vytisknout velikost písma Mercedes-Benz S65 AMG: špičkový dvanásťvalec sľubuje 11,9 l/100 km

Automobilka Mercedes-Benz zverejnila podrobnosti k svojmu najdrahšiemu prevedeniu veľkého sedanu triedy S.
Mercedes-Benz S65 AMG: špičkový dvanásťvalec sľubuje 11,9 l/100 km

O prípravách športovo ladeného dvanásťvalca s tradičným označením Mercedes-Benz S65 AMG sme vás predbežne informovali už začiatkom augusta, až teraz ale môžeme byť konkrétnejší. Špičková verzia prichádza ešte len štyri roky po svojom predchodcovi a svetovú výstavnú premiéru si odbije na blížiacich sa autosalónoch v Los Angeles a Tokiu.

Mercedes S65 AMG 2014 (13).jpgMercedes S65 AMG 2014 (5).jpgMercedes S65 AMG 2014 (2).jpgMercedes S65 AMG 2014 (15).jpgMercedes S65 AMG 2014 (21).jpgMercedes S65 AMG 2014 (16).jpg
Vozidlá S65 AMG budú vznikať u AMG v Affalterbachu s výrazným podielom ručnej práce

Vzhľad vozidla neprináša žiadne prekvapenie a do značnej miery vychádza zo slabšieho prevedenia Mercedes-Benz S63 AMG predstaveného tento rok v júli. Pripravte sa na impozantný vzhľad ohromnej ​​karosérie s agresívne strihaným predným nárazníkom a radom chrómovaných ozdobných prvkov. To skutočne najpôsobivejšie sa ale skrýva pod prednou kapotou.

Tam sa nachádza vidlicový dvanásťvalec s objemom 6,0 l, dvojicou turbodúchadiel a výkonom 630 koní (463 kW) v rozmedzí 4 800 až 5 400 ot./min., čo približne zodpovedá našim doterajším odhadom. Najvyšší krútiaci moment rovných 1 000 Nm je k dispozícii od 2 300 do 4 300 ot./min. Výrobca tvrdí, že nový S65 AMG je "svetovo najhospodárnejším výkonným cestovným dvanásťvalcom".

Mercedes S65 AMG 2014 (20).jpgMercedes S65 AMG 2014 (19).jpgMercedes S65 AMG 2014 (3).jpgMercedes S65 AMG 2014 (7).jpgMercedes S65 AMG 2014 (8).jpgMercedes S65 AMG 2014 (10).jpg
Mercedes-Benz S65 AMG: impozantný v každom ohľade

Na tento robustný agregát nadväzuje známa sedemstupňová automatická prevodovka 7G-TRONIC, s ktorou vozidlo spoľahlivo dosiahne elektronicky obmedzený rýchlosť 250 km/h a z 0 na 100 km/h zrýchli za 4,3 s. Priemerná spotreba má pritom činiť 11,9 l/100 km, emisie CO2 potom 279 g/km. Štandardom sú dvadsaťpalcové liate ráfiky obúvajúce pneumatiky o rozmere 255/40 vpredu a 285/35 vzadu. S ohľadom na výkony motora a hmotnosť vozidla si možno priplatiť za posilnenú brzdovú sústavu s uhlíkovo-keramickými kotúčmi.

Samozrejmosťou je artiléria komfortných a bezpečnostných elektronických sústav vrátane špeciálne naprogramovaného ESP aktívne upravujúceho správanie v zákrutách selektívnym pribrzďovaním kolies. Vozidlo bude k dispozícii výhradne s predĺženým rázvorom náprav a jeho cena začína v Nemecku na 232 050 eurách vrátane dane.

Mercedes S65 AMG 2014 (1).jpgMercedes S65 AMG 2014 (11).jpgMercedes S65 AMG 2014 (12).jpgMercedes S65 AMG 2014 (14).jpgMercedes S65 AMG 2014 (17).jpgMercedes S65 AMG 2014 (18).jpg

Mercedes S65 AMG 2014 (4).jpgMercedes S65 AMG 2014 (6).jpgMercedes S65 AMG 2014 (9).jpg
Mercedes-Benz S65 AMG

 

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY