vytisknout velikost písma Mercedes-Benz triedy E posilnil na 702 koní a 1000 Nm

Mercedes-Benz triedy E posilnil na 702 koní a 1000 Nm

Aktuálny Mercedes-Benz triedy E vo svojom vrcholnom prevedení 63 AMG vie ponúknuť záujemcom o expresnú jazdu veľmi solídne parametre, lenže ako je známe, výkonu nie je nikdy dosť. A tak aktuálne prichádza nemecký úpravca Performmaster s možnosťou posunúť maximum tohto modelu ešte vyššie.

Pod kapotou vrcholného "éčka" je dvakrát preplňovaný osemvalec s objemom 5,5 litra, ktorý v štandarde, ak sa budeme baviť o silnejšej verzii S 4Matic, ponúkne 430 kW (585 k) a 800 Nm. Po zásahu ľudí od Performmaster sa parametre motora posunú na 516 kW (702 k) a 1000 Nm.

Presné čísla týkajúce sa zrýchlenie zatiaľ k dispozícii nie sú, isté však je, že táto disciplína nebude mať príliš dlhé trvanie. Už základná E 63 AMG S 4Matic s karosériou sedan totiž zrýchli na 100 km/h za 3,6 s.

Najvyššia rýchlosť je 250 km/h a je samozrejme daná obmedzovačom, za príplatok môžete dostať 300 km/h. Tento problém Performmaster ľahko vyrieši. Upravený sedan potom zvládne až 320 km/h.

e63_1.jpge63_2.jpge63_3.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY