vytisknout velikost písma Mercedes-Benz GLK 260: čínsky úder proti nemeckej konkurencii

Doby, kedy sa v Číne vyrábali hlavne dávno vyradené modely automobiliek z civilizovaného sveta, sú preč...

Čínski spotrebitelia už zrejme nepotrebujú kópie európskych veľkých SUV opatrené dýchavičnými motormi s pôvodom v dávnoveku konštrukcie japonských pohonných jednotiek, chcú viac. Čas beží ďalej a v oblasti prémiových kompaktných SUV teraz v Číne dominujú modely BMW X1 a Audi Q3 s výkonnými, ale hospodárnymi preplňovanými štvorvalcami. Tomuto trendu sa teraz pokúsi vyhovieť miestna odnož koncernu Daimler AG.

Mercedes GLK 260 1.jpgMercedes GLK 260 2.jpgMercedes GLK 260 3.jpg
Mercedes-Benz GLK 260 sa v Číne začne predávať na sklonku tohto roka

Firma Beijing-Benz opúšťa doteraz produkované radové šesťvalce a proti čerstvej konkurencii plánuje nasadiť model Mercedes-Benz GLK 260. Predávať sa má od sklonku tohto roka a ide vlastne o európsku verziu GLK 250.

O pohon sa tak postará moderný, preplňovaný zážihový štvorvalec s objemom 2,0 l, ktorý dosahuje výkon 211 koní (155 kW) a vozidlu v kombinácii so sedemstupňovou automatickou prevodovkou umožní zrýchliť z 0 na 100 km/h za 7,9 sa dosiahnuť rýchlosti 215 km/h.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY