vytisknout velikost písma Mercedes-Benz predstavil ťahač schopný autonómnej jazdy

Autá, ktoré budú schopné jazdy bez zásahov vodiča, sú pre výrobcov pomerne atraktívnou záležitosťou. Okrem spoločnosti Google, ktorá chystá vlastný špeciál, už existuje napríklad samostatný Nissan Leaf a spomenúť môžeme tiež napríklad Volvo, ktoré aktuálne testuje autonómne vozidlá v reálnej prevádzke. Mercedes sa včera ukázal s prvým reálnym testom ťahača schopného samostatnej jazdy.

Stalo sa tak na diaľnici A14 neďaleko Magdeburgu. Systém kombinuje známe záležitosti typu stráženia jazdných pruhov, adaptívneho tempomatu alebo stabilizácie. Navyše je tu tzv. Predictive Powertrain Control, čo je vec, ktorá sleduje cestu a podľa aktuálneho diania upravuje chod hnacieho reťazca. Nákladný prototyp je schopný ísť maximálnou rýchlosťou 85 km/h.

Mercedes predpokladá, že by sa autonómne nákladné vozidlá mohli objaviť v praxi do desiatich rokov. V ceste však nestoja iba technické problémy, veľkou prekážkou je tiež legislatíva. Ak sa to všetko podarí, majú sa z vodičov kamiónov stať kombinovaní pracovníci, ktorí miesto mnohých hodín za volantom budú môcť vybavovať administratívne úlohy.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY