vytisknout velikost písma Mercedes-Benz GLC je najpohodlnejšie prémiové SUV (prvé jazdné dojmy)

Nastupujúca generácia modelu GLK je úplne iná ako tá predchádzajúca. Od dizajnu cez použitú techniku, až po meno samotné. V krátkosti sme vyskúšali, ako to nové GLC jazdí.
Mercedes-Benz GLC je najpohodlnejšie prémiové SUV (prvé jazdné dojmy)
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Viac priestoru vo vnútri
  2. Prvotriedny komfort, So šesťvalcami je koniec
  3. Hybrid budúci rok, Na trhu od septembra, Technické údaje
  4. Mercedes-Benz GLC: Fotogaléria

Mercedesu-Benz GLK sa nedarilo zle, ale na druhú stranu to mohlo byť aj lepšie. GLK pravidelne prehráva svoj štatistický súboj ako s GLA, ktoré je medzi SUV značky Mercedes najpredávanejšie, tak napríklad aj s drahšou triedou ML alebo s ešte drahším GL. To by príchod nového GLC mohol zmeniť.

Novinka, ktorú vlastne automobilka predstavila len nedávno, je v mnohých ohľadoch úplne odlišná a začína to už dizajnom. Hrany v štýle krabice sú definitívne minulosťou, GLC vsádza na oblé tvary, rovnako ako všetky ostatné Mercedesy z poslednej doby. Z pôvodného auta zostalo snáď len relatívne kolmé čelné sklo.

glc-72.jpgglc-66.jpgHrany sú minulosťou, nové GLC vsádza na oblé tvary a dizajn známy z posledných Mercedesov. Auto to je pekné, ale chýba mu originalita pôvodného GLK

Výrazne sa zmenili aj vonkajšie rozmery, GLC je totiž oproti GLK vyššie, širšie, dlhšie, ponúkne väčší rozchod kolies na oboch nápravách a väčší rázvor. Presné čísla nájdete v tabuľke.

Mercedes-Benz GLC vs. GLK: Porovnanie vonkajších rozmerov
  GLK GLC Rozdiel
Dĺžka (mm) 4536 4656 +120
Šírka (mm) 1840 1890 +50
Výška (mm) 1630 1639 +9
Rázvor (mm) 2755 2873 +188
Rozchod vpredu/vzadu (mm) 1574/1597 1621/1617 +47/20

Ako už to býva v Mercedese zvykom, vybrať si môžete aj v prípade GLC z niekoľkých línií, ktoré upravia vzhľad auta. K dispozícii je variant Exclusive postavený na osemnásťpalcových kolesách a doplnený o chrómové prvky v prednom a zadnom nárazníku, respektíve o chrómové koncovky výfuku.

Alternatívou je prevedenie Off-Road, ktoré sa líši hlavne predným nárazníkom upraveným tak, aby sa čo najviac zväčšil predný nájazdový uhol. Treťou možnosťou je AMG Line. To jazdí na devätnásťpalcových kolesách, má športový nárazníky a športové odpruženie. Okrem toho si záujemcovia môžu vybrať z palety dvanástich rôznych odtieňov farby karosérie a pätnástich sád kolies.

Mercedes-Benz GLC prišiel v porovnaní s GLK o originalitu. Kým hranatého predchodcu ste si mohli s niečím iným pomýliť len veľmi ťažko, o GLC to neplatí. Paradoxne by mu to ale mohlo pomôcť, pretože až príde modernizovaná trieda GLE (predtým označená ako ML), budú si obidve autá celkom podobné. Automobilka očakáva, že práve od GLE niektorí prejdú k GLC, v ktorom uvidia menšiu a cenovo dostupnejšiu alternatívu ponúkajúcu prakticky to isté.

glc-82.jpgglc-79.jpg
Ponuka zahŕňa dvanásť rôznych odtieňov a pätnásť sád kolies. Okrem toho môžete tiež siahnuť po jednej z troch verzií (Exclusive, Off-Road, AMG Line)

Viac priestoru vo vnútri

Či už sa pozrieme na Audi, BMW alebo napríklad Lexus, vždy platí, že každá automobilka sa snaží v maximálnej možnej miere inštalovať do svojich modelov okrem veľmi podobného vonkajšieho dizajnu aj zhodný interiér. Mercedes nie je výnimkou, takže pri letmom pohľade na vnútro GLC môžete ľahko podľahnúť dojmu, že si sadáte do triedy C. Podobné je vlastne úplne všetko.

Či vám tento štýl vadí, alebo či s ním naopak sympatizujete, to nechám na vás. Osobne považujem interiéry súčasných Mercedesov za celkom vydarené a pekné na pohľad. Zvyk si však žiada ovládanie multimediálneho systému (aj GLC má veľký združený ovládač vrátane touchpadu) a rozmiestnenie niektorých tlačidiel.

Nie úplne ideálne je umiestnené tlačidlo pre výber jazdných režimov alebo pre prepnutie prevodovky do manuálneho režimu, prípadne pre výber režimu jazdy u hybridu. Dôvod je vo všetkých prípadoch zhodný, tlačidlá sú umiestnené príliš dole a príliš vzadu. Či chcete, alebo nie, vždy sa budete musieť pozrieť nadol, aby ste jedno z týchto tlačidiel našli.

glc-53.jpgglc-35.jpgUsporiadanie palubnej dosky poznáme z iných Mercedesov, rovnako ako združený ovládač na stredovom tuneli. Ten je pomerne dosť vzadu a niektoré okolo neho umiestnené tlačidlá sú preto pre vodiča prakticky neviditeľné

V GLC je však dôležitejší vnútorný priestor. Pretože je auto takmer vo všetkých smeroch väčšie ako GLK, priestrannejší interiér vlastne ani nemôže byť prekvapením. Šírka v úrovni ramien vpredu narástla takmer o 5,4 cm, vzadu to je o 2,8 cm. Širší je interiér tiež v úrovni lakťov a viac miesta je tiež pre kolená v druhej rade (+36 mm). Priestor pre hlavu vpredu sa zväčšil o 8 milimetrov a jedinou položkou, ktorá sa nakoniec medzigeneračne zmenšila, je priestor pre hlavu vzadu, ktorý sa znížil o sedem milimetrov. Ale nebojte sa, že by v GLC bol nedostatok miesta.

Oproti GLK je GLC naozaj priestrannejšie a spoznáte to práve v druhom rade sedadiel. So svojimi 190 cm sa sem vojdem celkom bez problémov, miesta pre kolená je tak akurát (keď budeme brať rovnako vysokého vodiča), nad hlavou mám ešte rezervu.

glc-50.jpgglc-51.jpgglc-47.jpgHlavnou zmenou oproti GLK je podstatne viac miesta vo vnútri. Dozadu sa pohodlne posadí aj vyšší cestujúci. Vo výbave môžete mať samozrejme všetko možné od luxusného čalúnenia Designo, až po odvetrávané a vyhrievané sedačky

Väčší je nakoniec aj objem batožinového priestoru, ktorý medzigeneračne nabral osemdesiat litrov k dobru, keď sa základná veľkosť posunula na 580 litrov. Po sklopení sedadiel delených v pomere 40/20/40 sa dostanete na 1600 litrov, čo je o 50 litrov viac, než to bolo pri GLK. Operadlo sa sklápa tlačidlom z kufra.

Lepšie vybavené verzie majú ale v kufri ešte ďalšie tlačidlá. Tým prvým je možnosť znížiť výšku zadnej nápravy o 40 mm (táto vychytávka sa spája so systémom Air Body Control), druhou možnosťou je tlačidlo vyklápajúce ťažné zariadenie. To sa vyklopí aj schová úplne samostatne, takže nie je potrebná žiadna vaše asistencia. Rovnako ako to má napríklad Range Rover Sport.

glc-63.jpgglc-64.jpgglc-59.jpgglc-60.jpgglc-62.jpgglc-84.jpg

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY