vytisknout velikost písma Mercedes-Benz GLE 450 je ďalší model do rodiny polovičných AMG

Ak je na vás GLE 63 AMG už príliš veľa, skúste civilnejší a len zľahka vylepšený model GLE 450.
Mercedes-Benz GLE 450 je ďalší model do rodiny polovičných AMG
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz GLE 450 AMG
  2. Fotogaléria: Mercedes-Benz GLE 450 AMG

Pravdepodobne viete, že aj Mercedes-Benz predáva vedľa plnohodnotných AMG modelov akési "polovičné" AMG s nie tak silným motorom, ale s upraveným podvozkom a kozmetickými detailmi, ktoré majú tieto autá odlíšiť od bežnej modelovej rady s naftovými motormi.

gle 450 amg (8).jpggle 450 amg (5).jpggle 450 amg (4).jpgModel GLE 450 AMG sa od obyčajného GLE líši inými nárazníkmi, 20" kolesami a samozrejme detailmi v interiéri a hlavne silnejším benzínovým motorom 3,0 l V6 bi-turbo

Už sme tu mali Mercedes C 450 AMG Sport a tiež konkurenta BMW X6, Mercedes GLE 450 AMG Coupé. Teraz prichádza Mercedes-Benz GLE 450 AMG 4Matic, čo je nová generácia veľkého SUV nahrádzajúca model predtým označovaný ako Mercedes ML. To len pre pripomenutie, keby ste sa v novom názvosloví Mercedesu strácali.

Pod kapotou modelu GLE 450 AMG je dvoma turbami prepĺňaný benzínový šesťvalec 3,0 l s výkonom 270 kW (367 k) a krútiacim momentom 520 Nm, ktorý je k dispozícii medzi 2000 a 4200 ot./min. Sila putuje na ceste cez deväťstupňový automat a pohon všetkých kolies s pomerom prenosu výkonu 40:60 v prospech zadnej nápravy.

gle 450 amg (7).jpggle 450 amg (9).jpggle 450 amg (3).jpgZaujímavé je, že Mercedes šetrí s nápismi AMG a podobnými detailmi. Aj ostrejší model vyzerá pomerne civilno. Zrýchlenie na 100 km/h ale zvládne za 5,7 s

Akcelerácia z 0 na 100 km/h sa odohrá za 5,7 sekundy a maximálna rýchlosť stráži tradične obmedzovač pri 250 km/h. Mercedes sa tiež pýši spotrebou 8,6 litra na 100 km a emisiami 199 g/km CO2, čo bude mať k realite rovnako ďaleko ako viac než dvojtonové SUV ku skutočnej športovej jazde.

Od bežných modelov GLE sa model 450 AMG odlišuje vedľa inak nastaveného podvozka aj ostrejším a rýchlejším riadením, inak kalibrovaným posilňovačom a samozrejme mnohými detailmi na karosérii a v interiéri. Štandardne dostanete aj päťlúčové 20" kolesá AMG.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY