vytisknout velikost písma Mercedes-Benz triedy G 4x4² je tu: Stojí 185-tisíc eur

Mercedes-Benz triedy G 4x4² je tu: Stojí 185-tisíc eur

Mercedes v tichosti zaradil do svojho denníka pre triedu G s platnosťou od prvého januára 2016 jednu veľmi zaujímavú novinku. Už aj na našom trhu si môžete oficiálne zaobstarať aj brutálne G 500 4x4². Ide o druhú najdrahšiu verziu, ktorá svojou cenou prevyšuje aj G 63 AMG.

Nebudeme chodiť okolo horúcej kaše. Záujemcovia o luxusný terénny špeciál, ktorý nahradil slávne G 63 AMG 6x6, budú potrebovať 185-tisíc eur bez DPH, teda po pripočítaní dane niečo málo cez 220-tisíc eur. Drahšie už je len dvanásťvalcové G 65 AMG, ktoré stojí toľko isto bez dane.

G 500 4x4² vychádza z verzie G 500, ku ktorej navyše pridá adaptívne tlmiče, portálové nápravy s rozchodom 1774 mm, disky veľkosti 22 palcov, posilnenú brzdovú sústavu s kotúčmi s veľkosťou 380 mm vpredu a 370 mm vzadu, rozšírené blatníky, športové výfuky, športové sedadlá a drobnosti v podobe napríklad prijímača digitálneho televízneho signálu, čalúnenia kožou designo alebo nerezových prahových líšt.

Pre pripomenutie, G 500 4x4² používa osemvalcový motor pôvodom z AMG GT, ktorý je naladený na 310 kW (422 k), svetlá výška podvozku je 450 mm, samozrejmosťou sú uzávierky všetkých troch diferenciálov. O portálových nápravách už bola reč, pri každého kolese potom nájdeme dvojicu pružín a dvojicu tlmičov.

nadruhou_1.jpgnadruhou_2.jpgnadruhou_3.jpgnadruhou_4.jpgnadruhou_7.jpgnadruhou_8.jpgnadruhou_6.jpg

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY