vytisknout velikost písma Mercedes-Benz GLE 450 je ďalší model do rodiny polovičných AMG

Ak je na vás GLE 63 AMG už príliš veľa, skúste civilnejší a len zľahka vylepšený model GLE 450.
Mercedes-Benz GLE 450 je ďalší model do rodiny polovičných AMG
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz GLE 450 AMG
  2. Fotogaléria: Mercedes-Benz GLE 450 AMG

Pravdepodobne viete, že aj Mercedes-Benz predáva vedľa plnohodnotných AMG modelov akési "polovičné" AMG s nie tak silným motorom, ale s upraveným podvozkom a kozmetickými detailmi, ktoré majú tieto autá odlíšiť od bežnej modelovej rady s naftovými motormi.

gle 450 amg (8).jpggle 450 amg (5).jpggle 450 amg (4).jpgModel GLE 450 AMG sa od obyčajného GLE líši inými nárazníkmi, 20" kolesami a samozrejme detailmi v interiéri a hlavne silnejším benzínovým motorom 3,0 l V6 bi-turbo

Už sme tu mali Mercedes C 450 AMG Sport a tiež konkurenta BMW X6, Mercedes GLE 450 AMG Coupé. Teraz prichádza Mercedes-Benz GLE 450 AMG 4Matic, čo je nová generácia veľkého SUV nahrádzajúca model predtým označovaný ako Mercedes ML. To len pre pripomenutie, keby ste sa v novom názvosloví Mercedesu strácali.

Pod kapotou modelu GLE 450 AMG je dvoma turbami prepĺňaný benzínový šesťvalec 3,0 l s výkonom 270 kW (367 k) a krútiacim momentom 520 Nm, ktorý je k dispozícii medzi 2000 a 4200 ot./min. Sila putuje na ceste cez deväťstupňový automat a pohon všetkých kolies s pomerom prenosu výkonu 40:60 v prospech zadnej nápravy.

gle 450 amg (7).jpggle 450 amg (9).jpggle 450 amg (3).jpgZaujímavé je, že Mercedes šetrí s nápismi AMG a podobnými detailmi. Aj ostrejší model vyzerá pomerne civilno. Zrýchlenie na 100 km/h ale zvládne za 5,7 s

Akcelerácia z 0 na 100 km/h sa odohrá za 5,7 sekundy a maximálna rýchlosť stráži tradične obmedzovač pri 250 km/h. Mercedes sa tiež pýši spotrebou 8,6 litra na 100 km a emisiami 199 g/km CO2, čo bude mať k realite rovnako ďaleko ako viac než dvojtonové SUV ku skutočnej športovej jazde.

Od bežných modelov GLE sa model 450 AMG odlišuje vedľa inak nastaveného podvozka aj ostrejším a rýchlejším riadením, inak kalibrovaným posilňovačom a samozrejme mnohými detailmi na karosérii a v interiéri. Štandardne dostanete aj päťlúčové 20" kolesá AMG.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY