vytisknout velikost písma Mercedes-Benz SL 400: menej objemu, viac výkonu

Roadster Mercedes-Benz strieda základne verzie: namiesto doterajšieho SL 350 prichádza SL 400 s novým motorom.
Mercedes-Benz SL 400: menej objemu, viac výkonu

Až pred niekoľkými hodinami sme vám predbežne predstavili budúcu generáciu radu Mercedes-Benz striedy SL, avšak tá zatiaľ zostáva hudbou vzdialenej budúcnosti. Teraz však nastupuje model Mercedes-Benz SL 400, ktorý sa stáva novým najdostupnejším prevedením súčasnej generácie triedy SL. O jeho pohon sa stará zážihový šesťvalec s objemom 3,0 l a prepĺňaním dvojicou turbodúchadiel.

Dosahuje výkon 245 kW (5 250 - 6 000 ot./min.) a krútiaceho momentu 480 Nm (1 600 - 4 000 ot./min.), čo je o 20 kW, resp. 110 Nm viac než u súčasného SL 350 s objemom o pol litra vyšším. Maximálna rýchlosť novinky zostáva obmedzená na 250 km/h, ale zrýchlenie z 0 na 100 km/h sa skrátilo z 5,9 na 5,2 s. Priemerná spotreba modelu Mercedes-Benz SL 400 má pritom činiť 7,3 l, pričom u dnešného SL 350 výrobca v aktuálnej brožúre v priemernej spotrebe uvádza rozpätie 7,5 až 6,8.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY