vytisknout velikost písma Mercedes-Benz SL 400: menej objemu, viac výkonu

Roadster Mercedes-Benz strieda základne verzie: namiesto doterajšieho SL 350 prichádza SL 400 s novým motorom.
Mercedes-Benz SL 400: menej objemu, viac výkonu

Až pred niekoľkými hodinami sme vám predbežne predstavili budúcu generáciu radu Mercedes-Benz striedy SL, avšak tá zatiaľ zostáva hudbou vzdialenej budúcnosti. Teraz však nastupuje model Mercedes-Benz SL 400, ktorý sa stáva novým najdostupnejším prevedením súčasnej generácie triedy SL. O jeho pohon sa stará zážihový šesťvalec s objemom 3,0 l a prepĺňaním dvojicou turbodúchadiel.

Dosahuje výkon 245 kW (5 250 - 6 000 ot./min.) a krútiaceho momentu 480 Nm (1 600 - 4 000 ot./min.), čo je o 20 kW, resp. 110 Nm viac než u súčasného SL 350 s objemom o pol litra vyšším. Maximálna rýchlosť novinky zostáva obmedzená na 250 km/h, ale zrýchlenie z 0 na 100 km/h sa skrátilo z 5,9 na 5,2 s. Priemerná spotreba modelu Mercedes-Benz SL 400 má pritom činiť 7,3 l, pričom u dnešného SL 350 výrobca v aktuálnej brožúre v priemernej spotrebe uvádza rozpätie 7,5 až 6,8.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY