vytisknout velikost písma Mercedes-Benz S 63 AMG Coupé zvládne stovku za 3,9 s

Mercedes-Benz S 63 AMG Coupé zvládne stovku za 3,9 s

Po premiére "základného" Mercedesu-Benz S v prevedení Coupé, ktorú si tento model odbil v Ženeve, nasleduje odhalenie ďalšej varianty. Tá tentoraz pochádza z dielne AMG, nesie označenie S 63 a pod kapotou má dvakrát preplňovaný osemvalcový motor naladený na 585 koní a 900 Nm.

Novinka má namierené na aprílový autosalón v New Yorku, Mercedes však už teraz zverejnil všetky podrobnosti. Podobne ako pri niektorých predchádzajúcich modeloch AMG príde na trh S 63 AMG Coupé v dvoch verziách. Jedna dostane klasický pohon zadnej nápravy, druhá bude vybavená systémom 4MATIC. V oboch prípadoch ale ponúkne osemvalec rovnaké parametre, o ktorých už bola reč. Doplňme len to, že výkon dosahuje svoje maximum pri 5500 ot./min, krútiaci moment vrcholí v rozmedzí od 2250 do 3750 ot./min.

Zadokolka zvládne šprint z nuly na stovku za 4,3 s, prevedenie 4MATIC vie byť o štyri desatiny sekundy lepšie. Hoci potenciál auta leží pomerne vysoko, obmedzovač vás cez obligátnu hranicu 250 km/h nepustí. Čo sa spotreby týka, kombinovaná prevádzka má podľa tabuliek stáť vodiča 10,1 l/100 km, respektíve 10,3 l/100 km ak zvolíte štvorkolku. Motor spolupracuje so sedemstupňovou automatickou prevodovkou AMG Speedshift MCT.

Pre začiatok bude opäť pripravená séria Edition 1. Tá zahŕňa okrem príslušných plakiet tiež svetlá zložené z kryštálov Swarovski, čalúnenie prvotriednou kožou Nappa, Night View Assist Plus alebo drevené dekory.

Do predaja sa ako prvá pozrie verzia 4MATIC, a to už v apríli. Zadokolka bude nasledovať v júli.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY