vytisknout velikost písma Mercedes-Benz GLC je ľahší, priestrannejší a nemá šesťvalec

Mercedes-Benz GLC je ľahší, priestrannejší a nemá šesťvalec

Včera Mercedes ukázal nástupcu modelu GLK. Ten sa volá GLC a oproti svojmu predchodcovi predstavuje podľa oficiálnych materiálov automobilky značný posun vpred. Auto je priestrannejšie, ľahšie a prirodzene aj úspornejšie.

Záujemcovia o nové GLC sa môžu tešiť okrem iného na menej krabicovitý dizajn a hlavne na priestrannejší interiér. GLC má v porovnaní s GLK o 118 mm dlhší rázvor náprav, čo sa prejavilo na priestore pre nohy vzadu, ktorý sa zväčšil o 57 mm. Viac je ale tiež miesta pre ramená a väčší je aj batožinový priestor, ktorý ponúkne 580 litrov, respektíve 1600 litrov po sklopení zadných operadiel.

Ponuka motorizácií zahŕňa dva naftové motory a jeden benzínový agregát, všetko s pohonom 4Matic. Slabší diesel 220 d disponuje výkonom 125 kW (170 k) a krútiacim momentom 400 Nm, výkonnejší 250 d ponúkne 150 kW (204 k) a 500 Nm. Benzínové prevedenie GLC 250 potom vyprodukuje 155 kW (211 k) a 350 Nm. Dieselové jednotky sú o 19 percent úspornejšie než GLK, benzín predstavuje úsporu 12%.

Neskôr dorazí aj GLC 350 e 4Matic, čo je plug-in hybrid kombinujúci benzínový motor (155 kW) s elektromotorom s výkonom 85 kW. Maximálne táto verzia pôjde až 235 km/h, stovku dá za 5,9 s a v čisto elektrickom režime zvládne 34 km.

Americkí zákazníci sa dočkajú ešte verzii GLC 300 a 300 4Matic, ktoré používajú preplňovaný dvojliter naladený na 179 kW (243 k). Inak povedané, ani v USA si nástupcu GLK so šesťvalcom nekúpite.

glc_03.jpgglc_04.jpgglc_05.jpgglc_06.jpgglc_07.jpgglc_08.jpgglc_09.jpgglc_12.jpgglc_10.jpgglc_11.jpgglc_13.jpgglc_14.jpgglc_15.jpgglc_16.jpgglc_17.jpgglc_18.jpgglc_19.jpgglc_20.jpgglc_21.jpgglc_22.jpgglc_23.jpgglc_24.jpgglc_25.jpgglc_01.jpgglc_02.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY