vytisknout velikost písma Mercedes-Benz triedy G 4x4² je tu: Stojí 185-tisíc eur

Mercedes-Benz triedy G 4x4² je tu: Stojí 185-tisíc eur

Mercedes v tichosti zaradil do svojho denníka pre triedu G s platnosťou od prvého januára 2016 jednu veľmi zaujímavú novinku. Už aj na našom trhu si môžete oficiálne zaobstarať aj brutálne G 500 4x4². Ide o druhú najdrahšiu verziu, ktorá svojou cenou prevyšuje aj G 63 AMG.

Nebudeme chodiť okolo horúcej kaše. Záujemcovia o luxusný terénny špeciál, ktorý nahradil slávne G 63 AMG 6x6, budú potrebovať 185-tisíc eur bez DPH, teda po pripočítaní dane niečo málo cez 220-tisíc eur. Drahšie už je len dvanásťvalcové G 65 AMG, ktoré stojí toľko isto bez dane.

G 500 4x4² vychádza z verzie G 500, ku ktorej navyše pridá adaptívne tlmiče, portálové nápravy s rozchodom 1774 mm, disky veľkosti 22 palcov, posilnenú brzdovú sústavu s kotúčmi s veľkosťou 380 mm vpredu a 370 mm vzadu, rozšírené blatníky, športové výfuky, športové sedadlá a drobnosti v podobe napríklad prijímača digitálneho televízneho signálu, čalúnenia kožou designo alebo nerezových prahových líšt.

Pre pripomenutie, G 500 4x4² používa osemvalcový motor pôvodom z AMG GT, ktorý je naladený na 310 kW (422 k), svetlá výška podvozku je 450 mm, samozrejmosťou sú uzávierky všetkých troch diferenciálov. O portálových nápravách už bola reč, pri každého kolese potom nájdeme dvojicu pružín a dvojicu tlmičov.

nadruhou_1.jpgnadruhou_2.jpgnadruhou_3.jpgnadruhou_4.jpgnadruhou_7.jpgnadruhou_8.jpgnadruhou_6.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY