Carlssonu posilniť až na 780 koní (573 kW) a 1 050 Nm, čo je mimochodom o 195 koní, resp. 150 Nm viac než v štandarde.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY