vytisknout velikost písma Mercedes-Benz GLE Coupé: Ďalšia variácia na BMW X6 prichádza

Mercedes-Benz GLE Coupé: Ďalšia variácia na BMW X6 prichádza

Mercedes nedávno zaradil do svojej ponuky model GLE Coupé, čo je v podstate rovnaké auto, akým je BMW X6. Lenže táto nemecká automobilka sa neuspokojila s jedným modelom kombinujúcim kategórie SUV a kupé, ostatne BMW má predsa ešte menšiu X4, a tak do Šanghaja priviezla štúdiu GLC Coupé ako ďalšiu variáciu na tému BMW X6, tentoraz ale v menšom podaní.

Mercedes-Benz Concept GLC Coupé je štúdia veľmi blízka sériovej výrobe. Auto meria na dĺžku 4727 mm, široké je rovné dva metre (bez zrkadiel) a vysoké 1593 mm. Rázvor náprav dosahuje na 2827 mm. Len pre porovnanie, BMW X4 meria 4671 mm (dĺžka), 1881 mm (šírka), 1624 mm (výška) a rázvor má 2810 mm. Ako asi správne tušíte, ako základ pre nový nemecký crossover poslúžil model GLC, ktorý bol predtým označovaný ako GLK.

Koncept stojí na kolesách s veľkosťou 21 palcov, pričom pneumatiky majú rozmer 255/50 R21 vpredu, respektíve 285/45 R21. Auto má diódové svetlá a štyri koncovky výfuku usporiadané v štýle Lexusu IS F.

Čo sa techniky týka, pod kapotou tohto štvordverového automobilu nájdeme dvakrát preplňovaný benzínový šesťvalec o objeme 2996 cm3, ktorý vyprodukuje 270 kW (367 k) pri 5500 ot./min a 520 Nm dostupných v rozmedzí od 1400 do 4000 ot./min. S motorom spolupracuje deväťstupňový automat a pohon všetkých kolies 4Matic.

cla_02.jpgcla_03.jpgcla_04.jpgcla_05.jpgcla_07.jpgcla_08.jpgcla_09.jpgcla_10.jpgcla_12.jpgcla_13.jpgcla_14.jpgcla_15.jpgcla_16.jpgcla_06.jpgcla_01.jpgcla_11.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY