vytisknout velikost písma Mercedes-Benz triedy C Coupé prichádza zatiaľ bez verzie C63 AMG

Kupé Mercedes triedy C práve dorazilo. Bohužiaľ ale nemá nič než štvorvalce. Tu však aspoň zatiaľ, silnejšie a väčšie motory prídu.
Mercedes-Benz triedy C Coupé prichádza zatiaľ bez verzie C63 AMG
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz triedy C Coupé
  2. Fotogaléria: Mercedes triedy C Coupé

Aj keď nadšenci asi netrpezlivo čakajú na ostrú verziu C63 AMG, automobilka Mercedes-Benz predstavuje zatiaľ len "obyčajnú" verziu triedy C Coupé. AMG sa odhalí 19. augusta, premiéru nové kupé zažije na autosalóne vo Frankfurte a do predaja zamieri v decembri 2015.

mercedes c coupe (26).jpgmercedes c coupe (27).jpgmercedes c coupe (28).jpgTechnicky sa model C Coupé od obyčajného sedanu triedy C príliš nelíši. Pod kapotou sú zatiaľ len štvorvalce, ale neskôr dorazí aj verzia C63 AMG s osemvalcom

Mercedes C Coupé jazdí na prakticky rovnakom základe ako väčší sedan s tým rozdielom, že bol podvozok všetkých verzií znížený o 15 mm a zmenila sa charakteristika pružín a tlmičov. Môžete mať adaptívne tlmiče a oceľové pružiny, alebo si priplatíte za podvozok Airmatic.

Pod prednou kapotou sú zatiaľ uložené len samé štvorvalce. Začína sa pri benzínovej jednotke 1,6 l v C180 s výkonom 115 kW (156 k) a pokračuje k dvojlitru, ktorý má vo verzii C200 výkon 135 kW (184 k), v modeli C250 155 kW (211 k) a v C300 nakoniec 180 kW (245 k).

Avšak neskôr určite dorazí aj verzia C450 AMG so šesťvalcom. Bez dieselov by to ešte nešlo, takže v ponuke sú zatiaľ dve verzie štvorvalce 2,1 l s výkonom 125 a 150 kW (170 a 204 k) so vstrekovaním AdBlue, aby plnili normu Euro 6.

Popri manuálnych prevodoviek bude v ponuke samozrejme aj automat a snáď nemusíme pripomínať, že Mercedes triedy C Coupé je štandardne zadný náhon. K vybraným motorom ale bude možné prikúpiť pohon všetkých kolies 4Matic.

Pretože ide o Mercedes, opäť bude vybavený armádou vodičských asistentov. Adaptívny tempomat, ktorý funguje v rýchlostiach do 200 km/h, vie úplne zastaviť a znova sa rozbehnúť. Systém pre udržanie v pruhu dokonca ani nepotrebuje značenie na ceste. Je tu aj systém núdzového brzdenia, keď vodič nereaguje na prekážku.

Z komfortných prvkov menujme napríklad klimatizáciu, ktorá v súčinnosti s navigáciou rozpozná tunel a automaticky prepne na vnútorný okruh. Rozšírili sa aj funkcie konektivity a zábavný systém vie napríklad vytvoriť Wi-Fi hotspot.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY