vytisknout velikost písma Mercedes-Benz triedy B tiež prešiel faceliftom

Mercedes-Benz triedy B tiež prešiel faceliftom
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz triedy B
  2. Fotogaléria: Mercedes-Benz triedy B

Automobilka Mercedes-Benz predstavuje facelift triedy B, ktorý prvýkrát uvidíme na autosalóne v Paríži. Pod kapotou nájdeme diesely so spotrebou od 3,6 do 5,0 l / 100 km, benzínové motory so spotrebou 5,4 až 6,6 l / 100 km, jednu verziu na CNG a tiež plne elektrický model. Motory poháňajú predné alebo alternatívne všetky kolesá.

14C831_110.jpg14C830_008.jpg14C832_126.jpg

Mercedes modernizovanú triedu B ponúkne v troch líniách výbavy Style, Urban a AMG Line. Keď vynecháme úvahy nad zmyslom AMG paketu na päťdverovom kríženci medzi hatchbackom a MPV s naftovým motorom od Renaultu, každá línia má inak koncipovanú výbavu a v prípade AMG Line sa potom líši aj vzhľadom nárazníkov. Rozdiely nájdeme aj v interiéri.

Všetky základné detaily o motoroch sa dozviete z priloženej tabuľky. Snáď ale neuškodí spomenúť, že práve základná naftová tisícpäťstovka pochádza z dielne automobilky Renault. Áno, v modeloch B 160 CDI a B 180 CDI nájdete motor, ktorý všetci poznajú napríklad z Méganu 1.5 dCi alebo Dacie Logan. Nemecká automobilka ale určite zapracovala na odladení podľa vlastných dynamických a akustických požiadaviek.

Modelobjemvýkon kW/kkrútiaci momentl/100 km0-100 km/hrýchlosť
B 1801595 cm390/122200 Nm5,69,3 s200 km/h
B 180 BE1595 cm390/122200 Nm5,29,3 s190 km/h
B 2001595 cm3115/156250 Nm5,68,6 s220 km/h
B 220 4Matic1991 cm3135/184300 Nm6,57,5 s225 km/h
B 250 7G-DCT1991 cm3155/211350 Nm6,16,8 s240 km/h
B 200 CNG1991 cm3115/156270 Nm4,3 kg9,2 s200 km/h
B Electric-132/180340 Nm16,6 kWh7,9 s160 km/h
B 160 CDI1461 cm366/90240 Nm4,114,0 s180 km/h
B 180 CDI1461 cm380/109260 Nm4,111,6 s190 km/h
B 180 CDI BE1461 cm380/109260 Nm3,611,6 s190 km/h
B 200 CDI2143 cm3100/136300 Nm4,39,9 s210 km/h
B 220 CDI 7G-DCT2143 cm3130/177350 Nm4,18,3 s224 km/h

Pohon všetkých kolies 4Matic je v ponuke štandardne k modelu B 220 a prikúpiť ho možno ešte k modelom B 250, B 200 CDI a B 220 CDI. Dvojspojková automatická prevodovka 7G-DCT je štandardne v modeloch B 220 CDI a B 250. Čo sa samotnej výbavy týka, samozrejme bola rozšírená predovšetkým bezpečnostná výbava o modernizované predkolízne systémy. K dispozícii je aj oveľa viac príplatkov, napríklad internet na palube a podobne.

Zaujímavé tiež je, že verzie na CNG a elektrinu si zachovali praktickosť päťdverového modelu bez kompromisov v oblasti priestoru pre posádku alebo batožinu. Nádrže na plyn, respektíve akumulátory sú uložené pod podlahou. Technické detaily o týchto modeloch ale Mercedes zverejní až v novembri 2014.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY