vytisknout velikost písma Mercedes-Benz triedy E: Z Afriky do Goodwoodu na jednu nádrž

Mercedes-Benz triedy E: Z Afriky do Goodwoodu na jednu nádrž

Tohtoročné Goodwood nie je len o rýchlosti. Mercedes sa pochválil cestou, ktorú podnikol britský novinár Andrew Frankel s hybridnou triedou E. Jeho trasa začínala v Afrike, konkrétne v meste Tangier, a končila práve v Goodwoode. Andrew ju spolu s ďalším šoférom zvládol za 27 hodín a hlavne celú trasu prešiel na jednu nádrž.

Auto bolo doplnené o nádrž s objemom 80 litrov, ktorá je na slovenskom trhu dodávaná bez príplatku. Celkovo prešlo hybridné "éčko" 1968 km bez natankovania. Trasa začínala v marockom Tangieri, nasledoval presun trajektom a prejazd do francúzskeho prístavu Ouistreham, odkiaľ jazdí trajekt do britského Portsmouthu. Konkrétny exemplár, s ktorým bola táto cesta podniknutá, zostane vystavený v Goodwoode do konca týždňa.

Mimochodom za pozornosť stojí zverejnená snímku navigácie s celkovou trasou, kde Mercedes prezentuje inú cestu, než akú hybridná trieda E naozaj prešiel. Tá vyfotená je približne o 300 km dlhšia.

Merecedes-Benz E 300 BlueTEC Hybrid kombinuje dieselový štvorvalec (150 kW / 204 k, 500 Nm) s elektromotorom, ktorý pridá ďalších 20 kW (27 koní) a 250 Nm. Sedan zvládne stovku za 7,5 s, najvyššia rýchlosť je 242 km/h. Slovenská cena začína na sume 47 500 eur.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY