vytisknout velikost písma Mercedes-Benz GLE 450 je ďalší model do rodiny polovičných AMG

Ak je na vás GLE 63 AMG už príliš veľa, skúste civilnejší a len zľahka vylepšený model GLE 450.
Mercedes-Benz GLE 450 je ďalší model do rodiny polovičných AMG
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz GLE 450 AMG
  2. Fotogaléria: Mercedes-Benz GLE 450 AMG

Pravdepodobne viete, že aj Mercedes-Benz predáva vedľa plnohodnotných AMG modelov akési "polovičné" AMG s nie tak silným motorom, ale s upraveným podvozkom a kozmetickými detailmi, ktoré majú tieto autá odlíšiť od bežnej modelovej rady s naftovými motormi.

gle 450 amg (8).jpggle 450 amg (5).jpggle 450 amg (4).jpgModel GLE 450 AMG sa od obyčajného GLE líši inými nárazníkmi, 20" kolesami a samozrejme detailmi v interiéri a hlavne silnejším benzínovým motorom 3,0 l V6 bi-turbo

Už sme tu mali Mercedes C 450 AMG Sport a tiež konkurenta BMW X6, Mercedes GLE 450 AMG Coupé. Teraz prichádza Mercedes-Benz GLE 450 AMG 4Matic, čo je nová generácia veľkého SUV nahrádzajúca model predtým označovaný ako Mercedes ML. To len pre pripomenutie, keby ste sa v novom názvosloví Mercedesu strácali.

Pod kapotou modelu GLE 450 AMG je dvoma turbami prepĺňaný benzínový šesťvalec 3,0 l s výkonom 270 kW (367 k) a krútiacim momentom 520 Nm, ktorý je k dispozícii medzi 2000 a 4200 ot./min. Sila putuje na ceste cez deväťstupňový automat a pohon všetkých kolies s pomerom prenosu výkonu 40:60 v prospech zadnej nápravy.

gle 450 amg (7).jpggle 450 amg (9).jpggle 450 amg (3).jpgZaujímavé je, že Mercedes šetrí s nápismi AMG a podobnými detailmi. Aj ostrejší model vyzerá pomerne civilno. Zrýchlenie na 100 km/h ale zvládne za 5,7 s

Akcelerácia z 0 na 100 km/h sa odohrá za 5,7 sekundy a maximálna rýchlosť stráži tradične obmedzovač pri 250 km/h. Mercedes sa tiež pýši spotrebou 8,6 litra na 100 km a emisiami 199 g/km CO2, čo bude mať k realite rovnako ďaleko ako viac než dvojtonové SUV ku skutočnej športovej jazde.

Od bežných modelov GLE sa model 450 AMG odlišuje vedľa inak nastaveného podvozka aj ostrejším a rýchlejším riadením, inak kalibrovaným posilňovačom a samozrejme mnohými detailmi na karosérii a v interiéri. Štandardne dostanete aj päťlúčové 20" kolesá AMG.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY