vytisknout velikost písma Mercedes-Benz S 63 AMG Coupé zvládne stovku za 3,9 s

Mercedes-Benz S 63 AMG Coupé zvládne stovku za 3,9 s

Po premiére "základného" Mercedesu-Benz S v prevedení Coupé, ktorú si tento model odbil v Ženeve, nasleduje odhalenie ďalšej varianty. Tá tentoraz pochádza z dielne AMG, nesie označenie S 63 a pod kapotou má dvakrát preplňovaný osemvalcový motor naladený na 585 koní a 900 Nm.

Novinka má namierené na aprílový autosalón v New Yorku, Mercedes však už teraz zverejnil všetky podrobnosti. Podobne ako pri niektorých predchádzajúcich modeloch AMG príde na trh S 63 AMG Coupé v dvoch verziách. Jedna dostane klasický pohon zadnej nápravy, druhá bude vybavená systémom 4MATIC. V oboch prípadoch ale ponúkne osemvalec rovnaké parametre, o ktorých už bola reč. Doplňme len to, že výkon dosahuje svoje maximum pri 5500 ot./min, krútiaci moment vrcholí v rozmedzí od 2250 do 3750 ot./min.

Zadokolka zvládne šprint z nuly na stovku za 4,3 s, prevedenie 4MATIC vie byť o štyri desatiny sekundy lepšie. Hoci potenciál auta leží pomerne vysoko, obmedzovač vás cez obligátnu hranicu 250 km/h nepustí. Čo sa spotreby týka, kombinovaná prevádzka má podľa tabuliek stáť vodiča 10,1 l/100 km, respektíve 10,3 l/100 km ak zvolíte štvorkolku. Motor spolupracuje so sedemstupňovou automatickou prevodovkou AMG Speedshift MCT.

Pre začiatok bude opäť pripravená séria Edition 1. Tá zahŕňa okrem príslušných plakiet tiež svetlá zložené z kryštálov Swarovski, čalúnenie prvotriednou kožou Nappa, Night View Assist Plus alebo drevené dekory.

Do predaja sa ako prvá pozrie verzia 4MATIC, a to už v apríli. Zadokolka bude nasledovať v júli.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY