vytisknout velikost písma Mercedes-Benz predstavuje nové svetlá. Zložené sú z 24 diód

Mercedes-Benz predstavuje nové svetlá. Zložené sú z 24 diód

Mercedes chystá facelift modelov CLS a CLS Shooting Brake. Na konkrétne informácie týkajúce sa tejto modernizácie si musíme ešte počkať, aktuálne však automobilka zverejnila detaily o nových svetlometoch, ktoré budú jednou z noviniek v omladenom prevedení. V nedávnej dobe pretriasané lasery to síce nie sú, napriek tomu majú zaručene čo ponúknuť.

Mercedes v podstate týmto systémom nasleduje Matrix LED, teda svetlá predstavené na modernizovanej A8. Finta spočíva v tom, že svetlomety obsahujú diódy a tie sú ovládané samostatne a úplne nezávisle. Konkrétne v Mercedese je každé svetlo zložené zo 24 diód. Zdrojom informácií je kamera a štyri riadiace jednotky, systém je schopný zmeniť nastavenie až stokrát za sekundu.

Výhodou takýchto riešení (na rozdiel napríklad od Lexusu) je schopnosť odcloniť protiidúce auto, všetko sa ale deje čisto elektronicky. Spomínaný Lexus používa akési "tienidlo" a natáčaciu šošovku, teda jemnú mechaniku.

Mercedes označil svoj systém ako Multibeam LED Headlamps. Novinka je schopná osvietiť cestu až na vzdialenosť 485 metrov. Samozrejmosťou je tiež prepojenie s GPS, takže sa svetlá upravujú podľa toho, v akom prostredí sa vozidlo aktuálne pohybuje.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY