vytisknout velikost písma Mercedes-Benz triedy B tiež prešiel faceliftom

Mercedes-Benz triedy B tiež prešiel faceliftom
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz triedy B
  2. Fotogaléria: Mercedes-Benz triedy B

Automobilka Mercedes-Benz predstavuje facelift triedy B, ktorý prvýkrát uvidíme na autosalóne v Paríži. Pod kapotou nájdeme diesely so spotrebou od 3,6 do 5,0 l / 100 km, benzínové motory so spotrebou 5,4 až 6,6 l / 100 km, jednu verziu na CNG a tiež plne elektrický model. Motory poháňajú predné alebo alternatívne všetky kolesá.

14C831_110.jpg14C830_008.jpg14C832_126.jpg

Mercedes modernizovanú triedu B ponúkne v troch líniách výbavy Style, Urban a AMG Line. Keď vynecháme úvahy nad zmyslom AMG paketu na päťdverovom kríženci medzi hatchbackom a MPV s naftovým motorom od Renaultu, každá línia má inak koncipovanú výbavu a v prípade AMG Line sa potom líši aj vzhľadom nárazníkov. Rozdiely nájdeme aj v interiéri.

Všetky základné detaily o motoroch sa dozviete z priloženej tabuľky. Snáď ale neuškodí spomenúť, že práve základná naftová tisícpäťstovka pochádza z dielne automobilky Renault. Áno, v modeloch B 160 CDI a B 180 CDI nájdete motor, ktorý všetci poznajú napríklad z Méganu 1.5 dCi alebo Dacie Logan. Nemecká automobilka ale určite zapracovala na odladení podľa vlastných dynamických a akustických požiadaviek.

Modelobjemvýkon kW/kkrútiaci momentl/100 km0-100 km/hrýchlosť
B 1801595 cm390/122200 Nm5,69,3 s200 km/h
B 180 BE1595 cm390/122200 Nm5,29,3 s190 km/h
B 2001595 cm3115/156250 Nm5,68,6 s220 km/h
B 220 4Matic1991 cm3135/184300 Nm6,57,5 s225 km/h
B 250 7G-DCT1991 cm3155/211350 Nm6,16,8 s240 km/h
B 200 CNG1991 cm3115/156270 Nm4,3 kg9,2 s200 km/h
B Electric-132/180340 Nm16,6 kWh7,9 s160 km/h
B 160 CDI1461 cm366/90240 Nm4,114,0 s180 km/h
B 180 CDI1461 cm380/109260 Nm4,111,6 s190 km/h
B 180 CDI BE1461 cm380/109260 Nm3,611,6 s190 km/h
B 200 CDI2143 cm3100/136300 Nm4,39,9 s210 km/h
B 220 CDI 7G-DCT2143 cm3130/177350 Nm4,18,3 s224 km/h

Pohon všetkých kolies 4Matic je v ponuke štandardne k modelu B 220 a prikúpiť ho možno ešte k modelom B 250, B 200 CDI a B 220 CDI. Dvojspojková automatická prevodovka 7G-DCT je štandardne v modeloch B 220 CDI a B 250. Čo sa samotnej výbavy týka, samozrejme bola rozšírená predovšetkým bezpečnostná výbava o modernizované predkolízne systémy. K dispozícii je aj oveľa viac príplatkov, napríklad internet na palube a podobne.

Zaujímavé tiež je, že verzie na CNG a elektrinu si zachovali praktickosť päťdverového modelu bez kompromisov v oblasti priestoru pre posádku alebo batožinu. Nádrže na plyn, respektíve akumulátory sú uložené pod podlahou. Technické detaily o týchto modeloch ale Mercedes zverejní až v novembri 2014.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY