vytisknout velikost písma Mercedes-Benz sľubuje, že u neho nájdete osemvalcový motor vždy

Mercedes-Benz sľubuje, že u neho nájdete osemvalcový motor vždy

Doba nepraje veľkým motorom. Nielen, že sa vo veľkom znižujú zdvihové objemy, ale znižuje sa aj počet valcov. Mercedes-Benz napriek tomu tvrdí, že svojich zákazníkov o tradičný osemvalec neochudobní a že bude v ponuke nastálo, aj keď značne pozmenený.

Do hry začnú čoraz častejšie vstupovať hybridné systémy, vypínanie valcov a samozrejme sa bude postupne znižovať zdvihový objem, povedal pre magazín Motoring šéf vývoja motorov Mercedesu Thomas Weber.

Veľké motory sú totiž v ohrození kvôli chystaným reguláciám, ktoré majú znížiť priemerné emisie výrobcov na 95 g/km CO2. Dnes takých emisií dosahujú len tie najmenšie spaľovacie motory, pokiaľ sa nejedná o hybrid ale o tradičný pohon.

Podľa šéfa vývoja Mercedesu by raz cestou k záchrane veľkých motorov (a hlavne osemvalcov) mohol byť systém podobný tomu v súčasnej F1. Znižovanie objemu ale nemožno prevádzať do nekonečna, pretože aj osemvalec má svoj prirodzený limit, pod ktorým už nedáva zmysel.

Ak zostaneme pri Mercedese a divízii AMG, tam sa dostal s objemom posledného atmosférického osemvalca na 6,2 litra. Tento motor bol potom nahradený preplňovanou jednotkou s objemom 5,5 litra a následne bol objem znížený na rovné štyri litre. Zníženie objemu niekam pod tri litre už v osemvalcoch príliš zmysel nedáva.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY