vytisknout velikost písma Mercedes-Benz sľubuje, že u neho nájdete osemvalcový motor vždy

Mercedes-Benz sľubuje, že u neho nájdete osemvalcový motor vždy

Doba nepraje veľkým motorom. Nielen, že sa vo veľkom znižujú zdvihové objemy, ale znižuje sa aj počet valcov. Mercedes-Benz napriek tomu tvrdí, že svojich zákazníkov o tradičný osemvalec neochudobní a že bude v ponuke nastálo, aj keď značne pozmenený.

Do hry začnú čoraz častejšie vstupovať hybridné systémy, vypínanie valcov a samozrejme sa bude postupne znižovať zdvihový objem, povedal pre magazín Motoring šéf vývoja motorov Mercedesu Thomas Weber.

Veľké motory sú totiž v ohrození kvôli chystaným reguláciám, ktoré majú znížiť priemerné emisie výrobcov na 95 g/km CO2. Dnes takých emisií dosahujú len tie najmenšie spaľovacie motory, pokiaľ sa nejedná o hybrid ale o tradičný pohon.

Podľa šéfa vývoja Mercedesu by raz cestou k záchrane veľkých motorov (a hlavne osemvalcov) mohol byť systém podobný tomu v súčasnej F1. Znižovanie objemu ale nemožno prevádzať do nekonečna, pretože aj osemvalec má svoj prirodzený limit, pod ktorým už nedáva zmysel.

Ak zostaneme pri Mercedese a divízii AMG, tam sa dostal s objemom posledného atmosférického osemvalca na 6,2 litra. Tento motor bol potom nahradený preplňovanou jednotkou s objemom 5,5 litra a následne bol objem znížený na rovné štyri litre. Zníženie objemu niekam pod tri litre už v osemvalcoch príliš zmysel nedáva.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

včera | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY