vytisknout velikost písma Mercedes-Benz triedy G 4x4² je tu: Stojí 185-tisíc eur

Mercedes-Benz triedy G 4x4² je tu: Stojí 185-tisíc eur

Mercedes v tichosti zaradil do svojho denníka pre triedu G s platnosťou od prvého januára 2016 jednu veľmi zaujímavú novinku. Už aj na našom trhu si môžete oficiálne zaobstarať aj brutálne G 500 4x4². Ide o druhú najdrahšiu verziu, ktorá svojou cenou prevyšuje aj G 63 AMG.

Nebudeme chodiť okolo horúcej kaše. Záujemcovia o luxusný terénny špeciál, ktorý nahradil slávne G 63 AMG 6x6, budú potrebovať 185-tisíc eur bez DPH, teda po pripočítaní dane niečo málo cez 220-tisíc eur. Drahšie už je len dvanásťvalcové G 65 AMG, ktoré stojí toľko isto bez dane.

G 500 4x4² vychádza z verzie G 500, ku ktorej navyše pridá adaptívne tlmiče, portálové nápravy s rozchodom 1774 mm, disky veľkosti 22 palcov, posilnenú brzdovú sústavu s kotúčmi s veľkosťou 380 mm vpredu a 370 mm vzadu, rozšírené blatníky, športové výfuky, športové sedadlá a drobnosti v podobe napríklad prijímača digitálneho televízneho signálu, čalúnenia kožou designo alebo nerezových prahových líšt.

Pre pripomenutie, G 500 4x4² používa osemvalcový motor pôvodom z AMG GT, ktorý je naladený na 310 kW (422 k), svetlá výška podvozku je 450 mm, samozrejmosťou sú uzávierky všetkých troch diferenciálov. O portálových nápravách už bola reč, pri každého kolese potom nájdeme dvojicu pružín a dvojicu tlmičov.

nadruhou_1.jpgnadruhou_2.jpgnadruhou_3.jpgnadruhou_4.jpgnadruhou_7.jpgnadruhou_8.jpgnadruhou_6.jpg

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

včera | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY