vytisknout velikost písma Mercedes-Benz triedy G dostal osemvalec z AMG GT a ďalšie novinky

Mercedes-Benz triedy G dostal osemvalec z AMG GT a ďalšie novinky

Mercedes predstavil facelift pre triedu G. Ten priniesol niekoľko menších zmien typu nových farieb alebo inak nastaveného podvozka, ale došlo aj na jednu podstatnú novinku. Do ponuky zamieril nový štvorlitrový osemvalec, ktorý sa už predstavil pod kapotou športového kupé AMG GT.

Nový osemvalec dostala verzia G 500, pričom jeho parametre majú v tomto prípade hodnoty 310 kW (422 k) pri 5250 - 5500 ot./min a 610 Nm dostupných pri 2250 až 4750 ot/min. Osemvalec to je dvakrát preplňovaný a nechýba ani systém priameho vstreku paliva. "Géčko" sa s týmto motorom rozbehne na stovku za 5,9 s.

Upravovali sa ale tiež ďalšie verzie. Naftový šesťvalec G 350 d posilnil z pôvodných 155 kW (211 k) na 180 kW (245 k) a jeho krútiaci moment vzrástol o 60 Nm na 600 Nm. Osemvalec G 63 AMG ponúka aktuálne 420 kW (571 k) a 760 Nm a posilnil aj vrcholný dvanásťvalec, ktorý vám dopraje plných 450 kW (630 k) a 1000 Nm. Okrem dvanásťvalca má každý motor ako štandard systém štart/stop.

Ako už bolo povedané, úprav sa dočkal aj podvozok, ktorý je inak nastavený, na želanie je možné dostať pre triedu G aj adaptívne tlmiče. G 350 d a 500 potom dostali ešte upravené nárazníky, štandardom sú rozšírené blatníky a v interiéri môžeme očakávať napríklad prepracovaný prístrojový štít.

gclass_14.jpggclass_15.jpggclass_16.jpgNovinkou sú tiež farby karosérie Solar Beam, Tomato Red, Alien Green, Sunset Beam a Galactic Beam. Ak zvolíte jeden z týchto odtieňov, nárazníky, blatníky, zrkadlá a strecha budú čierne.

A nakoniec došlo aj na príchod novej verzie AMG Edition 463. Tá má štandardne kolesá veľkosti 21" a pár iných detailov na karosérii. Tým hlavným poznávacím znamením je ale interiér, kde nájdeme dvojfarebné kožené čalúnenie, pričom bočné časti sedadiel sú čalúnené kožou vyzerajúce ako karbón. Edition 463 sa týka len verzií G 63 AMG a G 65 AMG.

gclass_17.jpggclass_18.jpggclass_03.jpggclass_05.jpggclass_06.jpggclass_07.jpggclass_08.jpggclass_09.jpggclass_10.jpggclass_11.jpggclass_12.jpggclass_13.jpggclass_19.jpggclass_20.jpggclass_04.jpggclass_22.jpggclass_23.jpggclass_24.jpggclass_25.jpggclass_26.jpggclass_27.jpggclass_28.jpggclass_29.jpggclass_30.jpggclass_31.jpggclass_32.jpg

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY