vytisknout velikost písma Mercedes-Benz triedy E: Z Afriky do Goodwoodu na jednu nádrž

Mercedes-Benz triedy E: Z Afriky do Goodwoodu na jednu nádrž

Tohtoročné Goodwood nie je len o rýchlosti. Mercedes sa pochválil cestou, ktorú podnikol britský novinár Andrew Frankel s hybridnou triedou E. Jeho trasa začínala v Afrike, konkrétne v meste Tangier, a končila práve v Goodwoode. Andrew ju spolu s ďalším šoférom zvládol za 27 hodín a hlavne celú trasu prešiel na jednu nádrž.

Auto bolo doplnené o nádrž s objemom 80 litrov, ktorá je na slovenskom trhu dodávaná bez príplatku. Celkovo prešlo hybridné "éčko" 1968 km bez natankovania. Trasa začínala v marockom Tangieri, nasledoval presun trajektom a prejazd do francúzskeho prístavu Ouistreham, odkiaľ jazdí trajekt do britského Portsmouthu. Konkrétny exemplár, s ktorým bola táto cesta podniknutá, zostane vystavený v Goodwoode do konca týždňa.

Mimochodom za pozornosť stojí zverejnená snímku navigácie s celkovou trasou, kde Mercedes prezentuje inú cestu, než akú hybridná trieda E naozaj prešiel. Tá vyfotená je približne o 300 km dlhšia.

Merecedes-Benz E 300 BlueTEC Hybrid kombinuje dieselový štvorvalec (150 kW / 204 k, 500 Nm) s elektromotorom, ktorý pridá ďalších 20 kW (27 koní) a 250 Nm. Sedan zvládne stovku za 7,5 s, najvyššia rýchlosť je 242 km/h. Slovenská cena začína na sume 47 500 eur.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY