vytisknout velikost písma Mercedes-Benz triedy C Coupé prichádza zatiaľ bez verzie C63 AMG

Kupé Mercedes triedy C práve dorazilo. Bohužiaľ ale nemá nič než štvorvalce. Tu však aspoň zatiaľ, silnejšie a väčšie motory prídu.
Mercedes-Benz triedy C Coupé prichádza zatiaľ bez verzie C63 AMG
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz triedy C Coupé
  2. Fotogaléria: Mercedes triedy C Coupé

Aj keď nadšenci asi netrpezlivo čakajú na ostrú verziu C63 AMG, automobilka Mercedes-Benz predstavuje zatiaľ len "obyčajnú" verziu triedy C Coupé. AMG sa odhalí 19. augusta, premiéru nové kupé zažije na autosalóne vo Frankfurte a do predaja zamieri v decembri 2015.

mercedes c coupe (26).jpgmercedes c coupe (27).jpgmercedes c coupe (28).jpgTechnicky sa model C Coupé od obyčajného sedanu triedy C príliš nelíši. Pod kapotou sú zatiaľ len štvorvalce, ale neskôr dorazí aj verzia C63 AMG s osemvalcom

Mercedes C Coupé jazdí na prakticky rovnakom základe ako väčší sedan s tým rozdielom, že bol podvozok všetkých verzií znížený o 15 mm a zmenila sa charakteristika pružín a tlmičov. Môžete mať adaptívne tlmiče a oceľové pružiny, alebo si priplatíte za podvozok Airmatic.

Pod prednou kapotou sú zatiaľ uložené len samé štvorvalce. Začína sa pri benzínovej jednotke 1,6 l v C180 s výkonom 115 kW (156 k) a pokračuje k dvojlitru, ktorý má vo verzii C200 výkon 135 kW (184 k), v modeli C250 155 kW (211 k) a v C300 nakoniec 180 kW (245 k).

Avšak neskôr určite dorazí aj verzia C450 AMG so šesťvalcom. Bez dieselov by to ešte nešlo, takže v ponuke sú zatiaľ dve verzie štvorvalce 2,1 l s výkonom 125 a 150 kW (170 a 204 k) so vstrekovaním AdBlue, aby plnili normu Euro 6.

Popri manuálnych prevodoviek bude v ponuke samozrejme aj automat a snáď nemusíme pripomínať, že Mercedes triedy C Coupé je štandardne zadný náhon. K vybraným motorom ale bude možné prikúpiť pohon všetkých kolies 4Matic.

Pretože ide o Mercedes, opäť bude vybavený armádou vodičských asistentov. Adaptívny tempomat, ktorý funguje v rýchlostiach do 200 km/h, vie úplne zastaviť a znova sa rozbehnúť. Systém pre udržanie v pruhu dokonca ani nepotrebuje značenie na ceste. Je tu aj systém núdzového brzdenia, keď vodič nereaguje na prekážku.

Z komfortných prvkov menujme napríklad klimatizáciu, ktorá v súčinnosti s navigáciou rozpozná tunel a automaticky prepne na vnútorný okruh. Rozšírili sa aj funkcie konektivity a zábavný systém vie napríklad vytvoriť Wi-Fi hotspot.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY