vytisknout velikost písma Mercedes-Benz triedy C kombi predstavený, je o 10 cm dlhší

Automobilka Mercedes-Benz predstavuje druhú karosársku verziu svojej novej generácie triedy C. Po sedane W205 prichádza, čuduj sa svete, kombi!
Mercedes-Benz triedy C kombi predstavený, je o 10 cm dlhší
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz triedy C kombi, Video
  2. Fotogaléria (40x foto)

Prvé snímky nového kombíku triedy C sme vám priniesli len pred niekoľkými hodinami, ale teraz vám môžeme stuttgartskú novinku predstaviť v celej jej kráse. S dĺžkou 4 702 mm je o 96 mm dlhší než existujúce prevedenie a prichádza s rázvorom náprav predĺženým o 80 mm (2 840 mm), čo sľubuje najmä nárast priestoru pre kolená cestujúcich na zadných sedadlách. Celá predná časť karosérie až po stĺpiky B bola prevzatá z aktuálneho sedanu Mercedes-Benz triedy C (W205).

14C263_001.jpg14C263_003.jpg14C263_005.jpg14C263_012.jpg14C264_002.jpg14C264_093.jpg
Nový Mercedes-Benz triedy C v prevedení kombi hraje na nôtu zväčšeného vnútorneho priestoru

Výrobca stavia v prezentácii svojej horúce novinky, ktorá bude zrejme vo svojich najlacnejších verziách konkurovať aj špičkovo vybaveným Passatom a ďalšej k stredotriednej konfekcii, práve na zväčšenú ponuku vnútorného priestoru (a v kombíku, ruku na srdce, často o nič iné nejde). Pre kolená vzadu údajne pribudlo plných 45 mm, pričom na 1 810 mm rozšírená karoséria (+ 40 mm) ponúkne viac miesta v úrovni lakťov i ramien, ale aj pre hlavy.

Batožinový priestor má v základnom usporiadaní uložiť 490 l batožiny. Zadné operadlá majú elektricky sklápané hlavové opierky (výsostný prvok väčších mercedesov z dôb i dávno minulých) a sú delené v pomere 40:20:40, pričom ich úplným sklopením na sedáky narastie objem priestoru pre batožinu až na 1 510 mm. Vzniknutá plocha síce nemá prechodovú hranu a zo strán podbehov zadných kolies príliš obmedzená nie je, ale vzniknutá plocha úplne rovná nie je.

14C264_100.jpg14C215_06.jpg14C215_07.jpg14C215_12.jpg14C215_24.jpg14C215_27.jpg
Variabilita priestoru pre členov posádky a ich batožinový priestor hraje prím

V závislosti na výbave možno otvárať a zatvárať veko batožinového priestoru elektricky pokynom tlačidla, prípadne bezdotykovo obvyklým švihnutím nohou pod zadným nárazníkom. Aj napriek celkom výraznému zväčšeniu vozidla sa podarilo konštruktérom znížiť pohotovostnú hmotnosť nového kombíku Mercedes-Benz triedy C až o 65 kg, pričom novinkou v danom segmente je príplatkové vzduchové pruženie Airmatic.

Ponuka pohonných jednotiek pochopiteľne kopíruje predvolený sedan, v ponuke sú verzie s pohonom zadných kolies aj s náhonom na všetky kolesá 4MATIC. Škála výkonov zážihových motorov pokrýva zatiaľ rozpätie 156 až 333 koní (116, resp. 245 kW), diesel sa pohybuje medzi 115 a 204 koňmi (85/150 kW). Až nový Mercedes-Benz triedy C kombi v septembri vstúpi do predajov, budú v ponuke tiež dve hybridná verzie C300 BlueTEC HYBRID a C350 BlueTEC HYBRID.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY