vytisknout velikost písma Mercedes-Benz triedy C kombi predstavený, je o 10 cm dlhší

Automobilka Mercedes-Benz predstavuje druhú karosársku verziu svojej novej generácie triedy C. Po sedane W205 prichádza, čuduj sa svete, kombi!
Mercedes-Benz triedy C kombi predstavený, je o 10 cm dlhší
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz triedy C kombi, Video
  2. Fotogaléria (40x foto)

Prvé snímky nového kombíku triedy C sme vám priniesli len pred niekoľkými hodinami, ale teraz vám môžeme stuttgartskú novinku predstaviť v celej jej kráse. S dĺžkou 4 702 mm je o 96 mm dlhší než existujúce prevedenie a prichádza s rázvorom náprav predĺženým o 80 mm (2 840 mm), čo sľubuje najmä nárast priestoru pre kolená cestujúcich na zadných sedadlách. Celá predná časť karosérie až po stĺpiky B bola prevzatá z aktuálneho sedanu Mercedes-Benz triedy C (W205).

14C263_001.jpg14C263_003.jpg14C263_005.jpg14C263_012.jpg14C264_002.jpg14C264_093.jpg
Nový Mercedes-Benz triedy C v prevedení kombi hraje na nôtu zväčšeného vnútorneho priestoru

Výrobca stavia v prezentácii svojej horúce novinky, ktorá bude zrejme vo svojich najlacnejších verziách konkurovať aj špičkovo vybaveným Passatom a ďalšej k stredotriednej konfekcii, práve na zväčšenú ponuku vnútorného priestoru (a v kombíku, ruku na srdce, často o nič iné nejde). Pre kolená vzadu údajne pribudlo plných 45 mm, pričom na 1 810 mm rozšírená karoséria (+ 40 mm) ponúkne viac miesta v úrovni lakťov i ramien, ale aj pre hlavy.

Batožinový priestor má v základnom usporiadaní uložiť 490 l batožiny. Zadné operadlá majú elektricky sklápané hlavové opierky (výsostný prvok väčších mercedesov z dôb i dávno minulých) a sú delené v pomere 40:20:40, pričom ich úplným sklopením na sedáky narastie objem priestoru pre batožinu až na 1 510 mm. Vzniknutá plocha síce nemá prechodovú hranu a zo strán podbehov zadných kolies príliš obmedzená nie je, ale vzniknutá plocha úplne rovná nie je.

14C264_100.jpg14C215_06.jpg14C215_07.jpg14C215_12.jpg14C215_24.jpg14C215_27.jpg
Variabilita priestoru pre členov posádky a ich batožinový priestor hraje prím

V závislosti na výbave možno otvárať a zatvárať veko batožinového priestoru elektricky pokynom tlačidla, prípadne bezdotykovo obvyklým švihnutím nohou pod zadným nárazníkom. Aj napriek celkom výraznému zväčšeniu vozidla sa podarilo konštruktérom znížiť pohotovostnú hmotnosť nového kombíku Mercedes-Benz triedy C až o 65 kg, pričom novinkou v danom segmente je príplatkové vzduchové pruženie Airmatic.

Ponuka pohonných jednotiek pochopiteľne kopíruje predvolený sedan, v ponuke sú verzie s pohonom zadných kolies aj s náhonom na všetky kolesá 4MATIC. Škála výkonov zážihových motorov pokrýva zatiaľ rozpätie 156 až 333 koní (116, resp. 245 kW), diesel sa pohybuje medzi 115 a 204 koňmi (85/150 kW). Až nový Mercedes-Benz triedy C kombi v septembri vstúpi do predajov, budú v ponuke tiež dve hybridná verzie C300 BlueTEC HYBRID a C350 BlueTEC HYBRID.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY