vytisknout velikost písma Mercedes-Benz triedy E v nárazových testoch IIHS. Výsledok neprekvapí

Mercedes-Benz triedy E v nárazových testoch IIHS. Výsledok neprekvapí

Po Volkswagene Golf GTI sa americký IIHS pozrel "na zúbok" aj štvordverovému Mercedesu-Benz triedy E. Práve sedan vyrábaný od januára tohto roku prekonal drobné zmeny týkajúce sa predovšetkým zosilnenia konštrukcie okolo priestoru pre nohy, čo malo zabezpečiť ich lepšiu ochranu pri náraze s malým presadením.

To sa v tomto teste tiež potvrdilo. Mercedes nepripustil negatívne prekvapenie, ku ktorému došlo napríklad pri testovaní modelu Citan (ten od Euro NCAP dostal iba tri hviezdy). Trieda E si odniesla maximálne hodnotenie Top Safety Pick+. Uspela teda vo všetkých testoch, vrátane toho s malým presadením.

Úplne bez problémov to ale nakoniec nebolo. Test ukázal, že pri takomto náraze hlava vodiča zíde po hlavnom airbagu a ten bočný jej pohyb úplne zachytiť nedokáže. Došlo tým pádom k nárazu hlavy do A-stĺpika, no IIHS napriek tomu hodnotí riziko vážneho zranenia ako slabé.

Pre úplnosť dodajme, že len pár dní pred Mercedesom zamierilo proti bariéram IIHS nové GTI, o ktorom bola reč v úvode. Aj to uspelo a odnieslo si hodnotenie Top Safety Pick+.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY