vytisknout velikost písma Mercedes-Benz GLK Carlsson: decentné, ale rozsiahle ladenie

Jeden z dvorných ladičov automobilov značky Mercedes-Benz prichádza so sadou vylepšení pre aktuálnu triedu GLK.
Mercedes-Benz GLK Carlsson: decentné, ale rozsiahle ladenie

Keď sa povie firma Carlsson, možno si spomeniete na ešte len pred niekoľkými týždňami predstavenú stavbu Mercedes-Benz triedy S Carlsson. Na nedávno skončenom autosalóne v Essene však táto spoločnosť vystavila tiež sadu svojich modifikácií určenú pre v marci faceliftovaný Mercedes-Benz triedy GLK. Žiadnu divočinu nečakajte, napriek tomu je táto sada celkom rozsiahla.

Mercedes GLK Carlsson 1.jpgMercedes GLK Carlsson 2.jpgMercedes GLK Carlsson 3.jpgMercedes GLK Carlsson 4.jpgMercedes GLK Carlsson 5.jpgMercedes GLK Carlsson 6.jpg
Mercedes-Benz GLK v čerstvom ladení od firmy Carlsson

Začína sa samozrejme na sústave aerodynamických doplnkov pozostávajúcej z upravených nárazníkov s lízatkom vpredu a chrómovaným rámovaním difúzora vzadu. Kapote pritom dominuje logo Carlsson namiesto trojcípej hviezdy v maske a špecifické pásy LED pre denné svietenie. Priplácať možno tiež za športovo ladený podvozok so zníženým a tuhším pružením.

K dispozícii je tiež škála zliatinových ráfikov s priemerom 18 až 21 palcov a upravený výfukový trakt z nerezovej ocele. Hoci to na snímkach nevidíme, interiér sa údajne dočkal hliníkových pedálov, špecifických koberčekov a podsvietených prahových líšt, pričom je možné vyberať aj z rôznych druhov čalúnenia a dekoračných obkladov. Vznetový štvorvalec GLK 220 CDI posilní na 204 koní (150 kW) a 500 Nm, čo je o nejakých 34 koní (25 kW), resp. 100 Nm viac než v štandarde.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY