vytisknout velikost písma Mercedes-Benz SLS AMG GT Final Edition: posledných 350 kusov

Automobilka Mercedes-Benz sa lúči so svojim novodobým Gullwingom špeciálnou sériou.
Mercedes-Benz SLS AMG GT Final Edition: posledných 350 kusov

Po štyroch rokoch sa pomaly uzatvára kapitola života jedného z najpozoruhodnejších športových automobilov súčasnosti. Model Mercedes-Benz SLS AMG oslávil svoju premiéru na frankfurtskom autosalóne v roku 2009 a o tri roky neskôr sa v Paríži objavilo jeho plne elektrické prevedenie Mercedes-Benz SLS AMG Electric.

Mercedes SLS Final 1.jpgMercedes SLS Final 2.jpgMercedes SLS Final 3.jpgMercedes SLS Final 4.jpgMercedes SLS Final 5.jpg
SLS AMG GT Final Edition sa predstaví po boku sedanu S65 AMG

Záverečná séria Mercedes-Benz SLS AMG GT Final Edition bude obmedzená na 350 kusov a vychádzať má z aktuálneho prevedenia SLS AMG GT, o ktorého pohon sa stará osemvalec s objemom 6,3 la výkonom 591 koní (435 kW). Na prvý pohľad si na vozoch všimneme lízatka pod upraveným predným nárazníkom a kapoty vyrobených z uhlíkových kompozitov. Vnútorné časti hlavných svetlometov boli zatmavené a veko batožinového priestoru sa dočkalo nového prítlačného krídla.

Séria Mercedes-Benz SLS AMG GT Final Edition bude vrátane cien a ostatných náležitostí predstavená súbežne na autosalónoch v Tokiu a Los Angeles, kde sa v premiére objaví po boku nového sedanu Mercedes-Benz S65 AMG.

Na miesto radu SLS AMG by mal nastúpiť menší model vyvíjaný pod kódovým označením C190, ktorý by sa mohol volať SLC. O jeho pohon sa podľa všetkého postará novovyvinutý osemvalec AMG s objemom 4,0 l a prepĺňaným dvojicou turbodúchadiel.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY