vytisknout velikost písma Mercedes-Benz S65 AMG: špičkový dvanásťvalec sľubuje 11,9 l/100 km

Automobilka Mercedes-Benz zverejnila podrobnosti k svojmu najdrahšiemu prevedeniu veľkého sedanu triedy S.
Mercedes-Benz S65 AMG: špičkový dvanásťvalec sľubuje 11,9 l/100 km

O prípravách športovo ladeného dvanásťvalca s tradičným označením Mercedes-Benz S65 AMG sme vás predbežne informovali už začiatkom augusta, až teraz ale môžeme byť konkrétnejší. Špičková verzia prichádza ešte len štyri roky po svojom predchodcovi a svetovú výstavnú premiéru si odbije na blížiacich sa autosalónoch v Los Angeles a Tokiu.

Mercedes S65 AMG 2014 (13).jpgMercedes S65 AMG 2014 (5).jpgMercedes S65 AMG 2014 (2).jpgMercedes S65 AMG 2014 (15).jpgMercedes S65 AMG 2014 (21).jpgMercedes S65 AMG 2014 (16).jpg
Vozidlá S65 AMG budú vznikať u AMG v Affalterbachu s výrazným podielom ručnej práce

Vzhľad vozidla neprináša žiadne prekvapenie a do značnej miery vychádza zo slabšieho prevedenia Mercedes-Benz S63 AMG predstaveného tento rok v júli. Pripravte sa na impozantný vzhľad ohromnej ​​karosérie s agresívne strihaným predným nárazníkom a radom chrómovaných ozdobných prvkov. To skutočne najpôsobivejšie sa ale skrýva pod prednou kapotou.

Tam sa nachádza vidlicový dvanásťvalec s objemom 6,0 l, dvojicou turbodúchadiel a výkonom 630 koní (463 kW) v rozmedzí 4 800 až 5 400 ot./min., čo približne zodpovedá našim doterajším odhadom. Najvyšší krútiaci moment rovných 1 000 Nm je k dispozícii od 2 300 do 4 300 ot./min. Výrobca tvrdí, že nový S65 AMG je "svetovo najhospodárnejším výkonným cestovným dvanásťvalcom".

Mercedes S65 AMG 2014 (20).jpgMercedes S65 AMG 2014 (19).jpgMercedes S65 AMG 2014 (3).jpgMercedes S65 AMG 2014 (7).jpgMercedes S65 AMG 2014 (8).jpgMercedes S65 AMG 2014 (10).jpg
Mercedes-Benz S65 AMG: impozantný v každom ohľade

Na tento robustný agregát nadväzuje známa sedemstupňová automatická prevodovka 7G-TRONIC, s ktorou vozidlo spoľahlivo dosiahne elektronicky obmedzený rýchlosť 250 km/h a z 0 na 100 km/h zrýchli za 4,3 s. Priemerná spotreba má pritom činiť 11,9 l/100 km, emisie CO2 potom 279 g/km. Štandardom sú dvadsaťpalcové liate ráfiky obúvajúce pneumatiky o rozmere 255/40 vpredu a 285/35 vzadu. S ohľadom na výkony motora a hmotnosť vozidla si možno priplatiť za posilnenú brzdovú sústavu s uhlíkovo-keramickými kotúčmi.

Samozrejmosťou je artiléria komfortných a bezpečnostných elektronických sústav vrátane špeciálne naprogramovaného ESP aktívne upravujúceho správanie v zákrutách selektívnym pribrzďovaním kolies. Vozidlo bude k dispozícii výhradne s predĺženým rázvorom náprav a jeho cena začína v Nemecku na 232 050 eurách vrátane dane.

Mercedes S65 AMG 2014 (1).jpgMercedes S65 AMG 2014 (11).jpgMercedes S65 AMG 2014 (12).jpgMercedes S65 AMG 2014 (14).jpgMercedes S65 AMG 2014 (17).jpgMercedes S65 AMG 2014 (18).jpg

Mercedes S65 AMG 2014 (4).jpgMercedes S65 AMG 2014 (6).jpgMercedes S65 AMG 2014 (9).jpg
Mercedes-Benz S65 AMG

 

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY