vytisknout velikost písma Mercedes-Benz GLE: Hybrid 500e jazdí za 3,3 l/100 km, 63 AMG za 12

Rozsiahly facelift Mercedesu ML znamená prechod na nový systém značenia modelov. Zoznámte sa preto s SUV Mercedes-Benz GLE.
Mercedes-Benz GLE: Hybrid 500e jazdí za 3,3 l/100 km, 63 AMG za 12
Zoznam kapitol
  1. Nový Mercedes-Benz GLE
  2. Fotogaléria: Nový Mercedes-Benz GLE

Nebudeme sa zaoberať zmenou mena z Mercedesu ML na Mercedes GLE, o tom už určite viete. Novinka je vlastne rozsiahlejší facelift súčasnej generácie a zásadného prepracovania sa dočkala aj motorová paleta s cieľom dosiahnuť ešte vyššiu efektivitu a nižších priemerných emisií CO2. Nová je aj deväťstupňová automatická prevodovka 9G-Tronic.

gle (1).jpggle (25).jpggle (3).jpgAha! Tak preto kúpil Mercedes podiel v MV Agusta, aby si ich mohol ťahať za novým GLE na vozíku. Verzia 63 AMG sa tvári výhražne a dostala štandardne 20" kolesá

Začína sa na modeli GLE 250d, ktorý je k dispozícii s pohonom len jednej nápravy. Naftový Štvorvalec 2,1 l má výkon 150 kW (204 k) a najúspornejšia verzia dosahuje tabuľkovej spotreby 5,4 l na 100 km. O dve desatiny prekonáva štvorvalcové BMW X5 sDrive25d. Aj k tomuto motoru je k dispozícii pohon 4Matic a automat 9G-Tronic je štandardom.

Iste veľmi obľúbenou bude naftová verzia GLE 350d s šesťvalcom 3,0 l s výkonom 190 kW (258 k) a krútiacim momentom 610 Nm. Jej kombinovaná spotreba je 6,4 l na 100 km.

Nová automatická prevodovka má u všetkých dieselových motorizácií redukciu a medzinápravovou uzávierku, rovnako tak nový efektívnejší a spojkou uzamykateľný menič krútiaceho momentu s účinnosťou až 92% a rozsahom prevodov až 9,15.

gle (36).jpggle (38).jpggle (50).jpg
Bez plug-in hybridu by to nešlo. Model GLE 500e má benzínový šesťvalec, výkon 435 koní a spotrebu 3,3 litru na 100 km. Na elektrinu prejde až 30 km a sami si nastavíte, kedy sa má elektrina používať

Mercedes-Benz samozrejme nezabúda ani na benzínové motory. Trojlitrový šesťvalec twin-turbo v modeli GLE 400 ponúka výkon 245 kW (333 k), krútiaci moment 480 Nm od 1400 ot./min. a kombinovanú spotrebu 8,8 litra na 100 km.

Tento šesťvalec je možné kombinovať aj s elektromotormi v plug-in hybridnej verzii GLE 500E, ktorá má celkový výkon 325 kW (442 k) a krútiaci moment až 650 Nm. Na elektrinu prejde až 30 km a dosiahne maximálnu rýchlosť 130 km/h v elektrickom režime.

Kombinovaná spotreba paliva je len 3,3 litra benzínu na 100 km a vodič si môže vybrať, či nechá systém pracovať automaticky alebo či si schová elektrickú energiu na jazdu po meste. Nastaviť možno aj intenzitu elektrickej asistencie medzi efektivitou a maximálnym výkonom.

gle (52).jpggle (54).jpggle (59).jpgZákladná verzia má pohon len jednej nápravy a naftový štvorvalec 2,1 l s výkonom 204 k. Spotreba je 5,4 litra na 100 km a jedná sa o najúspornejšie veľké SUV s konvenčným pohonom. Automatická prevodovka 9G-Tronic je štandardom

Nešlo by to samozrejme ani bez osemvalcov. Verzia GLE 500 s motorom 4,7 l twin-turbo ponúkne 320 kW (435 k) a 700 Nm. Samostatnou kapitolou sú potom modely Mercedes-Benz GLE 63 AMG a GLE 63 AMG S.

Modely AMG poháňa dvoma turbami fúkaný osemvalec 5,4 l. "Slabšia" verzia dosahuje výkon 410 kW (557 k) v 5750 ot./min. a krútiaceho momentu 700 Nm v 1750 až 5000 ot./min. Na stovku zrýchli za 4,3 s. Silnejší model AMG S má výkon 430 kW (585 k) v 5500 ot./min., Krútiaci moment 760 Nm v 1750 až 5250 ot./min. a na stovku zrýchli za 4,2 s. Obidva modely majú rýchlosť obmedzenú na 250 km/h, ale za príplatok je možné obmedzovač posunúť na 280 km/h. Normovaná spotreba oboch verzií je 11,8 litra na 100 km.

Rozpisovať všetky funkcie nového Mercedesu GLE by vydalo na knihu (alebo na poriadne tučnú brožúru, ktorú vám iste rád predajca značky venuje). Rozšírené boli napríklad možnosti jazdy v teréne ako už spomínaná prevodovka s redukciou a uzávierkou stredového diferenciálu, tak napríklad nastaviteľným podvozkom Airmatic, ktorý možno zdvihnúť o 285 mm a zvýšiť brodivosť na 600 mm. No, na skoro metrovú brodivosť Range Roveru to rovnako nestačí.

Mercedes-Benz GLE má tiež stabilizačný systém uľahčujúci jazdu a manévrovanie s prívesom, ktorý môže mať hmotnosť až 3500 kg. Rozšírila sa samozrejme aj bezpečnostná výbava, možnosti konektivity a individualizácie. Novinka sa predstaví na autosalóne v New Yorku a do predaja sa dostane niekedy na jeseň tohto roku.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY