vytisknout velikost písma Mercedes-Benz triedy C Coupé prichádza zatiaľ bez verzie C63 AMG

Kupé Mercedes triedy C práve dorazilo. Bohužiaľ ale nemá nič než štvorvalce. Tu však aspoň zatiaľ, silnejšie a väčšie motory prídu.
Mercedes-Benz triedy C Coupé prichádza zatiaľ bez verzie C63 AMG
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz triedy C Coupé
  2. Fotogaléria: Mercedes triedy C Coupé

Aj keď nadšenci asi netrpezlivo čakajú na ostrú verziu C63 AMG, automobilka Mercedes-Benz predstavuje zatiaľ len "obyčajnú" verziu triedy C Coupé. AMG sa odhalí 19. augusta, premiéru nové kupé zažije na autosalóne vo Frankfurte a do predaja zamieri v decembri 2015.

mercedes c coupe (26).jpgmercedes c coupe (27).jpgmercedes c coupe (28).jpgTechnicky sa model C Coupé od obyčajného sedanu triedy C príliš nelíši. Pod kapotou sú zatiaľ len štvorvalce, ale neskôr dorazí aj verzia C63 AMG s osemvalcom

Mercedes C Coupé jazdí na prakticky rovnakom základe ako väčší sedan s tým rozdielom, že bol podvozok všetkých verzií znížený o 15 mm a zmenila sa charakteristika pružín a tlmičov. Môžete mať adaptívne tlmiče a oceľové pružiny, alebo si priplatíte za podvozok Airmatic.

Pod prednou kapotou sú zatiaľ uložené len samé štvorvalce. Začína sa pri benzínovej jednotke 1,6 l v C180 s výkonom 115 kW (156 k) a pokračuje k dvojlitru, ktorý má vo verzii C200 výkon 135 kW (184 k), v modeli C250 155 kW (211 k) a v C300 nakoniec 180 kW (245 k).

Avšak neskôr určite dorazí aj verzia C450 AMG so šesťvalcom. Bez dieselov by to ešte nešlo, takže v ponuke sú zatiaľ dve verzie štvorvalce 2,1 l s výkonom 125 a 150 kW (170 a 204 k) so vstrekovaním AdBlue, aby plnili normu Euro 6.

Popri manuálnych prevodoviek bude v ponuke samozrejme aj automat a snáď nemusíme pripomínať, že Mercedes triedy C Coupé je štandardne zadný náhon. K vybraným motorom ale bude možné prikúpiť pohon všetkých kolies 4Matic.

Pretože ide o Mercedes, opäť bude vybavený armádou vodičských asistentov. Adaptívny tempomat, ktorý funguje v rýchlostiach do 200 km/h, vie úplne zastaviť a znova sa rozbehnúť. Systém pre udržanie v pruhu dokonca ani nepotrebuje značenie na ceste. Je tu aj systém núdzového brzdenia, keď vodič nereaguje na prekážku.

Z komfortných prvkov menujme napríklad klimatizáciu, ktorá v súčinnosti s navigáciou rozpozná tunel a automaticky prepne na vnútorný okruh. Rozšírili sa aj funkcie konektivity a zábavný systém vie napríklad vytvoriť Wi-Fi hotspot.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY