vytisknout velikost písma Mercedes-Benz triedy E v nárazových testoch IIHS. Výsledok neprekvapí

Mercedes-Benz triedy E v nárazových testoch IIHS. Výsledok neprekvapí

Po Volkswagene Golf GTI sa americký IIHS pozrel "na zúbok" aj štvordverovému Mercedesu-Benz triedy E. Práve sedan vyrábaný od januára tohto roku prekonal drobné zmeny týkajúce sa predovšetkým zosilnenia konštrukcie okolo priestoru pre nohy, čo malo zabezpečiť ich lepšiu ochranu pri náraze s malým presadením.

To sa v tomto teste tiež potvrdilo. Mercedes nepripustil negatívne prekvapenie, ku ktorému došlo napríklad pri testovaní modelu Citan (ten od Euro NCAP dostal iba tri hviezdy). Trieda E si odniesla maximálne hodnotenie Top Safety Pick+. Uspela teda vo všetkých testoch, vrátane toho s malým presadením.

Úplne bez problémov to ale nakoniec nebolo. Test ukázal, že pri takomto náraze hlava vodiča zíde po hlavnom airbagu a ten bočný jej pohyb úplne zachytiť nedokáže. Došlo tým pádom k nárazu hlavy do A-stĺpika, no IIHS napriek tomu hodnotí riziko vážneho zranenia ako slabé.

Pre úplnosť dodajme, že len pár dní pred Mercedesom zamierilo proti bariéram IIHS nové GTI, o ktorom bola reč v úvode. Aj to uspelo a odnieslo si hodnotenie Top Safety Pick+.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY