vytisknout velikost písma Mercedes-Benz S600: vlajková loď prichádza s 530 koňmi a 830 Nm

Najluxusnejšie prevedenie špičkového radu Mercedes-Benz triedy S (W222) je tu. Nepôjde ale toľko čo S 63 AMG alebo S 65 AMG...
Mercedes-Benz S600: vlajková loď prichádza s 530 koňmi a 830 Nm

Už vlani v lete sme pre vás zhrnuli všetky dostupné údaje k luxusnej verzii nového radu Mercedes-Benz triedy S (W222). Od tej doby sa toho ale veľa udialo, a tak sme vám už mohli vo všetkých detailoch predstaviť športovo strihaný osemvalec Mercedes-Benz S 63 AMG aj dvanásťvalec Mercedes-Benz S 65 AMG. Na program dňa teraz prichádza luxusný Mercedes-Benz S600, ktorý bude oficiálne predstavený už o týždeň na autosalóne v Detroite.

Ak neberieme do úvahy pripravovaný S600 Pullman, ktorý ale na trhu zastúpi skôr "zabehnutú" značku Maybach, zaujme úlohu najluxusnejšieho Mercedesu práve model S 600. Pripomeňme, že pripojené zábery pochádzajú z odtajnenej oficiálnej brožúry, v ktorej sa objavila aj tabuľka základných technických údajov. Z uvedených informácií je dobre viditeľné, že vozidlá S 600 sa budú od "civilných" verzií S 300 a S 400 Hybrid na prvý pohľad líšiť iba emblémami S600 a V12 a dvoma pármi koncoviek výfukov.

Mercedes S600 2014 1.jpgMercedes S600 2014 2.jpgMercedes S600 2014 3.jpg
Mercedes-Benz S 600 na prvých fotografiách

Nový, na luxus zameraný model Mercedes-Benz S 600 bude poháňaný podobným motorom, ako vrcholný S 65 AMG. Pôjde teda o dvojnásobne preplňovaný dvanásťvalec s objemom 5 980 ccm, výkonom 530 koní (390 kW) v rozmedzí 4 900 až 5 300 ot./min. a krútiacim momentom 830 Nm od 1 900 do 4 000 ot./min., čo znamená hodnoty o 100 koní, resp. 170 Nm nižšie ako pri verzii S 65 AMG.

S 600 bude ale oproti S 65 AMG zároveň o 65 kg ľahší, takže rozdiel v zrýchlení z 0 na 100 km/h nie je nijako dramatický (4,6 vs. 4,3 s), navyše najvyššia rýchlosť je obmedzená na zhodných 250 km/h Mercedes-Benz S 600 pritom vykáže priemernú spotrebu 11,3 l/100 km, takže bude o 0,6 l/100 km hospodárnejší ako S 65 AMG. Na rozdiel od verzií S 63 AMG a S 65 AMG bude nový Mercedes-Benz S 600 osadený prevodovkou 7G-Tronic Plus namiesto skrine AMG Speedshift MCT 7.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY