vytisknout velikost písma Mercedes-Benz sľubuje, že u neho nájdete osemvalcový motor vždy

Mercedes-Benz sľubuje, že u neho nájdete osemvalcový motor vždy

Doba nepraje veľkým motorom. Nielen, že sa vo veľkom znižujú zdvihové objemy, ale znižuje sa aj počet valcov. Mercedes-Benz napriek tomu tvrdí, že svojich zákazníkov o tradičný osemvalec neochudobní a že bude v ponuke nastálo, aj keď značne pozmenený.

Do hry začnú čoraz častejšie vstupovať hybridné systémy, vypínanie valcov a samozrejme sa bude postupne znižovať zdvihový objem, povedal pre magazín Motoring šéf vývoja motorov Mercedesu Thomas Weber.

Veľké motory sú totiž v ohrození kvôli chystaným reguláciám, ktoré majú znížiť priemerné emisie výrobcov na 95 g/km CO2. Dnes takých emisií dosahujú len tie najmenšie spaľovacie motory, pokiaľ sa nejedná o hybrid ale o tradičný pohon.

Podľa šéfa vývoja Mercedesu by raz cestou k záchrane veľkých motorov (a hlavne osemvalcov) mohol byť systém podobný tomu v súčasnej F1. Znižovanie objemu ale nemožno prevádzať do nekonečna, pretože aj osemvalec má svoj prirodzený limit, pod ktorým už nedáva zmysel.

Ak zostaneme pri Mercedese a divízii AMG, tam sa dostal s objemom posledného atmosférického osemvalca na 6,2 litra. Tento motor bol potom nahradený preplňovanou jednotkou s objemom 5,5 litra a následne bol objem znížený na rovné štyri litre. Zníženie objemu niekam pod tri litre už v osemvalcoch príliš zmysel nedáva.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY