vytisknout velikost písma Mercedes-Benz triedy G dostal osemvalec z AMG GT a ďalšie novinky

Mercedes-Benz triedy G dostal osemvalec z AMG GT a ďalšie novinky

Mercedes predstavil facelift pre triedu G. Ten priniesol niekoľko menších zmien typu nových farieb alebo inak nastaveného podvozka, ale došlo aj na jednu podstatnú novinku. Do ponuky zamieril nový štvorlitrový osemvalec, ktorý sa už predstavil pod kapotou športového kupé AMG GT.

Nový osemvalec dostala verzia G 500, pričom jeho parametre majú v tomto prípade hodnoty 310 kW (422 k) pri 5250 - 5500 ot./min a 610 Nm dostupných pri 2250 až 4750 ot/min. Osemvalec to je dvakrát preplňovaný a nechýba ani systém priameho vstreku paliva. "Géčko" sa s týmto motorom rozbehne na stovku za 5,9 s.

Upravovali sa ale tiež ďalšie verzie. Naftový šesťvalec G 350 d posilnil z pôvodných 155 kW (211 k) na 180 kW (245 k) a jeho krútiaci moment vzrástol o 60 Nm na 600 Nm. Osemvalec G 63 AMG ponúka aktuálne 420 kW (571 k) a 760 Nm a posilnil aj vrcholný dvanásťvalec, ktorý vám dopraje plných 450 kW (630 k) a 1000 Nm. Okrem dvanásťvalca má každý motor ako štandard systém štart/stop.

Ako už bolo povedané, úprav sa dočkal aj podvozok, ktorý je inak nastavený, na želanie je možné dostať pre triedu G aj adaptívne tlmiče. G 350 d a 500 potom dostali ešte upravené nárazníky, štandardom sú rozšírené blatníky a v interiéri môžeme očakávať napríklad prepracovaný prístrojový štít.

gclass_14.jpggclass_15.jpggclass_16.jpgNovinkou sú tiež farby karosérie Solar Beam, Tomato Red, Alien Green, Sunset Beam a Galactic Beam. Ak zvolíte jeden z týchto odtieňov, nárazníky, blatníky, zrkadlá a strecha budú čierne.

A nakoniec došlo aj na príchod novej verzie AMG Edition 463. Tá má štandardne kolesá veľkosti 21" a pár iných detailov na karosérii. Tým hlavným poznávacím znamením je ale interiér, kde nájdeme dvojfarebné kožené čalúnenie, pričom bočné časti sedadiel sú čalúnené kožou vyzerajúce ako karbón. Edition 463 sa týka len verzií G 63 AMG a G 65 AMG.

gclass_17.jpggclass_18.jpggclass_03.jpggclass_05.jpggclass_06.jpggclass_07.jpggclass_08.jpggclass_09.jpggclass_10.jpggclass_11.jpggclass_12.jpggclass_13.jpggclass_19.jpggclass_20.jpggclass_04.jpggclass_22.jpggclass_23.jpggclass_24.jpggclass_25.jpggclass_26.jpggclass_27.jpggclass_28.jpggclass_29.jpggclass_30.jpggclass_31.jpggclass_32.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY