vytisknout velikost písma Mercedes-Benz premenuje SUV ML na GLE už budúci rok

Mercedes-Benz premenuje SUV ML na GLE už budúci rok

Je zvláštne, koľko automobiliek sa chytilo trendu radikálnych zmien názvov svojich modelov. Mercedes-Benz v poslednej dobe zmenil napríklad modely CLK na E Coupé a CL na S Coupé. Ďalšie na rade je SUV ML, ktoré sa vraj už budúci rok v rámci faceliftu premenuje na GLE.

Aspoň to teda tvrdí magazín Car and Driver a odvoláva sa na svoje zdroje. Má to ale logiku, pretože Mercedes sa rozhodol názvy modelov zjednocovať. Dvojdverové sa budú nazývať Coupé podľa triedy, z ktorej vychádzajú, všetky SUV zasa ponesú označenie GL.

Rad SUV tak bude obsahovať modely GLA, GLC, GLE a neskôr možno aj GLS, ktoré môže nahradiť súčasné GL. K triede GLE dorazí ešte model GLE Coupé, čo bude konkurencia pre BMW X6.

Mercedes-Benz sa vydáva vlastne presne opačným smerom ako BMW, ktoré naopak pre každú karosársku variantu jedného modelu zavádza novú modelovú radu.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY