vytisknout velikost písma Mercedes-Benz S Coupé Concept: ohromný​​ a prekvapivo elegantný

Na stánku Mercedes-Benz sa vo Frankfurte objavila tiež štúdia dvojdverového prevedenia triedy S.
Mercedes-Benz S Coupé Concept: ohromný​​ a prekvapivo elegantný
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz S Coupé
  2. Fotogalerie (30 snímků)

Tak to vyzerá, že dni rady MB CL by mohli byť zrátané, pretože štúdia veľkého kupé Mercedes-Benz nesie oficiálne označenie Concept S-Class Coupé, takže výrobca zrejme mieni podržať tentoraz tento model v rámci triedy S. Pokiaľ ale sériové prevedenie bude vyzerať takto, určite táto administratívna zmena nikomu vadiť nebude. Podľa nás sa totiž štúdia kupé triedy S vyslovene podarila. Pripomeňme, že o premenovanie CL na S Coupé sa hovorilo už pri príchode existujúcej generácie Mercedes-Benz CL v roku 2010...

_DSC0222.JPG_DSC0228.JPG_DSC0230.JPG_DSC0224.JPG_DSC0225.JPG_DSC0232.JPG
Mercedes-Benz Concept S-Class Coupé pri svojej premiére na autosalóne vo Frankfurte

Novinka stojí na podvozku s rázvorom náprav 2 945 mm a je 5 050 mm dlhá, 1 958 mm široká a 1 409 mm vysoká, takže ide o skutočne veľké auto. Na prvý pohľad však napriek tomu pôsobí ľahkým a dynamickým dojmom. Nízkej prove dominuje výrazná, široká maska ​​chladiča, strecha miernym oblúkom prechádza do zaobleného, postupne sa zvažujúceho zadku korunovaného úzkymi združenými svetlami.

_DSC0229.JPG_DSC0236.JPGMercedes S Coupe Concept 04.jpg
Palubná doska pripomína sedan triedy S veľmi výrazne

Boky karosérie prestupujú dva plytké prelisy, ktoré sa smerom vzad približujú a miznú v mohutne rozšírených zadných blatníkoch, impozantnému dojmu pridávajú tiež úzke spätné zrkadlá a 21-palcové liate ráfiky obúvajúce pneumatiky o rozmere 265/35 vpredu a 295/35 vzadu. Pod dlhou kapotou sa skrýva zážihový osemvalec s objemom 4,6 l a prepĺňaním, dvojicou turbodúchadiel s výkonom 455 koní (335 kW) a krútiacim momentom vrcholiacim na hodnote 700 Nm.

_DSC0223.JPG_DSC0226.JPG_DSC0227.JPG

Ak vám súvislosť medzi touto štúdiou a sedanom Mercedes-Benz triedy S pri prvom pohľade doteraz unikala, potom sa pozrite do útrob vozidla. Palubná doska je totiž pri koncepte S Coupé takmer rovnaká ako pri sedane, a to vrátane dvoch ohromných monitorov v úlohe prístrojového štítu. Za zmienku stoja tiež zdanlivo jednodielne predné sedadlá a vybrané materiály čalúnenia dverí, palubnej dosky aj strechy.

_DSC0233.JPG_DSC0231.JPG_DSC0234.JPG

Sústava Intelligent Drive využíva dvojicu kamier pre sledovanie vozovky pred vozidlom a jej údaje okrem iného pripraví adaptívne pruženie Magic Body Control na blížiace sa nerovnosti. Sériové prevedenie tohto modelu sa s najväčšou pravdepodobnosťou predstaví na januárovom autosalóne v Detroite.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

včera | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY