vytisknout velikost písma Mercedes-Benz GLK 260: čínsky úder proti nemeckej konkurencii

Doby, kedy sa v Číne vyrábali hlavne dávno vyradené modely automobiliek z civilizovaného sveta, sú preč...

Čínski spotrebitelia už zrejme nepotrebujú kópie európskych veľkých SUV opatrené dýchavičnými motormi s pôvodom v dávnoveku konštrukcie japonských pohonných jednotiek, chcú viac. Čas beží ďalej a v oblasti prémiových kompaktných SUV teraz v Číne dominujú modely BMW X1 a Audi Q3 s výkonnými, ale hospodárnymi preplňovanými štvorvalcami. Tomuto trendu sa teraz pokúsi vyhovieť miestna odnož koncernu Daimler AG.

Mercedes GLK 260 1.jpgMercedes GLK 260 2.jpgMercedes GLK 260 3.jpg
Mercedes-Benz GLK 260 sa v Číne začne predávať na sklonku tohto roka

Firma Beijing-Benz opúšťa doteraz produkované radové šesťvalce a proti čerstvej konkurencii plánuje nasadiť model Mercedes-Benz GLK 260. Predávať sa má od sklonku tohto roka a ide vlastne o európsku verziu GLK 250.

O pohon sa tak postará moderný, preplňovaný zážihový štvorvalec s objemom 2,0 l, ktorý dosahuje výkon 211 koní (155 kW) a vozidlu v kombinácii so sedemstupňovou automatickou prevodovkou umožní zrýchliť z 0 na 100 km/h za 7,9 sa dosiahnuť rýchlosti 215 km/h.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

dnes | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

včera | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY