vytisknout velikost písma Mercedes-Benz sľubuje, že u neho nájdete osemvalcový motor vždy

Mercedes-Benz sľubuje, že u neho nájdete osemvalcový motor vždy

Doba nepraje veľkým motorom. Nielen, že sa vo veľkom znižujú zdvihové objemy, ale znižuje sa aj počet valcov. Mercedes-Benz napriek tomu tvrdí, že svojich zákazníkov o tradičný osemvalec neochudobní a že bude v ponuke nastálo, aj keď značne pozmenený.

Do hry začnú čoraz častejšie vstupovať hybridné systémy, vypínanie valcov a samozrejme sa bude postupne znižovať zdvihový objem, povedal pre magazín Motoring šéf vývoja motorov Mercedesu Thomas Weber.

Veľké motory sú totiž v ohrození kvôli chystaným reguláciám, ktoré majú znížiť priemerné emisie výrobcov na 95 g/km CO2. Dnes takých emisií dosahujú len tie najmenšie spaľovacie motory, pokiaľ sa nejedná o hybrid ale o tradičný pohon.

Podľa šéfa vývoja Mercedesu by raz cestou k záchrane veľkých motorov (a hlavne osemvalcov) mohol byť systém podobný tomu v súčasnej F1. Znižovanie objemu ale nemožno prevádzať do nekonečna, pretože aj osemvalec má svoj prirodzený limit, pod ktorým už nedáva zmysel.

Ak zostaneme pri Mercedese a divízii AMG, tam sa dostal s objemom posledného atmosférického osemvalca na 6,2 litra. Tento motor bol potom nahradený preplňovanou jednotkou s objemom 5,5 litra a následne bol objem znížený na rovné štyri litre. Zníženie objemu niekam pod tri litre už v osemvalcoch príliš zmysel nedáva.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY