vytisknout velikost písma Mercedes-Benz GLE 350 d 4Matic Coupé: BMW X6 prekonané?

Zlaté časy pre BMW X6 skončili. Každý dnes dobre vie, že kombinácia SUV/kupé nielen že nie je nezmysel, ale že je to naopak dosť zaujímavý tovar, ktorý zákazníci chcú. A tak Mercedes nelenil a ako prvý stvoril svojím spôsobom kópiu mnohými nenávideného auta. Kópiu, ktorá sa nadmieru vydarila.
Mercedes-Benz GLE 350 d 4Matic Coupé: BMW X6 prekonané?
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Prísny už na pohľad
  2. Interiér, ktorý už dobre poznáme, Airmatic je výborný
  3. Diesel môže byť slabinou, Riadenie vyžaduje zvyk
  4. Diódové svetlá k nezaplateniu, Verdikt, Technické údaje
  5. Mercedes-Benz GLE 350 d 4Matic Coupé: Fotogaléria

BMW X6 je dodnes automobil, ktorý púta veľa pozornosti a ktorý budí celkom veľké emócie. Či už patríte medzi jeho fanúšikov, alebo túto obludu na smrť nenávidíte, predajný úspech mu uprieť jednoducho nemožno. Takže príchod novej generácie bol úplne automatický a rovnako tak bola len otázka času, kedy s niečím podobným vyrukujú aj ďalšie automobilky. V pláne má podobný automobil hneď niekoľko značiek (Audi, Volkswagen alebo tiež Mazda), ako prvý sa ale mníchovskému mastodontu postavil Mercedes, keď vypustil na trh GLE Coupé.

Už na prvý pohľad Mercedes jasne priznáva, kde bral inšpiráciu. GLE Coupé má snáď úplne všetko, čo BMW X6. Je to veľký voz, je na pohľad dosť nadutý, základné tvary karosérie sú vlastne úplne rovnaké... Lenže bližšia prehliadka ukázala, že sú tu tiež celkom podstatné rozdiely a tie často hovoria v prospech Mercedesu. Povedané stručne a jasne, BMW X6 má dosť veľký problém. Prečo? Tu je pár dôvodov.

_DSC0015.jpg107123375.JPGMercedes-Benz GLE Coupé je v mnohých smeroch dosť podobný BMW X6. Vlastne to je svojím spôsobom jeho kópia, ale to nás ako zákazníkov zaujímať nemusí. Obzvlášť, keď kópia pôvodný originál prekonáva

Prísny už na pohľad

Keď som prvýkrát stál tvárou v tvár druhej generácii BMW X6, nemohol som sa ubrániť dojmu, že mníchovská automobilka predsa len máličko ustúpila tlaku odporcov tohto modelu, pre ktorých bol na pohľad až príliš arogantný. To Mercedes sa nehanbil naopak vybaviť GLE Coupé naozaj masívnymi tvarmi. GLE má poriadne blatníky, veľmi nafúknutú kapotu, pomerne malé okná, kedy pri výhľade z kabíny zaujme predovšetkým miniatúrne zadné okienko, je tu obria maska ​​a tak ďalej.

Za pozornosť potom stoja kolesá, na ktorých naše auto prišlo do testu. Prezrite si fotky a tipnite si, ako sú veľké. Aj na pohľad zdanlivo klasické kolesá totiž majú 21", takže to nie sú kolesá, ale disky ako marketingová tvár spoločnosti Milka. Takto to je pri GLE Coupé so všetkým. To, že vozidlo vyzerá dobre a všetko to do seba pekne zapadá, v praxi znamená, že úplne všetko je na tomto aute obrovské.

Doslova gigantický je znak na kapote, gigantické sú aj tie atrapy vzadu, ktoré nahrádzajú koncovky výfuku (výfuk končí vľavo pod nárazníkom, čo si Mercedes pri aute za 66-tisíc eur fakt mohol odpustiť), obria je maska, svetlá a tak ďalej. Veľkosť vozidla vynikne naplno až v kontexte ostatných vozidiel alebo v prípadoch, keď vo vnútri niekto sedí. Až potom spoznáte, čo je toto vlastne za tank.

_DSC0073.jpg_DSC0080.jpgPodobne ako BMW X6 nevyzerá ani GLE Coupé na fotkách nijako dramaticky. Lenže toto auto je v reáli hotový tank. Aj bez zrkadiel šírka presahuje dva metre, na dĺžku vozidlo meria 4,9 m a tie celkom dobre vyzerajúce kolesá majú 21 palcov

Túto vlastnosť má nový Mercedes zhodnú s BMW X6, len na rozdiel od neho ju GLE ešte o kúsok posunulo ďalej. V realite všedného sveta to znamená jediné. Keď vedľa seba postavíte GLE Coupé a BMW X6, zrazu vám bude crossover z Mníchova pripadať nejaký malý.

Akokoľvek to samozrejme z objektívneho hľadiska nie je dôležité, myslím, že špeciálne v prípade krížencov SUV a kupé, ktorí v nemalej miere vsádzajú na image, by aj tento moment mohol pri rozhodovaní jednotlivých zákazníkov hrať svoju nezanedbateľnú úlohu. Ale poďme k faktickým veciam. 

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY