vytisknout velikost písma Mercedes-Benz GLK 260: čínsky úder proti nemeckej konkurencii

Doby, kedy sa v Číne vyrábali hlavne dávno vyradené modely automobiliek z civilizovaného sveta, sú preč...

Čínski spotrebitelia už zrejme nepotrebujú kópie európskych veľkých SUV opatrené dýchavičnými motormi s pôvodom v dávnoveku konštrukcie japonských pohonných jednotiek, chcú viac. Čas beží ďalej a v oblasti prémiových kompaktných SUV teraz v Číne dominujú modely BMW X1 a Audi Q3 s výkonnými, ale hospodárnymi preplňovanými štvorvalcami. Tomuto trendu sa teraz pokúsi vyhovieť miestna odnož koncernu Daimler AG.

Mercedes GLK 260 1.jpgMercedes GLK 260 2.jpgMercedes GLK 260 3.jpg
Mercedes-Benz GLK 260 sa v Číne začne predávať na sklonku tohto roka

Firma Beijing-Benz opúšťa doteraz produkované radové šesťvalce a proti čerstvej konkurencii plánuje nasadiť model Mercedes-Benz GLK 260. Predávať sa má od sklonku tohto roka a ide vlastne o európsku verziu GLK 250.

O pohon sa tak postará moderný, preplňovaný zážihový štvorvalec s objemom 2,0 l, ktorý dosahuje výkon 211 koní (155 kW) a vozidlu v kombinácii so sedemstupňovou automatickou prevodovkou umožní zrýchliť z 0 na 100 km/h za 7,9 sa dosiahnuť rýchlosti 215 km/h.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY