vytisknout velikost písma Mercedes-Benz GLK 260: čínsky úder proti nemeckej konkurencii

Doby, kedy sa v Číne vyrábali hlavne dávno vyradené modely automobiliek z civilizovaného sveta, sú preč...

Čínski spotrebitelia už zrejme nepotrebujú kópie európskych veľkých SUV opatrené dýchavičnými motormi s pôvodom v dávnoveku konštrukcie japonských pohonných jednotiek, chcú viac. Čas beží ďalej a v oblasti prémiových kompaktných SUV teraz v Číne dominujú modely BMW X1 a Audi Q3 s výkonnými, ale hospodárnymi preplňovanými štvorvalcami. Tomuto trendu sa teraz pokúsi vyhovieť miestna odnož koncernu Daimler AG.

Mercedes GLK 260 1.jpgMercedes GLK 260 2.jpgMercedes GLK 260 3.jpg
Mercedes-Benz GLK 260 sa v Číne začne predávať na sklonku tohto roka

Firma Beijing-Benz opúšťa doteraz produkované radové šesťvalce a proti čerstvej konkurencii plánuje nasadiť model Mercedes-Benz GLK 260. Predávať sa má od sklonku tohto roka a ide vlastne o európsku verziu GLK 250.

O pohon sa tak postará moderný, preplňovaný zážihový štvorvalec s objemom 2,0 l, ktorý dosahuje výkon 211 koní (155 kW) a vozidlu v kombinácii so sedemstupňovou automatickou prevodovkou umožní zrýchliť z 0 na 100 km/h za 7,9 sa dosiahnuť rýchlosti 215 km/h.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY