vytisknout velikost písma Mercedes-Benz triedy S v prvom ladení z dielní firmy Carlsson

Špecializovaná spoločnosť Carlsson je zrejme prvou firmou svojho druhu, ktorá si posvietila na najnovšiu generáciu modelu Mercedes-Benz triedy S (W222).
Mercedes-Benz triedy S v prvom ladení z dielní firmy Carlsson

Polovica tohto roku sa do dejín zapíše ako leto MB triedy S. Stalo sa tak zrejme aj vďaka absolútnemu nedostatku iných významných premiér, ale pravdou zostáva, že premiéra novej vlajkovej lode koncernu Daimler v podobe sedanu Mercedes-Benz S (W222) sa stala naozaj zásadnou novinkou súdobej automobilovej techniky. Prvé živé skúsenosti s týmto autom sme vám ponúkli už v polovici júla, ale tým to nekončí.

Mercedes S Class 2014 Carlsson 02.jpgMercedes S Class 2014 Carlsson 03.jpgMercedes S Class 2014 Carlsson 04.jpg
Modifikácia Carlsson sa nesú vo veľmi decentnom duchu

Ešte pred tým bolo predstavené (zatiaľ) špičkové prevedenie Mercedes-Benz S 63 AMG a všetkému nasadila korunu premiéra konceptu Mercedes-Benz S Coupé na tohtoročnom autosalóne vo Frankfurte. Teraz vám ale môžeme ukázať zrejme prvý ladičský program pre tento impozantný automobil. Postarali sa o neho páni z Carlssonu.

Na prvý pohľad si na voze všimneme nového predného nárazníka s lízatkom pod jeho stredovou časťou. Nadväzujú na neho podobne tvarované prahové obklady a spodnou časťou zadného nárazníka vystupujú dva páry koncoviek športovej výfukovej sústavy s viacuholníkovým prierezom a rôznymi priemermi. Dojem dotvoria niektoré zo špecifických zliatinových ráfikov s priemerom 19 až 21 palcov.

Je nutné dodať, že k ladeniu exteriéru nového MB triedy S u Carlsson pristúpili so značnou dávkou decentnosti, skoro by to chcelo povedať až bezradnosti. Podobný dojem prestupuje aj do útrob karosérie tohto vozidla, kde zatiaľ nájdeme len drobné novinky vylepšujúce vlastnosti zábavných a multimediálnych sústav. Čo sa pohonných jednotiek týka, napríklad verzia S 63 AMG môže zásahom Carlssonu posilniť až na 780 koní (573 kW) a 1 050 Nm, čo je mimochodom o 195 koní, resp. 150 Nm viac než v štandarde.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY