vytisknout velikost písma Mercedes-Benz triedy C kombi predstavený, je o 10 cm dlhší

Automobilka Mercedes-Benz predstavuje druhú karosársku verziu svojej novej generácie triedy C. Po sedane W205 prichádza, čuduj sa svete, kombi!
Mercedes-Benz triedy C kombi predstavený, je o 10 cm dlhší
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz triedy C kombi, Video
  2. Fotogaléria (40x foto)

Prvé snímky nového kombíku triedy C sme vám priniesli len pred niekoľkými hodinami, ale teraz vám môžeme stuttgartskú novinku predstaviť v celej jej kráse. S dĺžkou 4 702 mm je o 96 mm dlhší než existujúce prevedenie a prichádza s rázvorom náprav predĺženým o 80 mm (2 840 mm), čo sľubuje najmä nárast priestoru pre kolená cestujúcich na zadných sedadlách. Celá predná časť karosérie až po stĺpiky B bola prevzatá z aktuálneho sedanu Mercedes-Benz triedy C (W205).

14C263_001.jpg14C263_003.jpg14C263_005.jpg14C263_012.jpg14C264_002.jpg14C264_093.jpg
Nový Mercedes-Benz triedy C v prevedení kombi hraje na nôtu zväčšeného vnútorneho priestoru

Výrobca stavia v prezentácii svojej horúce novinky, ktorá bude zrejme vo svojich najlacnejších verziách konkurovať aj špičkovo vybaveným Passatom a ďalšej k stredotriednej konfekcii, práve na zväčšenú ponuku vnútorného priestoru (a v kombíku, ruku na srdce, často o nič iné nejde). Pre kolená vzadu údajne pribudlo plných 45 mm, pričom na 1 810 mm rozšírená karoséria (+ 40 mm) ponúkne viac miesta v úrovni lakťov i ramien, ale aj pre hlavy.

Batožinový priestor má v základnom usporiadaní uložiť 490 l batožiny. Zadné operadlá majú elektricky sklápané hlavové opierky (výsostný prvok väčších mercedesov z dôb i dávno minulých) a sú delené v pomere 40:20:40, pričom ich úplným sklopením na sedáky narastie objem priestoru pre batožinu až na 1 510 mm. Vzniknutá plocha síce nemá prechodovú hranu a zo strán podbehov zadných kolies príliš obmedzená nie je, ale vzniknutá plocha úplne rovná nie je.

14C264_100.jpg14C215_06.jpg14C215_07.jpg14C215_12.jpg14C215_24.jpg14C215_27.jpg
Variabilita priestoru pre členov posádky a ich batožinový priestor hraje prím

V závislosti na výbave možno otvárať a zatvárať veko batožinového priestoru elektricky pokynom tlačidla, prípadne bezdotykovo obvyklým švihnutím nohou pod zadným nárazníkom. Aj napriek celkom výraznému zväčšeniu vozidla sa podarilo konštruktérom znížiť pohotovostnú hmotnosť nového kombíku Mercedes-Benz triedy C až o 65 kg, pričom novinkou v danom segmente je príplatkové vzduchové pruženie Airmatic.

Ponuka pohonných jednotiek pochopiteľne kopíruje predvolený sedan, v ponuke sú verzie s pohonom zadných kolies aj s náhonom na všetky kolesá 4MATIC. Škála výkonov zážihových motorov pokrýva zatiaľ rozpätie 156 až 333 koní (116, resp. 245 kW), diesel sa pohybuje medzi 115 a 204 koňmi (85/150 kW). Až nový Mercedes-Benz triedy C kombi v septembri vstúpi do predajov, budú v ponuke tiež dve hybridná verzie C300 BlueTEC HYBRID a C350 BlueTEC HYBRID.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

včera | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY