vytisknout velikost písma Mercedes-Benz S 63 AMG Coupé zvládne stovku za 3,9 s

Mercedes-Benz S 63 AMG Coupé zvládne stovku za 3,9 s

Po premiére "základného" Mercedesu-Benz S v prevedení Coupé, ktorú si tento model odbil v Ženeve, nasleduje odhalenie ďalšej varianty. Tá tentoraz pochádza z dielne AMG, nesie označenie S 63 a pod kapotou má dvakrát preplňovaný osemvalcový motor naladený na 585 koní a 900 Nm.

Novinka má namierené na aprílový autosalón v New Yorku, Mercedes však už teraz zverejnil všetky podrobnosti. Podobne ako pri niektorých predchádzajúcich modeloch AMG príde na trh S 63 AMG Coupé v dvoch verziách. Jedna dostane klasický pohon zadnej nápravy, druhá bude vybavená systémom 4MATIC. V oboch prípadoch ale ponúkne osemvalec rovnaké parametre, o ktorých už bola reč. Doplňme len to, že výkon dosahuje svoje maximum pri 5500 ot./min, krútiaci moment vrcholí v rozmedzí od 2250 do 3750 ot./min.

Zadokolka zvládne šprint z nuly na stovku za 4,3 s, prevedenie 4MATIC vie byť o štyri desatiny sekundy lepšie. Hoci potenciál auta leží pomerne vysoko, obmedzovač vás cez obligátnu hranicu 250 km/h nepustí. Čo sa spotreby týka, kombinovaná prevádzka má podľa tabuliek stáť vodiča 10,1 l/100 km, respektíve 10,3 l/100 km ak zvolíte štvorkolku. Motor spolupracuje so sedemstupňovou automatickou prevodovkou AMG Speedshift MCT.

Pre začiatok bude opäť pripravená séria Edition 1. Tá zahŕňa okrem príslušných plakiet tiež svetlá zložené z kryštálov Swarovski, čalúnenie prvotriednou kožou Nappa, Night View Assist Plus alebo drevené dekory.

Do predaja sa ako prvá pozrie verzia 4MATIC, a to už v apríli. Zadokolka bude nasledovať v júli.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY