vytisknout velikost písma Mercedes-Benz triedy G dostal osemvalec z AMG GT a ďalšie novinky

Mercedes-Benz triedy G dostal osemvalec z AMG GT a ďalšie novinky

Mercedes predstavil facelift pre triedu G. Ten priniesol niekoľko menších zmien typu nových farieb alebo inak nastaveného podvozka, ale došlo aj na jednu podstatnú novinku. Do ponuky zamieril nový štvorlitrový osemvalec, ktorý sa už predstavil pod kapotou športového kupé AMG GT.

Nový osemvalec dostala verzia G 500, pričom jeho parametre majú v tomto prípade hodnoty 310 kW (422 k) pri 5250 - 5500 ot./min a 610 Nm dostupných pri 2250 až 4750 ot/min. Osemvalec to je dvakrát preplňovaný a nechýba ani systém priameho vstreku paliva. "Géčko" sa s týmto motorom rozbehne na stovku za 5,9 s.

Upravovali sa ale tiež ďalšie verzie. Naftový šesťvalec G 350 d posilnil z pôvodných 155 kW (211 k) na 180 kW (245 k) a jeho krútiaci moment vzrástol o 60 Nm na 600 Nm. Osemvalec G 63 AMG ponúka aktuálne 420 kW (571 k) a 760 Nm a posilnil aj vrcholný dvanásťvalec, ktorý vám dopraje plných 450 kW (630 k) a 1000 Nm. Okrem dvanásťvalca má každý motor ako štandard systém štart/stop.

Ako už bolo povedané, úprav sa dočkal aj podvozok, ktorý je inak nastavený, na želanie je možné dostať pre triedu G aj adaptívne tlmiče. G 350 d a 500 potom dostali ešte upravené nárazníky, štandardom sú rozšírené blatníky a v interiéri môžeme očakávať napríklad prepracovaný prístrojový štít.

gclass_14.jpggclass_15.jpggclass_16.jpgNovinkou sú tiež farby karosérie Solar Beam, Tomato Red, Alien Green, Sunset Beam a Galactic Beam. Ak zvolíte jeden z týchto odtieňov, nárazníky, blatníky, zrkadlá a strecha budú čierne.

A nakoniec došlo aj na príchod novej verzie AMG Edition 463. Tá má štandardne kolesá veľkosti 21" a pár iných detailov na karosérii. Tým hlavným poznávacím znamením je ale interiér, kde nájdeme dvojfarebné kožené čalúnenie, pričom bočné časti sedadiel sú čalúnené kožou vyzerajúce ako karbón. Edition 463 sa týka len verzií G 63 AMG a G 65 AMG.

gclass_17.jpggclass_18.jpggclass_03.jpggclass_05.jpggclass_06.jpggclass_07.jpggclass_08.jpggclass_09.jpggclass_10.jpggclass_11.jpggclass_12.jpggclass_13.jpggclass_19.jpggclass_20.jpggclass_04.jpggclass_22.jpggclass_23.jpggclass_24.jpggclass_25.jpggclass_26.jpggclass_27.jpggclass_28.jpggclass_29.jpggclass_30.jpggclass_31.jpggclass_32.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY