vytisknout velikost písma Mercedes-Benz sľubuje, že u neho nájdete osemvalcový motor vždy

Mercedes-Benz sľubuje, že u neho nájdete osemvalcový motor vždy

Doba nepraje veľkým motorom. Nielen, že sa vo veľkom znižujú zdvihové objemy, ale znižuje sa aj počet valcov. Mercedes-Benz napriek tomu tvrdí, že svojich zákazníkov o tradičný osemvalec neochudobní a že bude v ponuke nastálo, aj keď značne pozmenený.

Do hry začnú čoraz častejšie vstupovať hybridné systémy, vypínanie valcov a samozrejme sa bude postupne znižovať zdvihový objem, povedal pre magazín Motoring šéf vývoja motorov Mercedesu Thomas Weber.

Veľké motory sú totiž v ohrození kvôli chystaným reguláciám, ktoré majú znížiť priemerné emisie výrobcov na 95 g/km CO2. Dnes takých emisií dosahujú len tie najmenšie spaľovacie motory, pokiaľ sa nejedná o hybrid ale o tradičný pohon.

Podľa šéfa vývoja Mercedesu by raz cestou k záchrane veľkých motorov (a hlavne osemvalcov) mohol byť systém podobný tomu v súčasnej F1. Znižovanie objemu ale nemožno prevádzať do nekonečna, pretože aj osemvalec má svoj prirodzený limit, pod ktorým už nedáva zmysel.

Ak zostaneme pri Mercedese a divízii AMG, tam sa dostal s objemom posledného atmosférického osemvalca na 6,2 litra. Tento motor bol potom nahradený preplňovanou jednotkou s objemom 5,5 litra a následne bol objem znížený na rovné štyri litre. Zníženie objemu niekam pod tri litre už v osemvalcoch príliš zmysel nedáva.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY