vytisknout velikost písma Mercedes-Benz GLE 450 je ďalší model do rodiny polovičných AMG

Ak je na vás GLE 63 AMG už príliš veľa, skúste civilnejší a len zľahka vylepšený model GLE 450.
Mercedes-Benz GLE 450 je ďalší model do rodiny polovičných AMG
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz GLE 450 AMG
  2. Fotogaléria: Mercedes-Benz GLE 450 AMG

Pravdepodobne viete, že aj Mercedes-Benz predáva vedľa plnohodnotných AMG modelov akési "polovičné" AMG s nie tak silným motorom, ale s upraveným podvozkom a kozmetickými detailmi, ktoré majú tieto autá odlíšiť od bežnej modelovej rady s naftovými motormi.

gle 450 amg (8).jpggle 450 amg (5).jpggle 450 amg (4).jpgModel GLE 450 AMG sa od obyčajného GLE líši inými nárazníkmi, 20" kolesami a samozrejme detailmi v interiéri a hlavne silnejším benzínovým motorom 3,0 l V6 bi-turbo

Už sme tu mali Mercedes C 450 AMG Sport a tiež konkurenta BMW X6, Mercedes GLE 450 AMG Coupé. Teraz prichádza Mercedes-Benz GLE 450 AMG 4Matic, čo je nová generácia veľkého SUV nahrádzajúca model predtým označovaný ako Mercedes ML. To len pre pripomenutie, keby ste sa v novom názvosloví Mercedesu strácali.

Pod kapotou modelu GLE 450 AMG je dvoma turbami prepĺňaný benzínový šesťvalec 3,0 l s výkonom 270 kW (367 k) a krútiacim momentom 520 Nm, ktorý je k dispozícii medzi 2000 a 4200 ot./min. Sila putuje na ceste cez deväťstupňový automat a pohon všetkých kolies s pomerom prenosu výkonu 40:60 v prospech zadnej nápravy.

gle 450 amg (7).jpggle 450 amg (9).jpggle 450 amg (3).jpgZaujímavé je, že Mercedes šetrí s nápismi AMG a podobnými detailmi. Aj ostrejší model vyzerá pomerne civilno. Zrýchlenie na 100 km/h ale zvládne za 5,7 s

Akcelerácia z 0 na 100 km/h sa odohrá za 5,7 sekundy a maximálna rýchlosť stráži tradične obmedzovač pri 250 km/h. Mercedes sa tiež pýši spotrebou 8,6 litra na 100 km a emisiami 199 g/km CO2, čo bude mať k realite rovnako ďaleko ako viac než dvojtonové SUV ku skutočnej športovej jazde.

Od bežných modelov GLE sa model 450 AMG odlišuje vedľa inak nastaveného podvozka aj ostrejším a rýchlejším riadením, inak kalibrovaným posilňovačom a samozrejme mnohými detailmi na karosérii a v interiéri. Štandardne dostanete aj päťlúčové 20" kolesá AMG.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY