vytisknout velikost písma Mercedes-Benz SL 400: menej objemu, viac výkonu

Roadster Mercedes-Benz strieda základne verzie: namiesto doterajšieho SL 350 prichádza SL 400 s novým motorom.
Mercedes-Benz SL 400: menej objemu, viac výkonu

Až pred niekoľkými hodinami sme vám predbežne predstavili budúcu generáciu radu Mercedes-Benz striedy SL, avšak tá zatiaľ zostáva hudbou vzdialenej budúcnosti. Teraz však nastupuje model Mercedes-Benz SL 400, ktorý sa stáva novým najdostupnejším prevedením súčasnej generácie triedy SL. O jeho pohon sa stará zážihový šesťvalec s objemom 3,0 l a prepĺňaním dvojicou turbodúchadiel.

Dosahuje výkon 245 kW (5 250 - 6 000 ot./min.) a krútiaceho momentu 480 Nm (1 600 - 4 000 ot./min.), čo je o 20 kW, resp. 110 Nm viac než u súčasného SL 350 s objemom o pol litra vyšším. Maximálna rýchlosť novinky zostáva obmedzená na 250 km/h, ale zrýchlenie z 0 na 100 km/h sa skrátilo z 5,9 na 5,2 s. Priemerná spotreba modelu Mercedes-Benz SL 400 má pritom činiť 7,3 l, pričom u dnešného SL 350 výrobca v aktuálnej brožúre v priemernej spotrebe uvádza rozpätie 7,5 až 6,8.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY