vytisknout velikost písma Mercedes-Benz GLE 450 je ďalší model do rodiny polovičných AMG

Ak je na vás GLE 63 AMG už príliš veľa, skúste civilnejší a len zľahka vylepšený model GLE 450.
Mercedes-Benz GLE 450 je ďalší model do rodiny polovičných AMG
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz GLE 450 AMG
  2. Fotogaléria: Mercedes-Benz GLE 450 AMG

Pravdepodobne viete, že aj Mercedes-Benz predáva vedľa plnohodnotných AMG modelov akési "polovičné" AMG s nie tak silným motorom, ale s upraveným podvozkom a kozmetickými detailmi, ktoré majú tieto autá odlíšiť od bežnej modelovej rady s naftovými motormi.

gle 450 amg (8).jpggle 450 amg (5).jpggle 450 amg (4).jpgModel GLE 450 AMG sa od obyčajného GLE líši inými nárazníkmi, 20" kolesami a samozrejme detailmi v interiéri a hlavne silnejším benzínovým motorom 3,0 l V6 bi-turbo

Už sme tu mali Mercedes C 450 AMG Sport a tiež konkurenta BMW X6, Mercedes GLE 450 AMG Coupé. Teraz prichádza Mercedes-Benz GLE 450 AMG 4Matic, čo je nová generácia veľkého SUV nahrádzajúca model predtým označovaný ako Mercedes ML. To len pre pripomenutie, keby ste sa v novom názvosloví Mercedesu strácali.

Pod kapotou modelu GLE 450 AMG je dvoma turbami prepĺňaný benzínový šesťvalec 3,0 l s výkonom 270 kW (367 k) a krútiacim momentom 520 Nm, ktorý je k dispozícii medzi 2000 a 4200 ot./min. Sila putuje na ceste cez deväťstupňový automat a pohon všetkých kolies s pomerom prenosu výkonu 40:60 v prospech zadnej nápravy.

gle 450 amg (7).jpggle 450 amg (9).jpggle 450 amg (3).jpgZaujímavé je, že Mercedes šetrí s nápismi AMG a podobnými detailmi. Aj ostrejší model vyzerá pomerne civilno. Zrýchlenie na 100 km/h ale zvládne za 5,7 s

Akcelerácia z 0 na 100 km/h sa odohrá za 5,7 sekundy a maximálna rýchlosť stráži tradične obmedzovač pri 250 km/h. Mercedes sa tiež pýši spotrebou 8,6 litra na 100 km a emisiami 199 g/km CO2, čo bude mať k realite rovnako ďaleko ako viac než dvojtonové SUV ku skutočnej športovej jazde.

Od bežných modelov GLE sa model 450 AMG odlišuje vedľa inak nastaveného podvozka aj ostrejším a rýchlejším riadením, inak kalibrovaným posilňovačom a samozrejme mnohými detailmi na karosérii a v interiéri. Štandardne dostanete aj päťlúčové 20" kolesá AMG.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY