vytisknout velikost písma Mercedes-Benz S63 AMG Coupé má po tuningu od Mansory 900 koní

Mercedes-Benz S63 AMG Coupé má po tuningu od Mansory 900 koní

Verte alebo nie, ale tuner Mansory sa tentoraz držal celkom pri zemi. Áno, auto má možno až príliš výrazný bodykit, ale na pomery Mansory je to veľmi decentný a skoro až nenápadný styling. Dokonca auto nevyzerá ani ako čmeliak... Dôležité veci sa tentoraz dejú opäť pod kapotou.

mansory s63 amg (1).jpgmansory s63 amg (2).jpgmansory s63 amg (3).jpgV Mansory sa tenotkrát držali nezvyčajne pri zemi, auto nalakovali len jedným decentným tónom a odpustili si aj brutálne krídla a bodykity. V motorovom priestore ale neostal kameň na kameni, respektíve ojnice na hriadeli

Mercedes-Benz S63 AMG Coupé nie je auto, ktoré by len tak niekto označil za nedôstojne pomalé. Dvakrát preplňovaný osemvalec 5,5 l dáva v sériovom stave výkon 585 koní a krútiaci moment 900 Nm, ale to samozrejme zákazníkom Mansory nestačí.

V Mansory vymenili vnútornosti motora. Nový je kľukový hriadeľ, ojnice, ložiská, turbodúchadlá, sanie, výfuk, riadiaca jednotka... Vlastne z pôvodného motora zostal len blok a piesty. Výsledkom sú dva stupne výkonu. Môžete mať základný upgrade na 720 koní a 1100 Nm.

Ak vám to ale nestačí, výkon sa dá zdvihnúť až na 900 koní v 5700 ot./min. a krútiaci moment vzrastie na 1430 Nm. V záujme životnosti prevodovky je ale elektronicky znížený na 1300 Nm v rozmedzí 1600 až 5700 ot./min. Akcelerácia na stovku sa odohrá už za 3,3 sekundy a maximálna rýchlosť je obmedzená na 300 km/h.

mansory s63 amg (5).jpgmansory s63 amg (6).jpgmansory s63 amg (4).jpgmansory s63 amg (7).jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY