vytisknout velikost písma Mercedes-Benz triedy G 4x4² je tu: Stojí 185-tisíc eur

Mercedes-Benz triedy G 4x4² je tu: Stojí 185-tisíc eur

Mercedes v tichosti zaradil do svojho denníka pre triedu G s platnosťou od prvého januára 2016 jednu veľmi zaujímavú novinku. Už aj na našom trhu si môžete oficiálne zaobstarať aj brutálne G 500 4x4². Ide o druhú najdrahšiu verziu, ktorá svojou cenou prevyšuje aj G 63 AMG.

Nebudeme chodiť okolo horúcej kaše. Záujemcovia o luxusný terénny špeciál, ktorý nahradil slávne G 63 AMG 6x6, budú potrebovať 185-tisíc eur bez DPH, teda po pripočítaní dane niečo málo cez 220-tisíc eur. Drahšie už je len dvanásťvalcové G 65 AMG, ktoré stojí toľko isto bez dane.

G 500 4x4² vychádza z verzie G 500, ku ktorej navyše pridá adaptívne tlmiče, portálové nápravy s rozchodom 1774 mm, disky veľkosti 22 palcov, posilnenú brzdovú sústavu s kotúčmi s veľkosťou 380 mm vpredu a 370 mm vzadu, rozšírené blatníky, športové výfuky, športové sedadlá a drobnosti v podobe napríklad prijímača digitálneho televízneho signálu, čalúnenia kožou designo alebo nerezových prahových líšt.

Pre pripomenutie, G 500 4x4² používa osemvalcový motor pôvodom z AMG GT, ktorý je naladený na 310 kW (422 k), svetlá výška podvozku je 450 mm, samozrejmosťou sú uzávierky všetkých troch diferenciálov. O portálových nápravách už bola reč, pri každého kolese potom nájdeme dvojicu pružín a dvojicu tlmičov.

nadruhou_1.jpgnadruhou_2.jpgnadruhou_3.jpgnadruhou_4.jpgnadruhou_7.jpgnadruhou_8.jpgnadruhou_6.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY